ماشین‌ها در کنترل هوش مصنوعی
ابرکامپیوتر Xavier انودیا رانندگی ماشین‌ها را بر عهده می‌گیرد
در میان شرکت‌های مختلفی که امسال در CES شرکت داشتند، انودیا با دستاورد جالب توجهی به میدان وارد شد. پلتفرم یادگیری ماشینی انودیا با نگاه کردن به نحوه رانندگی انسان‌ها یاد می‌گیرد که چگونه باید ماشین‌‌ها را هدایت کند.

1606683296_1_0.gif

جن سون هوانگ، مدیرعامل انودیا در نطق خبری امسال انودیا در CES 2017 گفت: «انودیا به دنبال آن است تا وسیله نقلیه شما را به شخصی‌ترین روباتی که تا به امروز با آن آشنا شده‌اید، تبدیل کند.»

ابرکامپیوتری که هوانگ در کنفرانس امسال جزییات آن‌را فاش کرد، Xaiver نام دارد و مشتمل بر پردازنده گرافیکی 512 هسته‌ای ویژه وسایل نقلیه است که با اتکا بر پلتفرم هوش‌مصنوعی این شرکت قادر است با نگاه کردن به رانندگی انسان‌ها آموزش‌های لازم را فراگرفته و ماشین‌ها را هدایت کند. انودیا برای آن‌که توانمندی‌های این پلتفرم هوشمند را به همگان نشان دهد، دموی مربوط به این شاهکار خود را در این نمایشگاه به همگان نشان داد.

در آزمایشی که انودیا انجام داده بود، پلتفرم هوشمند ژاویر را در یک ماشین خودران لینکولن که BB8 نامیده می‌شود، نصب کرده بود و در ادامه این ماشین‌ را در خیابان‌‌های سیلیکون ولی به حرکت در آورده بود.

عاملی که پلتفرم انودیا را از نمونه‌های مشابه متمایز می‌سازد این است که ماشین فوق به شکلی خودکار و با استفاده از یادگیری عمیق و با اتکا بر داده‌های مسیریابی و نقشه‌هایی با کیفیت بالا که در سرویس‌های کلاود بارگذاری شده بودند، موفق شد به حرکت خود ادامه دهد. هوانگ گفته است: «به لطف هوش مصنوعی، ماشین فوق این توانایی را دارد تا به شکل منظم و مستمری خود را با شرایطی که همواره تغییر پیدا می‌کنند هماهنگ ساخته و به راحتی در موقعیت‌های پیچیده همچون حرکت در مسیرهای تاریک به حرکت خود ادامه دهد.» انودیا این سامانه هوشمند را در نسخه‌های مختلفی از ماشین‌های خودران مورد آزمایش قرار داده است، اما محصولی که در این نمایشگاه از آن رونمایی کرد جدیدترین و قدرتمندترین دستاورد این شرکت به شمار می‌رود.

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟