با دوربین a6500 و RX100 V سونی آشنا شوید!
سونی از دو دوربین دیجیتال جدید رونمایی کرد!
شرکت ژاپنی سونی به طور رسمی از دو دوربین دیجیتال جدید رونمایی کرد. این دو دوربین دیجیتال a6500 و RX100 V نام دارند. با مجله شبکه همراه باشید تا نگاهی بر مشخصات فنی و ویژگی‌های این دو دوربین داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

سونی یک شرکت شناخته شده در زمینه تولید محصولات دیجیتال به شمار می‌رود. گوشی‌های هوشمند، تبلت، لوازم صوتی و تصویری و دوربین‌ها از جمله اصلی‌ترین محصولات این شرکت ژاپنی محسوب می‌شوند. لنز دوربین‌هایی که توسط سونی برای گوشی‌های هوشمند تولید می‌شوند کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و این موضوع سبب شده که شرکت‌های زیادی در پرچمداران خود از سنسورهای دوربین سونی استفاده کنند. 

مطلب پیشنهادی

گوشی ناشناخته‌ای رکورد بنچمارک AnTuTu را شکست!
احتمالا این گوشی قدرتمند گلکسی اس 8 سامسونگ است!

اما سونی گاه به گاه از دوربین‌های اختصاصی خود هم رونمایی می‌کند. این شرکت به تازگی از دو دوربین دیجیتال a6500 و RX100 V رونمایی کرده است که به ترتیب جایگزین یا نسخه ارتقاء یافته دو دوربین a6300 و RX100 IV محسوب می‌شوند. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این دو دوربین قدرتمند خواهید داشت.

دوربین سونی

دوربین دیجیتال a6500 سونی از سنسور مشابه با دوربین a6300 بهره می‌برد. این سنسور 24.2 مگاپیکسلی از نوع APS-C EXMOR CMOS است که قابلیت تشخیص 425 مرحله‌ای و فوکوس اتوماتیک را به همراه دارد. فوکوس اتوماتیک این سنسور دوربین سرعت عملکرد 0.05 ثانیه‌ای را ارائه می‌کند و هم اکنون از این نظر سریع‌ترین سنسور دوربین موجود در دنیا محسوب می‌شود. در این دوربین از تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال تصویر 5 محوره (5-Axis OIS) خاصی استفاده شده که لرزش‌های دست کاربر را به طور دقیقی خنثی می‌کند.

 سونی در دوربین a6500 از یک صفحه نمایش لمسی هم استفاده کرده و رابط کاربری اختصاصی و جدیدی را در آن ارائه می‌کند. دوربین مورد نظر از بافر تصویر گسترده‌تری هم بهره‌مند است. این دوربین دیجیتال می‌تواند در "حالت ضبط تصویر پشت سر هم" یا "Continuous Shooting Mode" به ضبط تصاویر با نرخ 1 فریم در هر ثانیه بپردازد و در وضعیت لایو ویو (Live View) این نرخ فریمی به 8 فریم در هر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. دوربین دیجیتال a6500 سونی قابلیت ضبط ویدئوهای 4K و با کیفیت فوق‌العاده عالی را به همراه دارد. این دوربین از منحنی گاما S-Log3 و S-Log2 پشتیبانی به عمل آورده و بدین سبب قادر به پشتیبانی از محدوده دینامیکی گسترده‌تر و درجه‌بندی رنگ بیشتری است. قابلیت ضبط ویدئوهای اسلوموشن یا صحنه آهسته هم در دوربین a6500 سونی ارائه شده است. این دوربین دیجیتال فوق‌العاده‌ از بدنه بسیار مقاومی بهره می‌برد و فروش آن از ماه نوامبر در بازار ایالات متحده با قیمت 1400 دلار آغاز می‌شود.

دوربین سونی

اما در سمت مقابل دوربین دیجیتال RX100 V سونی از سنسوری 20.1 مگاپیکسلی نوع EXYMOR RS CMOS به همراه DRAM بهره‌مند است. سیستم فوکوس اتوماتیک جدید با سرعت 0.05 ثانیه در این دوربین هم ارائه شده و لنز آن از نوع ZEISS Vario-Sonnar T است. سونی برای دوربین RX100 V خود از یک شاتر ضد تحریف استفاده کرده که باعث کاهش اثرات نامطلوب رولینگ شاتر (Rolling Shutter) می‌شود.

دوربین RX100 V سونی هم قابلیت ضبط ویدئوهای 4K و با کیفیت بسیار عالی را ارائه می‌کند. این دوربین از منحنی گاما S-Log2 و S-Gamut و همچنین قابلیت ضبط ویدئوی اچ‌دی با نرخ 120 فریم در هر ثانیه‌ای پشتیبانی به عمل می‌آورد. قیمت دوربین دیجیتال و زیبای RX100 V سونی معادل با 1000 دلار در نظر گرفته شده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟