اگر می‌خواهید یک شغل تخصصی در شرکت‌های بزرگ فناوری داشته باشید
۱۰ شغل پردرآمد حوزه فناوری که باید آن‌ها را دنبال کنید
اگر دوست دارید روزی در یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه IT کار کنید و یکی از پست‌های تخصصی آن‌ها بر عهده شما باشد، باید بدانید که در چه زمینه و حوزه‌ای فعالیت کنید. در این بین درآمد یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تصمیم‌گیری شاخه‌ای است که می‌خواهید دنبال کنید. در این مطلب 10 شغل پردرآمد تخصصی حوزه IT مورد بررسی قرار گرفته تا دید بهتری به علاقمندان و کارجویان ارائه کند.

1606683296_1_0.gif

برای این‌که بتوانید در یکی از بهترین شرکت‌های فناوری دنیا مشغول به‌کار شوید لازم نیست که حتما مهارت‌های فنی داشته باشید. اما برای آن‌هایی که این‌گونه مهارت‌ها را در خود پرورش می‌دهند پاداش بزرگی در انتظارشان است.

در آخرین گزارش منتشر شده از سوی Glassdoor، پردرآمدترین شغل‌های فنی در صنعت IT بر اساس متوسط حقوق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. اگر تمایل دارید تا در یکی از شرکت‌های معروف سیلیکون ولی یا فراتر از آن شغلی برای خودتان دست و پا کنید، با مطالعه این گزارش به‌خوبی متوجه می‌شوید که باید روی کدام بخش‌ها تمرکز کنید.

در این قسمت به‌بررسی 10 شغل پردرآمد می‌پردازیم:

10- مهندس امنیت اطلاعات: درآمد سالانه 131 هزار و 300 دلار

مهندس امنیت اطلاعات روی محافظت از داده‌های شرکت مربوطه در برابر حملات هکرها و سایر گروهای خراب‌کار تمرکز دارد. این کار می‌تواند از طریق تقویت رمزگذاری یا در کل از بین بردن هرگونه شکاف‌ها و رخنه‌های امنیتی در زیرساخت شرکت صورت گیرد.

9- مهندس DevOps: حقوق سالانه 137 هزار و 400 دلار

یک مهندس DevOps (عملیات و توسعه) در زمینه آماده کردن و تحویل سریع مقدار زیادی کد تخصص دارد.

8- معمار شرکت‌های بزرگ: حقوق سالانه 144 هزار و 400 دلار

معماری که در شرکت‌های بزرگ مشغول به‌کار است در زمینه توسعه طرح‌ها و جریان‌های کاری برای تهیه، بکارگیری و نگهداری از سرورها، نرم‌افزار و سایر بخش‌های IT فعالیت می‌کند. به‌عبارت دیگر، این معمار نقش مهمی در تعیین و اجرای استراتژی IT دارد.

7- مدیر برنامه فنی: حقوق سالانه 145 هزار دلار

مدیر برنامه فنی کسی است که تمام پروژه‌های در حال اجرا یا در دست اجرای شرکت، تست کدها، انتظارات و پیش‌بینی‌هایی که از ارائه محصول وجود دارد و هم‌چنین چشم‌انداز روال توسعه مجموعه را مدیریت می‌کند.

6- معمار نرم‌افزار: حقوق سالانه 145 هزار و 400 دلار

یک معمار نرم‌افزار مسئول تنظیم و برپا کردن طرح و استراتژی کلی برای تهیه و ساخت نرم‌افزار است. برای این کار باید فنی باشید، اما وظیفه اصلی شما تنظیم سرعت و اهداف برای سایر تیم‌های توسعه است.

5- معمار اپلیکیشن: حقوق سالانه 149 هزار دلار

فردی که قصد دارد تا معمار اپلیکیشن باشد باید استراتژی موردنظر در داخل شرکت را انتخاب کند: چه زمانی از ابزارهای موجود استفاده کند، چه زمانی ابزارهای جدید بسازد، و دائما در حال توسعه نمونه‌های موجود برای توسعه‌های بیشتر باشد.

4- معمار زیرساخت: حقوق سالانه 153 هزار دلار

معمار زیرساخت مسئول فراهم کردن زیرساخت سیستم‌های IT در داخل مجموعه است. این زیرساخت‌ها شامل سرورها، مراکز داده یا پلتفرم‌های محاسبات ابری می‌شود.

3- مدیر توسعه نرم‌افزار: حقوق سالانه 153 هزار و 300 دلار

مدیر توسعه نرم‌افزار هدایت و رهبری تیم توسعه و تست سیستم‌های خاص یا اپلیکیشن‌ها در داخل شرکت را به‌عهده دارد.

2- معمار انبار داده: حقوق سالانه 154 هزار و 800 دلار

وظیفه یک معمار انبار داده به‌طور کلی نظارت بر گنجینه‌های عظیم داده‌های شرکت و کمک به آماده‌سازی آن‌ها برای تجزیه و تحلیل است.

1- مدیر مهندسی نرم‌افزار: حقوق سالانه 163 هزار و 500 دلار

مدیر مهندسی نرم‌افزار هدایت و راهبری تیم توسعه، تحقیق و تست نرم‌افزار شرکت را به‌عهده دارد. در تمام شرکت‌هایی که کسب‌وکار آن‌ها در حوزه ساخت یا نگهداری نرم‌افزار است مدیر مهندسی نرم‌افزار یکی از شغل‌های بسیار حیاتی و مهم است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟