Snapdragon 820
ویدیو: کوال‌کام تراشه‌های موبایل سریع‌تر با شارژ هوشمندتر معرفی کرد
تراشه جدید Snapdragon 820 کوال‎کام در راه است و بیش از آنچه انتظار می‎رفت با خود به همراه دارد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که سرعت انتقال داده برایشان مهم است یا مایلید که تلفن شما با سرعت بیشتری شارژ شود، خبرهای خوبی در انتظار شما است.

1606683296_1_0.gif

این شرکت اعلام کرده است که تراشه‎های چند منظوره آینده آنها شامل اولین پردازنده‎ای خواهد بود که از فناوری فوق سریع LTE پیشرفته 600 مگابيت در ثانیه‎ای پشتیبانی می‎کند، این در حالی است که رکورد قبلی این سرعت 450 مگابيت در ثانیه بوده است. سرعت آپلود در این فناوری نیز به میزان خیره کننده 150 مگابيت در ثانیه می‎رسد. همچنین این تراشه از LTE بدون مجوز (با نام مستعار LTE-U) نیز پشتیبانی می‎کند. اگر هنوز کاملا هیجان زده نشده‎اید بهتر است بدانید که این تراشه امکان برقراری ارتباط به وسیله استاندارد وای‎فای 802.11ad چند گیگابیتی را نیز فراهم می‎کند. هر چند احتمالا شما در کوتاه مدت امکان استفاده از این فناوری را نخواهید داشت، اما جمع شدن این همه قابلیت در یک جا نوید بخش آینده‎ای درخشان خواهد بود.

و اما در مورد قابلیت شارژ کردن سریع، طبق گفته کوال‎کام تمرکز تراشه Snapdragon 820 به جای عملکرد صرف، روی شارژ سریع هوشمند بوده است. ویژگی جدید Quick Charge 3.0 این تراشه باعث می‎شود تا باتری شما 27 درصد سریع‎تر شارژ شود، اما موضوع مهم الگوريتمی‎ است که انرژی را در مدت این شارژ سریع ذخیره می‎کند. در مقايسه با Quick Charge 2.0، شما 45 درصد کمتر انرژی برق را مصرف می‎کنید. اگر تعداد بار شارژ کردن را در طول عمر معمول یک تلفن یا تبلت ضرب کنید، متوجه میزان صرفه‌جویی در مصرف برق خواهید شد. استفاده از فناوری Quick Charge 3.0 در انتخاب ولتاژ دقیق مورد نیاز شما نیز بهتر عمل می‎کند، به همین دلیل خطر گرم شدن بیش از اندازه دستگاه و به تبع آن کوتاه شدن طول عمر دستگاه نیز کاهش می‎یابد.

اما خبر بد اینجاست که مثل خود Snapdragon 820، شما باید تا سال آینده برای عرضه اکثر این فناوری‎ها منتظر باشید. البته قرار است بعضی از آنها زودتر آماده شوند. Snapdragon 617 که یک تراشه سطح متوسط هشت هسته‎ای با پشتیبانی از LTE سیصد مگابيت در ثانیه‎ای است، تا پایان سال 2015 که زمان عرضه آن اعلام شده است از Quick Charge 3.0 پشتیبانی خواهد کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟