برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری
5 فیلم درباره داستان زندگی بزرگان IT که باید ببینید
در حال حاضر نخبگان دنیای فناوری برای تعداد زیادی از مردم حکم الگوی زندگی و کار را دارند. معمولا سرگذشت این افراد بسیار پر فراز و نشیب بوده و مرور آن می‌تواند علاوه بر سرگرم کردن شما درس‌های آموزنده‌‌ای هم داشته باشد. دیدن فیلم‌هایی در این رابطه می‌تواند مشوق بزرگی برای شما جهت قدم برداشتن در مسیر موفقیت باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی چند فیلم ویژه به علاقه‌مندان دنیای فناوری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

فیلم شبکه اجتماعی (The Social Network)
داستان مارک زاکربرگ خالق فیسبوک

این فیلم در ژانر درام-بیوگرافی سرگذشت خالق معروف فیسبوک، مارک زاکربرگ است. اگر شما هم از فیس‌بوک استفاده کرده باشید و از آن خاطراتی دارید، تماشای این فیلم برای شما بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. این فیلم که به کارگردانی دیوید فینچر و نویسندگی آرون سورکین در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، داستان جوانی است که پس از ناکامی در ارتباط با دختری به نام اریکا سعی در هک کردن اطلاعات دختران و نمایش تصاویر آنها دارد و در این اتفاقات است که فیس‌بوک خلق می‌شود. هرچند زاکربرگ متهم به دزدیدن ایده دو برادر دوقلو می‌شود اما این اتفاقات در ایجاد بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی اخلالی ایجاد نمی‌کند.

جی‌آیزنبرگ نقش زاکربرگ را در این فیلم بازی کرده و ساده‌زیستی و عدم توجه به برخی وقایع مهم زندگی را به خوبی به نمایش می‌گذارد. در این فیلم خواهید دید که چطور این عدم توجه به وقایع باعث تشکیل پرونده‌هایی برای وی خواهد شد. در مدح این فیلم می‌توان به نظر تارنتینو کارگردان شهیر سینما اشاره کرد که این فیلم را بهترین فیلم دهه دوم قرن ۲۱ می‌داند. 

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان جوان‌ترین میلیاردر دنیا
توصیه‌های مارک زاکربرگ؛ خالق فیسبوک

فیلم بازی تقلید (The Imitation Game)
داستان آلن تورینگ خالق رایانه و پدر علم هوش مصنوعی

بازی تقلید یک فیلم هیجان‌انگیز در ژانر درام و بیوگرافی است. این فیلم که با کارگردانی مورتن تیلدام در سال ۲۰۱۴ اکران شد، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به ارمغان آورد.

بازی تقلید داستان زندگی آلن تورینگ دانشمند نابغه انگلیسی است که وی را پدر علم رایانه و هوش مصنوعی می‌نامند. هنگامی که به شدت بیم آن می‌رفت که آلمانی‌ها انگلیس را در جنگ شکست دهند، دولتمردان این کشور با جمع‌آوری نخبگانی مانند تورینگ سعی در اکتشاف رمز ماشین انگیمای آلمانی‌ها داشتند. این فیلم با محوریت شکستن این رمز شروع شده و در ادامه به ارتباط آلن تورینگ با جووان کلارک و پایان غم‌انگیز زندگی وی تمام می‌شود.

بندیکت کامبریچ، با بازی بی‌نظیر خود به خوبی شوق و علاقه تورینگ به ریاضیات و کامپیوتر را به نمایش می‌گذارد. این فیلم پیچدگی علمی خاصی ندارد و به همین دلیل مخاطبان به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. این فیلم به شدت مورد استقبال تماشاگران و برخی منتقدان قرار گرفت. حتما شما نیز از دیدن این فیلم لذت خواهید برد. 

مطلب پیشنهادی

زندگی‌نامه آلن تورینگ؛ پدر علوم کامپیوتر (قسمت اول)

فیلم استیو جابز (Steve Jobs)
داستان استیو جابز خالق اپل

استیو جابز، یکی از موسسان شرکت اپل اصلا نیازی به معرفی ندارد. پس از مرگ استیو چند فیلم برای بزرگداشت وی ساخته شد که البته اولی با نام Jobs توفیق چندانی پیدا نکرد و تنها نکته مثبتش این بود که بازیگر نقش جابز یعنی آشتون کاچر از لحاظ چهره شباهت زیادی به استیو جابز داشت.

سرانجام در سال ۲۰۱۵ فیلم بهتری با کارگردانی دنی بویل و نویسندگی آرون سورکین بر اساس کتاب زندگی‌نامه جابز که نوشته والتر ایزاکسون بود ساخته شد. این فیلم اقبال بیشتری یافت. اینبار مایکل فاسبندر در نقش جابز به روی صحنه رفت و توانست به کمک کارگردان تصویر واقعی‌تری از جابز همراه با تمام بدخلقی‌ها و نبوغش را نمایش بگذارد. این فیلم سرگذشت جابز و زندگی پرفراز و نشیب وی در اپل را به نمایش می‌گذارد.

از آنجا که ارزش نوآوری‌های جابز بر کسی پوشیده نیست، توصیه می‌کنیم از دیدن این فیلم زیبا لذت برده و به نکات مدیریتی آن نیز توجه کنید.

تا اینجا فیلم‌هایی را معرفی کردیم که در مورد نوابغ دنیای کامپیوتر بود. اما حتما شما نیز به زندگی مخترعانی که با تلاش خود زمینه ظهور کامپیوتر و اینترنت را فراهم کرده‌اند علاقه‌مند هستید. از این رو در ادامه به دو فیلم معروف در این حوزه خواهیم پرداخت. 

مطلب پیشنهادی

بررسی فیلم Steve Jobs: زندگی پر فراز و نشیب مردی که چهره قرن را دگرگون کرد

  • نمی‌شود به معرفی فیلم‌های داستان زندگی بزرگان IT  پرداخت ولی به فیلم‌های دوشخصیتی که اختراع آن‌ها باعث پدید آمدن IT شد (ادیسون و تسلا، خالق برق و جریان متناوب) اشاره نکرد. در ادامه 2 فیلم جذاب داستان این دوشخصیت بزرگ معرفی می‌شود.

فیلم تسلا Tesla
داستان نیکلاس تسلا خالق جریان متناوب

این فیلم بسیار جدید که در سال ۲۰۲۰ اکران شده است، زندگی نیکلاس تسلا مخترع نابغه را در قالب یک درام به تصویر می‌کشد. تسلا اختراعات زیادی در حوزه الکتریسیته داشت و بیشتر به خاطر سیستم نوین برق‌رسانی‌ای که اختراع کرد شناخته می‌شود.

مایکل آلمریدا کارگردان و نویسنده این فیلم سعی دارد که ماجرای زندگی تسلا، که نقش آن را ایثن هاک بازی کرده به تصویر بکشد. فیلم تسلا با توجه به رویکرد تاریخی خود سعی در نشان دادن مشکلاتی که ادیسون برای تسلا ایجاد کرد، دارد. دیدن زندگی این مخترع باهوش می‌تواند برای همه ما بسیار الهام‌بخش باشد. 

مطلب پیشنهادی

اختراعات تسلا: واقعیت یا افسانه؟
آیا همه اختراعاتی که به تسلا نسبت می‌دهند واقعا کار او بود؟

فیلم جنگ جریان (The Current War)
داستان ادیسون مخترع خلاق

این فیلم که در سال ۲۰۱۹ اکران شده است به ماجرای رقابت ادیسون و جورج وستینگهاوس می‌پردازد. فیلم جنگ جریان که ژانری درام و تاریخی دارد فضاهای تاریخی خاصی را به نمایش خواهد گذاشت که حتما از دیدن آن لذت خواهید برد. البته کارگردانی آلفونسو گومز رخون در این فیلم خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و شاید نکته مثبت این فیلم علاوه بر جریان تاریخی این رقابت، نمایش بازیگر معروف بندیکت کمبریچ در نقش ادیسون باشد. این دو بر سر اینکه سیستم الکترونیک کدام‌یک سرانجام بر دیگری غلبه خواهد کرد رقابت داشتند. اگر به زندگی مخترعان و پیچ و خم‌هایی که آنها پشت سر گذاشته‌اند علاقه‌مند هستید این فیلم حتما شما را مجذوب خود خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟