یک گام موثر برای مقابله با تغییرات اقلیمی
چین به دنبال ساخت اولین شهر جنگلی جهان است
خبرگزاری‌های رسمی کشور چین اعلام کرده‌اند که این کشور در نظر دارد نخستین شهر جنگلی جهان را احداث کند. این شهر جنگلی که قرار است در جنوب چین ساخته شود در امتداد رودخانه لیوجیانگ ساخته خواهد شد و همانند یک شهر عادی آپارتمان‌های مسکونی، هتل‌ها و ادارات را در بر خواهد گرفت. در این شهر جنگلی قرار است میلیون‌ها گونه گیاهی و نزدیک به 40 هزار اصله نهال و درخت کاشته شود.

1606683296_1_0.gif

آسمان‌خراش‌هایی که با درختان تنومند پوشیده خواهند شد درست همانند یک فیلتر، هوا را تصفیه خواهند کرد. این آسمان‌خراش‌ها قادر خواهند بود اکسیژن خالص تولید کرده و به تنوع و افزایش گونه زیستی محلی کمک کنند. سازه‌ها و معماری این شهر به گونه‌ای ساخته خواهند شد تا در روزهای گرم و به ویژه فصل تابستان سایه ایجاد کرده و در زمستان در نقش یک عایق عمل کرده تا شهروندان این شهر از گرما و انرژی کمتری استفاده کنند. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این شهر جنگلی قادر خواهد بود سالانه نزدیک به 10 هزار تن دی‌کسید کربن و 57 تن ذرات آلاینده معلق در هوا را جذب کرده و در مقابل 900 تن اکسیژن تولید کند.

مطلب پیشنهادی

اولین جنگل عمودی آسیا با تولید ۶۰ کیلوگرم اکسیژن در روز + عکس

این شهر جنگلی گنجایش 30 هزار نفر را خواهد داشت و از خطوط ریلی کاملا الکترونیکی برای جابجایی مردم استفاده خواهد کرد. دولت چین در نظر دارد عملیات احداث این شهر را تا سه سال دیگر (2020 میلادی) به اتمام برساند. این پروژه بخشی از برنامه‌ریزی‌ بلندمدتی است که دولت چین به منظور کاهش آلودگی در کلان‌شهرهای خود آن‌را به مرحله اجرا در آورده است.

کارشناسان محیط زیست هشدار داده‌اند که هوای پکن بیش از چند برابر آلوده‌تر از حد مجاز است. همین موضوع دولت چین را بر آن داشته است تا اقدامات سازنده‌ای در این زمینه انجام دهد. احداث نیروگاه‌های مختلف خورشیدی و بادی از جمله این اقدامات است. چین نزدیک به چند هفته قبل بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی شناور جهان را احداث کرد. در نمونه دیگری دولت چین موفق شد برق یکی از استان‌ها خود را به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: زیبایی گل‌ها را زیر تابش ماورای بنفش ببینید

ساختمان‌های شهر جنگلی لیو ژو به‌طور کامل به پانل‌های خورشیدی مجهز خواهند بود. پانل‌هایی که قرار است انرژی مورد نیاز برای سامانه‌های تهویه هوا و همچنین واحدهای مستقر در این ساختمان را تامین کنند. کارشناسان محیط زیست گفته‌اند اگر همه چیز مطابق با برنامه‌ریزی‌ها و تحلیل‌های انجام شده عملیاتی شود این شهر جنگلی زیستگاه جدیدی برای پرندگان، حشرات و حیوانات محلی خواهد بود. همچنین به عنوان الگویی برای پیشگیری از تغییرات اقلیمی مورد توجه دیگر کشورها قرار خواهد گرفت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟