برای اولین بار
استفاده پلیس هند از دِرون‌ها برای شناسایی فعالیت‌های غیرقانونی
نیروهای پلیس در ایالت کارناتاکا در جنوب هند اولین نیرویی هستند که از ماشین‌های هوایی بدون سرنشین برای شناسایی استخراج غیرقانونی شن و ماسه از منابع معدنی استفاده می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

تاکنون حدود 12 دِرون از کره جنوبی خریداری شده و توسط 20 مقام ارشد نیروهای پلیس در 6 منطقه از این ایالت مشغول فعالیت هستند. این دِرون‌ها مدل Phantom 4 UAV هستند و به دوربین‌های 12 مگاپیکسلی و امکان دید در شب مجهز‌ هستند. پرواز تا ارتقاع یک کیلومتر از سطح زمین به مدت نیم ساعت از ویژگی‌های این دِرون است. یک منبع موثق پلیس در این خصوص گفته که دِرون‌ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته‌اند تا از این طریق بتوان هر گونه استخراج شن و ماسه به‌صورت غیرقانونی در مرزها را شناسایی کرد.

مطلب پیشنهادی

ویدیو: پرواز عجیب دِرونی فقط با یک پروانه
دِرونی که مانند فریزبی پرواز می‌کند

در حالی‌که استفاده تجاری و شخصی از دِرون‌ها هم‌چنان با محدودیت‌هایی همراه است؛ بعضی از سازمان‌های دولتی مانند خطوط راه‌آهن هند و اداره پلیس در عملیات مختلف خود آن‌ها را با موفقیت به‌کار گرفته‌اند. سازمان خطوط هوایی از این دِرون‌ها برای بررسی پروژه‌های در حال جریان استفاده می‌کند در حالی‌که نیروهای پلیس از آن‌‌ها در زیرنظر گرفتن فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌کنند.

هم‌چنین نیروهای پلیس در شهرهای دهلی و کلکته به‌شدت پرواز دِرون‌ها در اطراف مناطق حساس امنیتی از قبیل فرودگاه‌ها و تأسیسات دفاعی را زیرنظر دارند. دلیل آن‌هم نبود قانون در خصوص خرید؛ فروش و استفاده تجاری یا شخصی از دِرون‌ها در این کشور است. از ماه آوریل به بعد تمام مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند باید مقامات را از بابت دراختیار داشتن دِرون آگاه کنند و بابت آن هزینه پرداخت کنند.

 

=========================

شاید به این مطالب هم علاقه‌مند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟