دوربين‎هایی با ظاهری به سبک قدیم، اما برخوردار از فناوری روز
دوربین‌های قدرتمند فوجی‌فیلم با وای‌فای توکار + تصویر
اگر چه ممکن است A7R II سونی گل سرسبد دوربين‎های حال حاضر دنیا باشد، اما این معنا نیست که سایر سازندگان دوربين دست روی دست گذاشته باشند. دوربین جدید X-Pro2 فوجی‎فیلم نیز حتی اگر نتواند ویدیوهای 4K تولید کند اما باز هم حرف‎های زیادی برای گفتن دارد. اگر شما قبلا از X-Pro1 استفاده کرده باشید و به لنزهای Fujinon X-Mount علاقه‎مند باشید، ارتقاء به X-Pro2 جدید به نفع شما خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

بدنه این دوربین با روکش 61 واحدی محافظت در هوای آزاد، در مقابل گرد و غبار و پاشیده شدن مایعات مقاوم بوده و تا دمای منفی 10 درجه نیز در مقابل یخ‌زدگی از خود مقاومت نشان می‎دهد. شما نمی‎توانید زیر آب از X-Pro2 استفاده کنید، اما این دوربین در مقابل بارش سنگین باران و استفاده در ساحل نیز از خود مقاومت نشان می‎دهد.

تمام اجزای داخلی X-Pro2 نسبت به X-Pro1  پیشرفته‎تر شده است. یک سنسور 24.3 مگاپیکسلی (نسبت به 16.3 مگاپیکسل قبلی) X-Trans CMOS III توان پردازشی خود را از پردازنده تصویر X-Processor Pro تامین می‎کند که این پردازنده نیز ارتقاء پیدا کرده است. سیستم فوکوس خودکار این دوربین در 0.08 ثانیه روی سوژه قفل می‎شود و عکس‎برداری متناوب آن با سرعت 8 فریم در ثانیه (در مقايسه با 3 فریم در ثانیه در مدل X-Pro) انجام می‎شود. حساسیت ISO در X-Pro2 نیز 100-51200 است. اگر شما به تصویربرداری با سرعت بالا در مدت زمان طولانی (timelapse) علاقه‎مند هستید، تایمر وقفه داخلی این دوربین می‎تواند تا 999 فریم را پوشش دهد.

منظره‌یاب ترکیبی اپتیکال / الکترونیک این دستگاه هنوز هم وجه متمایز دوربين‎های فوجی‎فیلم است، اما حالا در این مدل دقت تصویر منظره‌یاب الکترونیکی به 2.36 میلیون نقطه در مقابل دقت تصویر 1.44 میلیون نقطه در X-Pro1 افزایش پیدا کرده است.

صفحه نمایش 3 اینچی این دوربین نیز با دقت تصویر 1.62 میلیون نقطه واضح‎تر از قبل شده است. همچنین دو اسلات کارت SD، که یکی از آنها با استاندارد UHS-II سازگار است به همراه وایپفای داخلی نیز به آن اضافه شده است.

همان گونه که قبلا اشاره شد، X-Pro2 نمی‎تواند ویدیوی 4K تولید کند. این دوربین می‎تواند ویدیوهای full HD با دقت تصویر 1080p را با سرعت 60 فریم در ثانیه (با بیت ریت 36 مگابيت در ثانیه) ضبط کند. علاقمندان به فیلم‎برداری همچنین از وجود افکت دانه دانه شدن تصویر نیز خرسند خواهند شد.

اگر انتظار دارید که X-Pro2 یک دوربين ارزان قیمت باشد توجه شما را به قیمت 1,699.95 دلاری آن جلب می‎کنیم. این قیمت تنها شامل خود دوربين بوده (بدون لنز) و از ماه فوریه قابل خریداری است.

X-E2S و X70

با قیمت 699.95 دلار، X-E2S کمتر از نصف X-Pro2 قیمت دارد. یک بسته کیت همراه این دوربین و یک لنز XF18-55mm f/2.8-4 LM OIS قیمتی معادل 999.95 دلار برای شما به همراه خواهد داشت. مسلما قابلیت‎های این دوربین به اندازه X-Pro2 نیست، اما همچنان می‎توان از آن به عنوان یک دوربين قدرتمند استفاده کرد و توانایی‎های آن برای خیلی از عکاسان حرفه‎ای کفایت می‎کند.

X-E2S از یک سنسور 16 مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS II، یک سیستم فوکوس 49 نقطه‎ای، ردیاب عریض 77 نقطه‎ای برای قفل روی سوژه‎های متحرك و حساسیت ISO تا 51200 برخوردار است. در پشت آن نیز یک صفحه‌نمایش 3 اینچی با دقت تصویر 104K قرار دارد.

مثل X-Pro2، دوربين X-E2S نیز می‎تواند ویدیوهای full HD با دقت تصویر 1080p را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند و از تایمر وقفه داخلی و وای‎فای برخوردار است.

X70 نیز یکی دیگر از دوربين‎های فوجی‎فیلم با لنز ثابت است که 699.95 دلار قیمت دارد. این دوربین از یک لنز 16.3 مگاپیکسلی APS-C X-Trans CMOS II استفاده می‎کند و یک لنز ثابت 18.5 میلی‌متری با دیافراگم  f/2.8 دارد و از حساسیت ISO تا 51200 برخوردار است. این دوربین نیز تمام قابلیت‎های X-E2S از جمله ضبط ویدیوهای full HD با دقت تصویر 1080p را با سرعت 60 فریم در ثانیه، تایمر وقفه داخلی و وای‎فای را به همراه دارد. اما صفحه نمایش 3 اینچی آن یک نمونه لمسی و با قابلیت چرخش 180 درجه‎ای است. هم E-2S و هم X70 از ماه فوریه روانه بازار می‎شوند.

=========================

شاید به این مطالب هم علاقمند باشید:

ابزاری برای امتیازدهی عکس‌های به یاد ماندنی

۷ نکته‌ای که باید عکاسان برای سال جدید بدانند

بزرگ‌ترین عکس نجومی از کهکشان راه شیری

این سایت به شما می‌گوید کدام عکس‌ برای شما به یاد ماندنی است

گشت و گذار در مناطق مینیاتوری با دوربين‎های کوچک جدید گوگل

گالری عکس CES 2016: دوربین اکشن نیکون با قابلیت فیلم‌برداری 360 درجه‌ای

گالری عکس CES 2016: سرانجام بعد از سه سال D5 نیکون معرفی شد

بهترین‎ فناوری‌های نمايشگاه CES 2016 (بخش چهارم: دوربین‎ها و تجهيزات واقعیت مجازی)

CES 2016: آی‌زون؛ یک دوربین دوست‌داشتنی دیگر از پولاروید + تصویر

CES 2016: با دوربین L16 عکس ۵۲ مگاپیکسلی بگیرید + عکس و فیلم

معرفی یک دوربين مافوق حرفه‎ای صد مگاپیکسلی

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟