ایده جدید مدیرعامل تسلا می‌تواند مشکل ترافیک تهران را حل کند؟
آقای خاص دنیای فناوری می‌خواهد زیر ترافیک تونل بزند!
به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک معروف از ماندن در ترافیک خیابان‌ها به‌قدری به‌ستوه آمده که تصمیم به راه‌اندازی یک شرکت جدید گرفته است. شرکتی به‌نام Boring از دستگاه‌های حفر زمین برای ساخت مسیرهایی استفاده می‌کند که باعث کاهش ترافیک بر روی سطح زمین می‌شود.

روز شنبه بود که ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت‌های اسپیس‌ایکس و تسلا؛ که همواره به‌دنبال ابداع و نوآوری برای آینده است؛ در توییت خود صراحتا عنوان کرد که به‌طور جدی به‌دنبال پیاده‌سازی ایده‌های خود در این رابطه است.

تا حالا سابقه نداشته که وی برنامه‌ها و نقشه‌هایی که در سر دارد را این‌چنین واضح و روشن در اختیار عموم قرار دهد. اگر اکانت توییتر وی را پیش از این دیده باشید حتما با کلماتی مانند تسلا؛ اسپیس‌ایکس و OpenAI برخورد کرده‌اید. ولی اگر الان سری به آن بزنید؛ می‌بینید که یک کلمه دیگر هم اضافه شده است: تونل‌ها (Tunnels).

شاید برخی فکر کنند که این توییت‌ها نوعی واکنش کودکانه در مواجهه با ترافیک است. افراد کم سن‌وسال معمولا از این ایده‌های خیال‌پردازانه زیاد از خودشان بروز می‌دهند. مثل خودروهای پرنده یا تونل در زیرِزمین.

اما وقتی پای ایلان ماسک با سابقه و شهرتی که دارد به میان می‌آید؛ یعنی این‌که به‌خوبی درباره ایده‌اش فکر کرده و نقشه آن را به‌درستی کشیده است.

به‌هر حال باید منتظر بمانیم تا این مدیر خلاق و نوآور توضیحات بیشتری درباره ایده جدیدش رو کند.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟