شاید این دستکش‌ها آکیلیس را نجات دهد
به‌زودی با دستکش‌های آکیلیس در محیط واقعیت مجازی تایپ کنید
فرض کنید روزی برسد که شما با اثر انگشت‌تان قادر به انجام کارهای زیادی باشید؛ مثل یک ابرقهرمان رفتار کنید یا حتی در دنیای مجازی تایپ کنید. آکیلیس قصد دارد همه این موارد را برای شما امکان‌پذیر کند.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر؛ این شرکت محصولی به‌نام "تاچ کنترلرز" دارد که برای به‌دست گرفتن اسلحه‌های مجازی یا بلند کردن اجسام دیجیتال عالی است؛ ولی «مارک زاکربرگ»؛ مدیرعامل فیسبوک خبر تولید یک نوآوری جدید را فاش کرد. طبق خبری که وی منتشر کرد؛ این شرکت موفق به ساخت نمونه اولیه از دستکش‌های VR شده است. او هم‌چنین عکسی را منتشر کرد که مربوط به بازدیدش از آزمایشگاه تحقیقاتی آکیلیس در ردموند واشنگتن می‌شود.

زاکربرگ نوشت: "ما در حال کار روی روش‌های جدیدی هستیم تا بتوانید از دستان‌ خود به شکلی جدید در واقعیت مجازی و افزوده استفاده کنید. با پوشیدن این دستکش‌ها؛ می‌توانید بکشید؛ روی کیبورد مجازی تایپ کنید یا حتی مانند اسپایدرمن به تارهای عنکبوت شلیک کنید. این همان کاری است که من اینجا انجام می‌دهم."

مطلب پیشنهادی

این فناوری به‌زودی جایگزین صفحه‌کلید و ماوس می‌شود
فناوری‌هایی که شکل زندگی ما را تغییر می‌دهند

از آکیلیس خواسته شده تا اطلاعات بیشتری را در این خصوص ارائه دهد. به‌نظر می‌رسد که دستکش‌ها حالت خیلی باریک و نازکی دارند. در داخل هدست؛ به‌جای به‌کارگیری سیستم سنسور تعبیه شده توسط آکیلیس؛ از دوربین‌های OptiTrack Prime 17W استفاده شده تا بتواند موقعیت دستکش را حس کند. شاید این مسئله به کاهش قیمت دستکش‌ها کمک کند؛ چون اگر قرار بود آکیلیس خودش دوربین‌ها را بسازد قیمت نهایی محصول به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کرد.

از طرف دیگر؛ آکیلیس پیش از این اقدام به خرید استارت‌آپ Pebble Interfaces که مربوط به ردیابی دست‌ها می‌شود کرده بود. آن‌ها در حال توسعه فناوری بودند که می‌توانست به تولید دستکش‌های VR کمک زیادی بکند.

شرکت‌های زیادی وجود دارند که در زمینه سخت‌افزار VR فعالیت می‌کنند و پیش از این هم دستکش‌های لمسی و قابل ردیابی ساخته‌اند. به‌عنوان مثال؛ دستکش‌های Dexmo از شرکت Dexta Robotics مانند اسکلت خارجی مکانیکی می‌مانند که روی دست‌ها قرار می‌گیرند. شرکت Manus در حال ساخت دستکش زییا و شیک برای دوچرخه‌سواری است. بر اساس دمویی که سال گذشته منتشر شد؛ کنترلرهای اچ‌تی‌سی وایو باید بالای این دستکش و روی بازو بسته شوند. علاوه بر این‌ها؛ دو نسخه دیگر به‌نام GloveOne و Hi5 هم در حال توسعه هستند.

ولی با توجه به پستی که زاکربرگ منتشر کرده باید گفت آکیلیس علاقه زیادی به ورود به بازار در حال متولد شدن این صنعت دارد. شاید هم حداقل چیزی که به دنبالش هستند؛ یادگیری نحوه توسعه نرم‌افزار VR برای سود بردن از دستان سبک کاربر هستند.

اگر امکان تایپ در VR فراهم شود؛‌ شاهد رشد ناگهانی این فناوری از شاخه گیمینگ؛ تفریح و سرگرمی به استفاده در کارهای کسب‌وکاری خواهیم بود. طبق برخی شایعات؛ مهندسان فیسبوک در حال تجربه کدنویسی در محیط VR هستند. چون در این محیط؛ آن‌ها از یک نمایشگر بزرگ و بی‌انتها بهره می‌برند و نیازی به حرکت بین پنجره‌ها روی یک یا چند مانیتور مختلف ندارند.

این فرصت جدید  می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد؛ چون سخت‌افزار بزرگ و حجیم VR هنوز نتوانسته در بین مردم عادی جای خود را باز کند. طبق خبری که "بیزنس اینسایدر" منتشر کرد؛ آکیلیس حدود 500 ایستگاه مختلف برای دموی این فناوری در فروشگاه‌های Best Buy دارد. ولی به‌دلیل این‌که برخی از آن‌ها ممکن است چندین روز بدون استفاده باشند؛ قصد بستن 200 ایستگاه را دارد.

شاید دستکش‌ها به آکیلیس کمک کند تا رویای حضور واقعی در VR را درک کند. چون در این‌صورت دیگر هیچ چیزی وجود ندارد که به کاربر یادآوری کند در یک دنیای فانتزی و تخیلی به‌سر می‌برد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟