پیش‌بینی جنگ‌های سایبری در ۲۰۳۰
قدرت مخرب سایبری چین معادلات آینده دنیا را تعیین می‌کند
جنگ‌های سایبری، تهدیدی واقعی است که دنیا قطعاً تا سال 2030، به‌صورت رسمی با آن مواجه خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان، تنش‌های سیاسی، نظیر آنچه در دریای چین جنوبی در حال رخ دادن است، احتمالاً یکی از زمینه‌های اصلی بروز چنین جنگ‌هایی است. یک کارشناس چینی هشدار داده است که توانایی‌های سایبری چین از هر قدرت دیگری در این کشور خطرناک‌تر است و در آینده تعیین‌کننده خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

حملات سایبری در آینده‌ای نه‌چندان دور، معادلات بسیاری در جهان را تغییر خواهد داد. یک کارشناس چینی هشدار داده است که توانایی‌های سایبری چین، از هر قدرت دیگری در این کشور خطرناک‌تر است و در آینده تعیین‌کننده خواهد بود. این کارشناس چینی معتقد است در ده سال آینده، پکن می‌تواند معادلات راهبردی را در آسیا تغییر دهد و این کار را از طریق توان و قابلیت‌های جنگ سایبری خودش انجام می‌دهد.

به گزارش سایبربان، این کارشناس در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این خصوص گفت: "امروز، چین درگیر این موضوع است که تسلیحات سایبری و میادین اطلاعاتی را با مواضع راهبردی نظامی خودش ادغام کند. این موضوع، می‌تواند سبب بر هم خوردن معادلات راهبردی در غرب اقیانوس آرام، بیش از هر موضوع دیگری شود و حتی اتفاقاتی که امروزه حول محور دریای چین جنوبی در حال رخ دادن است را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد."
برخی کارشناسان نیز معتقدند که چین در این راه تنها نیست و روسیه، به‌عنوان شریکی قابل‌اعتماد، پکن را در این راه همراهی خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟