راه بروید و جایزه بگیرید!
اولین خیابان هوشمند مولد انرژی در لندن ساخته شد
زمانی که این فرصت را در اختیار داریم تا به بهترین نحو ممکن از انرژی جنبشی استفاده کرده و از راه رفتن مردم به منظور تامین برق استفاده کنیم چرا نباید از این فرصت بی همتا استفاده کنیم؟ مسئولان شهری لندن موفق شده‌اند به این ایده جامع عمل بپوشانند. به‌طوری که نخستین خیابان هوشمند جهان که قادر است انرژی جنبشی انسان را به جریان برق تبدیل کند در بخش WestLand لندن ساخته شد.

1606683296_1_0.gif

پروژه‌ای که امروز با موفقیت به سرانجام رسید نزدیک به چند دهه ذهن بسیاری از کارشناسان عرضه انرژی را به خود مشغول ساخته بود. خیابان برد (Bird Street) اکنون پیاده‌رویی به مساحت 10 متر مربع دارد که به فناوری Pavegen تجهیز شده است. این فناوری قادر است هر قدمی که از سوی انسان‌ها برداشته می‌شود را به جریان برق تبدیل کند.

انرژی که از طریق این فناوری تولید می‌شود به منظور روشن کردن چراغ‌های خیابان، پخش صدای پرندگان و همچنین تامین انرژی فرستنده‌های بلوتوث مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی

چین به دنبال ساخت اولین شهر جنگلی جهان است
یک گام موثر برای مقابله با تغییرات اقلیمی

جالب آن‌که زمانی که مردم در این پیاده‌روی هوشمند قدم بر می‌دارند قادر هستند میزان انرژی که خود تولید کرده‌اند را از طریق برنامه‌ای که روی گوشی همراه آن‌ها نصب شده است مشاهده کنند. مردم در ازای راه رفتن روی این پانل‌های هوشمند جایزه ویژه‌ای را دریافت می‌کنند. این جایزه ویژه شامل یکسری کوپن‌های تخفیف است که در زمان مراجعه مردم به مراکز خرید قابل استفاده است.

مطلب پیشنهادی

وظیفه جدید چراغ‌های خیابان‌ها: کنترل ترافیک و تشخیص تیراندازی
خیابان‌های شهرهای آینده هوشمندتر می‌شوند

هر یک از پانل‌های V3 که از سوی شرکت Pavegen نصب شده ابعاد 500 میلی‌متری داشته و این توانایی را دارند تا 5 وات انرژی برق مداوم را از راه رفتن انسان‌ها تولید کنند. لورنس کیمبل کوک، مدیرعامل شرکت Pavegen در این ارتباط گفته است: «اگر چنین فناوری در شهرهایی همچون واشنگتن، پایانه‌های حمل و نقل و مراکز خریدی و فرودگاه‌هایی همچون Heathrow نصب شود، باعث تحول اساسی خواهد شد. فناوری‌هایی این چنینی نه تنها باعث خواهند شد راه رفتن در خیابان‌ها هیجان‌برانگیزتر شده و خیابان‌های شلوغ‌تری داشته باشیم، بلکه یک منبع تولید انرژی پاک را در اختیار ما قرار می‌دهند.»

مطلب پیشنهادی

شهرهای هوشمند آینده چه شکلی هستند؟

البته فناوری تبدیل انرژی جنبشی به جریان برق که از سوی Pavegen در این منطقه نصب شده تنها فناوری منحصر به فردی نیست که در این منطقه نصب شده است. Airlabs نیز نیمکت ویژه‌ای به نام ClearAir را در این خیابان نصب کرده است. نیمکت هوشمندی که دی اکسید نیتروژن را از هوا دریافت کرده و هوای پاک و تصفیه شده را متصاعد می‌کند. الکس ویلیامز مدیر حمل و نقل لندن گفته است: «اگر فناوری‌های به‌کار گرفته شده در Bird Street رضایت مردم را به همراه داشته باشند آن‌گاه مشابه چنین فناوری‌هایی در مکان‌های دیگر لندن به کار گرفته خواهند شد.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟