بدهی و وام‌های سنگین غول اینترنت چین را فلج کرده
به‌حکم دادگاه چین 182 میلیون دلار از دارایی‌های LeEco بلوکه شد
یک دادگاه در شانگهای چین مبلغ 182 میلیون دلار از دارایی‌های مدیر و مالک شرکت LeEco، غول فناوری چین را بلوکه کرد. دلیل؟ عدم پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده در چند ماه گذشته.

1606683296_1_0.gif

«ژیا یوئتینگ»، رییس و مالک شرکت LeEco مدتی است که با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. وی که برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه این شرکت در سر داشت طی چند سال گذشته بدهی‌های زیادی بالا آورده و حکم جدید دادگاه مبنی بر بلوکه کردن دارایی‌های او ضربه مهلک دیگری است که در این شرایط به مالک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری چین وارد می‌شود.

به گزارش شبکه خبری دولتی شینهوا، دارایی‌های بلوکه شده متعلق به "ژیا"، همسر او و سه وابسته به LeEco است. شاید این بزرگ‌ترین ضربه‌ای است که در طول زندگی به وی وارد شده است. او که یکی از چهره‌های شناخته شده چین در عرصه فناوری و منتقدان همیشگی سیاست‌های این کشور است همواره متعهد شده بود که آماده رقابت و به چالش کشیدن غول‌های آمریکایی مانند اپل و تسلا است.

مطلب پیشنهادی

اتحادیه اروپا این بار گوگل را در ارتباط با اندروید جریمه می‌کند

شرکت LeEco در ابتدا کار خود را در زمینه ویدیوهایی اینترنتی آغاز کرد و هم‌اکون در کسب‌وکارهای متعددی مانند ارسال آنلاین سفارش مشتریان و خودروهای الکتریکی مشغول به فعالیت است. علاوه بر این، او یکی از سهام‌داران عمده شرکت فارادی فیوچر است. همان‌طور که می‌دانید فارادی فیوچر در لس‌آنجس قرار دارد و با 1400 کارمند در زمینه خودروهای الکتریکی کار می‌کند هرچند که این مجموعه نیز اخیرا با مشکلات زیادی روبرو شده است.

همه این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق وام‌های بزرگ صورت گرفته است. شرکت LeEco از ابتدای سال 2016 با کمک سرمایه‌گذاران بزرگ و کوچک حداقل 6 میلیارد دلار برای برنامه‌های خود جذب سرمایه کرده اما موفق نشده تا سود چندانی نصیب خود کند. اخیرا هم آقای ژیا عنوان کرد LeEco در خصوص جذب سرمایه‌های بیشتر با مشکل روبرو است و به همین دلیل او تصمیم دارد از 97 درصد سهام خود در این شرکت برای گرفتن وام‌های بیشتر استفاده کند.

مطلب پیشنهادی

اولین خیابان هوشمند مولد انرژی در لندن ساخته شد

از طرف دیگر، LeEco برای جذب سرمایه لازم شروع به فروش برخی از دارایی‌های خود کرده است. هفته گذشته هم «ایدائو یونگچه» که مسئول بخش اشتراک‌گذاری سفر این شرکت است اعلام کرد تغییراتی در زمینه کنترل این کسب‌وکار صورت گرفته اما نام سهام‌دار جدید و اصلی را فاش نکرد. گفته می‌شود این شرکت در طی چهار ماه گذشته به رانندگان خود هیچ مبلغی پرداخت نکرده است. حال باید دید چه آینده‌ای در انتظار این غول فناوری چین است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟