13/07/1401 - 18:10
ایلان ماسک بار دیگر برای خرید توییتر خیز برداشت
اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید به خوبی از این مسئله آگاه هستید که چند ماه قبل ایلان ماسک قصد خرید توییتر را داشت، اما تغییر عقیده داده و اعلام کرد از تصمیم خود منصرف شده است. همین مسئله باعث شد تا توییتر از او شکایت کند و درخواست خسارت کند. شکایتی که باعث شد تا ایلان ماسک آماده رفتن به دادگاه شود، در شرایطی که چند وقتی به برگزاری دادگاه زمان باقی مانده، ایلان ماسک یکبار دیگر اعلام کرده که قصد خرید توییتر را دارد.

1606683296_1_0.gif

داستان عجیب و جالب توئیتر و ایلان ماسک هنوز به اتمام نرسیده است. به طوری که روز سه‌شنبه 12 مهرماه اعلام شد که پس از پیشنهاد جدید ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس ایکس و تسلا برای خرید توییر به ارزش اولیه 44 میلیارد دلار، توافقات اولیه‌ای به دست آماده است. این خبر باعث شده تا ارزش سهام توییتر به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. توییتر 12 مهرماه 1401 اعلام کرد، درخواستی از ایلان ماسک دریافت کرده است که آقای ماسک قصد دارد سهام توییتر را به قیمت 54.20 دلار خریداری کند. همین مسئله باعث شده تا احتمال به دادگاه رفتن ایلان ماسک و توئیتر بر سر خرید سهام این شرکت منتفی شود.

هنگامی که ایلان ماسک برای اولین بار پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر که ارزش هر سهم را 54 دلار محاسبه کرده بود را مطرح کرد، ارزش سهام این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش یافت، اما هنگامی که اعلام کرد از تصمیم خودش به دلایل مختلف مثل تعداد بالای حساب‌های کاربری غیر واقعی و وجود اطلاعات اشتباه منصرف شده است، توییتر با افت پنج درصدی ارزش سهام روبرو شد که در نهایت یک دعوای حقوقی بین او و توئیتر را پدید آورد. از آن زمان تاکنون ارزش سهام توییتر با نوسانات زیادی روبرو بوده و گاهی اوقات روند نزولی داشته است. در آن زمان، ایلان ماسک دلیل عدم خرید توییتر را اکانت‌های جعلی توصیف کرده بود، اما مشاوران و حقوق‌دانان توییتر اعلام کردند با توجه به تاثیر منفی همه‌گیری کرونا بر اقتصاد جهان و شرکت‌های فناوری، آقای ماسک تصمیم گرفته از خرید خود منصرف شود و با قیمت کمتری توییتر را خریداری کند. آقای ماسک در آن زمان مدعی شد که توییتر در ارائه اطلاعات فنی و اطلاعات مفید همکاری لازم را نداشته است.

همین مسئله باعث شد تا توئیتر اقدام به جمع‌آوری مستنداتی کرده و شکایتی را بر علیه آقای ماسک تنظیم کند. با توجه به این‌که، اولین جلسه دادگاه که رسانه‌ها آن‌را یکی از بزرگ‌ترین دعاوی حقوقی بازار بورس ایالات متحده توصیف کرده‌اند و قرار است 25 مهرماه برگزار شود، آقای ماسک در یک حرکت روبه جلو قصد دارد، مانع این‌کار شود.

اکنون خبری که به بیرون درز پیدا کرده، نشان می‌دهد که نامه ایلان ماسک برای هیئت مدیره شرکت توئیتر نشان از این مسئله دارد که او علاقه‌ای به رفتن به دادگاه و پرداخت خسارت ندارد و ترجیح می‌دهد، همان پیشنهاد قبل خود مبنی بر خرید توییتر را دنبال کند.

ماسک هنگامی که خبر از خرید توییتر را رسانه‌ای کرد اعلام کرد، قصد دارد توییتر را به یک میدان شهر دیجیتال تبدیل کند و کاربران را از محدودیت‌های توییتر نجات دهد. در ادامه، به این نکته اشاره کرد که قصد دارد مشکل وجود ربات‌ها و اکانت‌های جعلی در توییتر را حل کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟