نسل بعدی باتری‌ها
بادام زمینی طول عمر و سرعت شارژ باتری‌ها را افزایش می‌دهد!
در آینده باتری تلفن‌های هوشمند بیشتر دوام می‌آورند و سریع‌تر شارژ می‌شوند و همه‌ی این‌ها مرهون بادام زمینی است! البته از هر نوع بادام زمینی صحبت نمی‌کنیم. این خبر را بخوانید تا دریابید از چه موضوعی صحبت می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

بادام زمینی‌ها می‌توانند در تولید انرژی برای روشن کردن تلفن‌های هوشمند مفید باشند. البته در مورد بادام زمینی شور و بو داده صحبت نمی‌کنیم! آن نوعی را می‌گوییم که حتما در کارتن وسایل دیده‌اید و اصطلاحا با نام بادام زمینی بسته‌بندی شناخته می‌شوند. محققین دانشگاه Purdue روشی هوشمندانه‌ای برای به کار گرفتن این بادام زمینی‌های پلی‌استری زائد دست یافته اند.

با حرارت دادن این بادام زمینی‌ها در کوره‌ای با دمای 900 درجه سانتی‌گراد، مواد پلی‌استری و نشاسته‌ای تجزیه شده و به شکل ورقه‌های بسیار نازک کربنی در‌آورده می‌شوند که می‌توانند جای‌گزین آنود گرافیتی باتری‌های لیتیوم یون مدرن شوند. این کار سبب می‌شود تا باتری‌ها انرژی بیشتری در خود ذخیره کنند و سریع‌تر از سلول‌های آنود گرافیتی فعلی شارژ شوند.

این شیوه هوش‌مندانه علاوه بر اینکه عملکرد بهتری در گجت‌های ما دارد، دوست‌دار طبیعت نیز هست. پرفسور ویلاس پل، که مشغول کار بر روی این پروژه است می‌گوید: بادام زمینی‌های بسته بندی برای تجزیه نیاز به صد سال زمان دارند و در حال حاضر فقط ده درصد آن‌ها بازیافت می‌شوند. مشکل اینجا است که بازیافت آن‌ها بسیار هزینه‌بر و مشکل است و بنابراین اکثرا از محل‌های دفن زباله سر در می‌آورند.

او می‌گوید تبدیل آن‌ها به الکترودهای کربن بسیار ساده و بی‌دردسر، کم خرج و به طور قابل ملاحظه‌ای دوست‌دار محیط زیست است. علاوه بر آن، به کارگیری این پروسه برای کارخانه‌های بزرگ ساده است. تا پنج سال دیگر پنجاه درصد از بادام زمینی‌های دور ریخته شده این قابلیت را دارند تا تغییر کاربری دهند و در باتری تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر گجت‌های ما کار کنند. ظاهرا این ایده زمانی به فکر گروه رسیده است که مشغول ساخت یک آزمایشگاه جدید بوده‌اند و تجهیزات آزمایشگاه لای هزاران بادام زمینی بسته بندی به دستشان رسیده است.

این سیستم هنوز در مراحل نخستین توسعه است و در نمایشگاه و گردهمایی جامعه شیمی آمریکا اارئه می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟