لبه‌های خمیده، سخت‌افزار قدرتمند و بهره‌مند از هوش مصنوعی
گوشی عجیب آنر مجیک هوآوی معرفی شد + گالری عکس
هوآوی از گوشی هوشمند عجیب و منحصر به فرد خود با نام اختصاصی هوآوی آنر مجیک (Huawei Honor Magic) رونمایی کرد! گوشی هوشمند نامبرده شده ظاهری عجیب دارد و در کنار آن به بستر سخت‌افزاری قدرتمند و هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) بهره می‌برد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات و قابلیت‌های هوآوی آنر مجیک داشته باشیم.

چند وقتی بود که خبرها و شایعاتی در رابطه با یک گوشی جدید برند هوآوی با نام اختصاصی هوآوی آنر  مجیک می‌شنیدیم. طبق شایعات، نکته جالب توجه این گوشی مربوط به بهره‌مندی آن از چهار لبه خمیده می‌شد اما حال که هوآوی رسما از این محصول رونمایی کرده، باید اعتراف کنیم که هوآوی آنر مجیک شامل نکات و ظرافت‌های جالب توجه متعددی می‌شود که صفحه نمایش خمیده آن در مقابل این موضوعات محو می‌شوند!

مطلب پیشنهادی

چرا خرید فبلت از خرید گوشی هوشمند بهتر است؟
مروری بر برتری‌های فبلت‌ها نسبت به گوشی‌های رایج

هوآوی به طور رسمی از گوشی هوشمند آنر مجیک خود پرده‌برداری کرد و باید اعتراف کنیم که این شرکت چینی یک محصول منحصر به فرد را معرفی کرده است. این گوشی هوشمند به یک صفحه نمایش 5.09 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا به اصطلاح QHD مجهز است که چهار لبه خمیده دارد. دوربین اصلی آن از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و دوربین سلفی دستگاه به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز شده است. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی در گوشی هوآوی آنر مجیک، اندروید 6.0 مارشمالو بوده و رابط کاربری مجیک لایو (Magic Live OS) که مبتنی تکنولوژی هوش مصنوع است در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است.

هوآوی این گوشی هوشمند جالب و عجیب را به سیستم روی چیپ (SoC) کرین 950 مجهز کرده است و یک باتری 2900 میلی آمپر ساعتی را به عنوان منبع تامین کننده انرژی گوشی در نظر گرفته است. این باتری 2900 میلی آمپر ساعتی از قابلیت شارژ سریعی پشتیبانی می‌کند که به موجب آن قادر است ظرف مدت زمان 30 دقیقه تا 90 درصد شارژ شود. رم گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک 4 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی آن ظرفیت 64 گیگابایتی دارد. این گوشی هوشمند قرار است در رنگ‌های طلایی تیره و سفید روانه بازار شود.

بنابراین گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک از نظر مشخصات فنی و سخت افزاری یک گوشی رده بالا محسوب می‌شود. این گوشی بدنه‌ای با ضخامت 7.8 میلی‌متر دارد و وزن آن 145 گرم است. پیش از این اشاره کردیم که این گوشی هوشمند از رابط کاربری مجیک لایو مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد، اما چگونه؟ گوشی هوآوی آنر مجیک مبتنی بر هوش مصنوعی است. به عنوان مثال این گوشی هوشمند می‌تواند از طریق سنسور اینفرارد به شناسایی جزئیات چهره کاربر و حتی دست وی بپردازد. گوشی تنها اعلان‌های صفحه نمایش را در شرایطی نمایان می‌سازد که از طریق اینفرارد یا اسکنر اثر انگشت دستگاه تشخیص دهد که صاحب اصلی گوشی آن را در دست دارد.

بنابراین اگر فرد ناشناسی گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک را در دست بگیرد، اعلان‌های موجود به هیچ عنوان بر روی صفحه نمایش نشان داده نمی‌شوند. سنسور و قابلیت GPS گوشی هوآوی آنر مجیک هم به شکل ویژه‌ای با عملکرد برنامه‌هایی همچون برنامه تقویم و غیره در ارتباط است. گوشی هوآوی آنر مجیک با استفاده از سرویس GPS موقعیت مکانی شما را دنبال می‌کند و به این صورت اطلاعاتی را ارائه می‌کند که احتمالا با توجه به موقعیت مکانی خود به آن‌ها نیاز دارید. به عنوان مثال اگر به فرودگاه مراجعه کنید، گوشی هوآوی آنر مجیک به طور اتوماتیک نسبت به نمایش اطلاعات پرواز مورد نیازتان یا سفرهایی که در برنامه تقویم دستگاه برنامه‌ریزی کرده بودید می‌پردازد.

گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک از همه نظر هوشمند است. این گوشی در برخی شرایط می‌تواند آیکون‌های میانبر جالب و مورد نیازتان را ارائه کند. به عنوان مثال تصور کنید که در یک محیط تاریک به سر می‌برید. گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک در این شرایط احتمال می‌دهد که شما نیاز به روشن کردن چراغ فلش گوشی داشته باشید، بنابراین گزینه‌ای را بر روی نمایشگر ارائه می‌کند که کاربر با لمس آن بدون نیاز به هیچ عمل دیگری قادر به روشن کردن چراغ فلش گوشی و استفاده از آن باشد.

قابلیت هوشمند دیگری که در گوشی هوآوی آنر مجیک ارائه شده، قابلیتی است که بسیار شبیه به قابلیت گوگل ناو (Google Now) به نظر می‌رسد. به موجب این قابلیت شما می‌توانید دکمه هوم گوشی هوآوی آنر مجیک را نگه داشته و با دستور صوتی به جستجوی اطلاعات خاص مد نظرتان بپردازید. گوشی هوشمند هوآوی آنر مجیک در حال حاضر تنها در کشور چین معرفی شده و هنوز خبری در مور عرضه جهانی این محصول منتشر نشده است. شاید هوآوی نسخه جهانی این گوشی هوشمند را در جریان نمایشگاه CES 2017 معرفی کند. فروش رسمی این گوشی منحصر به فرد هم از روز شانزدهم ماه دسامبر در چین آغاز می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟