بازار میلیاردی هدفون‌های بلوتوس
دلیل اصلی حذف جک هدفون آیفون‌ ۷ فاش شد!
شرکت اپل در یک حرکت به زعم خودش شجاعانه و جسورانه جک هدفون را از روی گوشی‌های آيفون ۷ و آیفون ۷ پلاس حذف کرد. حرکتی که در چند گوشی اندرویدی چینی نیز ادامه یافته و احتمالا به‌‌زودی یک ویژگی فراگیر در اسمارت‌فون‌ها می‌شود. اما دلیل اصلی این تصمیم شرکت اپل چیست؟

فیل شیلر از شرکت معروف SVP می‌گوید این حرکت و تصمیم «شجاعانه» اپل باعث شد یک استاندارد و فناوری صد ساله از بین برود. باز هم شاهدیم شرکت اپل یک نوآوری و خلاقیت را شروع کرده که به تدریج در کل دنیای فناوری فراگیر و سراسری می‌شود. اپل جک هدفون را حذف کرد تا یک انقلاب بزرگ را در اسمارت‌فون‌ها آغاز کردذه باشد.

مطلب پیشنهادی

هدفون بی‌سیم جدید اپل به نام ایرپاد معرفی شد + گالری عکس
طراحی منحصربه‌فردی که شگفت‌زده‌ می‌شوید

اما سوای طراحی و زیبایی و مسایل دیگری از این دست که بیان می‌شوند؛ به نظر می‌رسد تنها یک دلیل اصلی برای حذف جک هدفون از روی آیفون‌های جدید وجود داشته باشد: «تبدیل شدن شرکت بیت به بزرگ‌ترین فروشنده هدفون‌های بلوتوس».

سایت ورج در گزارش مفصلی این موضوع را بررسی کرده است. در این گزارش آمده احتمالا حذف جک هدفون از روی آیفون و بعد گوشی‌های اندرویدی موجب می‌شود بازار هدفون‌های بلوتوسی به شدت داغ شده و چشم‌انداز مثبتی برایشان در نظر گرفته شود. در این میان؛ اپل می‌تواند با شرکت بیتس (Beats) خود به فروشنده اول جهان در بازار هدفون‌های بلوتوسی تبدیل شود. طبق گزارش‌های موسسه NPD در ماه جولای؛ شرکت بیتس بیش از یک چهارم بازار هدفون‌های بلوتوسی را در اختیار دارد و بیشتر از شرکت‌هایی مانند ال‌جی، Bose و Jaybird درآمد دارد. این بازار به شدت سودده است چون هدفون‌های بلوتوس با قیمت‌های بسیار بالایی به‌فروش می‌رسند و حاشیه سود زیادی دارند. هدفون بلوتوس ایرپاد جدید اپل حدود ۱۶۰ دلار قیمت دارد. 

موسسه NPD می‌گوید بازار هدفون‌های بلوتوس هر سال رشد ۶۴ درصدی را تجربه می‌کند اما با اتفاق اخیر باید شاهد یک جهش بزرگ باشیم. اپل با حذف جک هدفون عملا به شرکت بیت و فروش هدفون‌های بلوتوسی کمک شایان توجه‌ای کرد و یک هدف زیرکانه برای کسب درآمد بیشتر بوده است که احتمالا بازار و کاربران نیز بدان روی خوش نشان می‌دهند و ناچاراند دیر یا زود به این تغییر وضعیت عادت کنند. گفتنی است اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های ۷ یک مدل هدفون بلوتوس جدید بسیار نوآورانه و پیشرو نیز معرفی کرد. 

==========================

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟