اگر عکاس حرفه‌ای هستید و دوربین DSLR یا میرورلس دارید هیچ‌وقت از کارت MicroSD استفاده نکنید
چرا نباید در دوربین های DSLR یا بدون آینه از کارت حافظه MicroSD  استفاده کنیم؟
میزان استفاده از کارت‌های MicroSD روز به‌روز در حال گسترش است. از دوربین‌های اکشن گرفته تا گوشی‌ها و کنسول‌های ویدیو گیم، همه و همه کارت‌های MicroSD استفاده می‌کنند. اما احتمالا نمی‌دانید که نباید از کارت MicroSD در دوربین حرفه‌ای خود مانند دوربین DSLR یا میرورلس استفاده کنید، به‌خصوص اگر آن دوربین شکاف کارت MicroSD ندارد.

1606683296_1_0.gif

اما دلیل چیست؟ همه چیز به "Sleeve" برمی‌گردد، آداپتر پلاستیکی کوچکی که تقریبا همراه هر کارت MicroSD که توسط خرده‌فروشان فروخته می‌شود، وجود دارد. اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسکتاپی دارید که فاقد شکاف اختصاصی کارت MicroSD هستند و نیاز به خواندن محتویات روی کارت MicroSD دارید می‌توانید از آن استفاده کنید، اما این آداپتر پلاستیکی برای استفاده دائم طراحی نشده است. جالب آن‌که، آداپتر پلاستیکی کوچکی که در کنار کارت MicroSD فروخته می‌شود هم خیلی ارزان است و هم این‌که سرعت نوشتن دوربین شما را کم می‌کند.

چرا نباید از کارت حافظه MicroSD در دوربین DSLR یا میرورلس استفاده کنیم؟

بیایید کمی به عقب برگردیم. دوربین‌های مدرن و امروزی با حجم عظیمی از اطلاعات سروکار دارند: تصاویر 15 مگاپیکسل به بالا، هم‌چنین فیلم‌های HD و 4K با فریم‌های 60 یا حتی بالاتر. برخلاف گوشی‌های اسمارت‌فون، دوربین فول-سایز کار زیادی با فضای ذخیره داخلی ندارند و خیلی سریع تمام داده‌ها را روی یک فضای ذخیره‌ساز فلش می‌نویسد. هرچه تعداد بیشتری عکس و فیلم در لحظه بگیرید، دوربین شما باید سریع‌تر آن داده‌ها را روی فلش بنویسد.

چرا نباید از کارت حافظه MicroSD در دوربین DSLR یا میرورلس استفاده کنیم؟

برای همین است که سرعت و کارایی کارت حافظه خیلی مهم است. برچسب‌های اضافه‌ای که با عناوین "Class 10" و "UHS-3" روی کارت‌های حافظه می‌بینید مربوط به حداکثر اطلاعاتی است که کارت در هر لحظه می‌تواند بخواند یا بنویسد. وقتی یک کارت MicroSD سریع و گران تهیه می‌کنید، کارت قادر است تا بدون کوچک‌ترین مشکلی سرعت گذردهی داده‌ها را مدیریت کند، اما این مسئله در خصوص آداپترهای پلاستیکی SD که در پکیج کارت حافظه وجود دارد صدق نمی‌کند.

از نظر فنی، آداپتر کارت حافظه باید بتواند انتقال سریع داده را مانند یک کارت کوچک انجام دهد، چون تماس‌های الکتریکی اساسا همان کابل‌های اکستنشن مینیاتوری هستند. اما اگر از آداپترها برای دوربین‌های خیلی حرفه‌ای مانند DSLR یا میرورلس استفاده کنید، مراحل اضافه‌ای که در فرآیند نوشتن آن وجود دارد باعث پایین آمدن کارایی دوربین می‌شود.

چرا نباید از کارت حافظه MicroSD در دوربین DSLR یا میرورلس استفاده کنیم؟

در پایان باید گفت که هیچ ایرادی ندارد که از کارت‌های حافظه MicroSD در دستگاه‌هایی که برای آنها طراحی شده استفاده کنید. و حقیت امر آن است که خیلی از کاربرانی که از کارت‌های کوچک‌تر با آدپترهای پلاستیکی استفاده می‌کنند اصلا متوجه هیچ تفاوتی نمی‌شوند. اما اگر دوربین DSLR یا میرورلس خریده‌اید تا از کارایی قابل اطمینان و سرعت بالای آن لذت ببرید باید از کارت حافظه جداگانه‌ای که مخصوص آن ساخته شده استفاده کنید، مانند کارت حافظه SD فول-سایز که در بازار وجود دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟