روتری ویژه گیمرها و کاربران حرفه ای
تی‌‌پی لینک روتر قدرتمند آرچر C5400X را عرضه کرد
تی‌پی لینک به تازگی از روتر قدرتمندی رونمایی کرده است که به‌طور ویژه گیمرها و عاشقان استریم‌های ویدویی با کیفیت 4K را نشانه رفته است. روتری که هر کاربر (حرفه‌ای) را وسوسه می‌کند تا پس‌انداز خود را خرج خرید آن کند.

این روتر جدید که C5400X نام دارد در گروه روترهای آرچر قرار می‌گیرد. روتری که حتا ظاهر آن زیبا و چشم‌نواز است. این روتر که به یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی 64 بیتی تجهیز شده از سوی سه کمک پردازنده و رم یک گیگابایتی پشتیبانی می‌شود. روتری که به منظور ارائه وای‌فای برای انجام بازی‌هایی که به پهنای باند سنگین نیاز دارند طراحی شده است.  C5400X مجهز به سه باند بوده که یک باند 2.4 گیگاهرتزی (1000 مگابیت بر ثانیه) و دو باند 5 گیگاهرتزی (2167 مگابیت بر ثانیه است.) در مجموع سرعت این روتر برابر با 5334 مگابیت بر ثانیه است که از طریق سه باند AC5400 به بهترین شکل جوابگوی نیاز کاربران حرفه‌ای است. پشتیبانی از الکسا و IFTTT باعث شده است تا این روتر در زمینه اینترنت اشیا نیز به کار آید.

اگر جزء آن گروه از کاربران حرفه‌ای یا گیمرها هستید، ممکن است علاقه چندانی به وای‌‌فای نداشته باشید. برای این منظور تی‌پی‌لینک 8 پورت اترنت روی این روتر و یک پورت WAN تعبیه کرده است. این روتور همچنین به دو پورت USB 3.0، هشت آنتن خارجی، بلوتوث، استاندارد 802.11ac  و سازگاری با استانداردهای 802.11a/b/g/n تجهیز شده است. همین مسئله باعث شده است تا کاربران بدون مشکل بتوانند دستگاه‌هایی همچون کنسول‌ها و کامپیوترها را به شکل سیمی به روتر متصل کنند. پشتیبانی همزمان از چند کاربر و مجهز بودن به فناوری MU-MIMO و بهره‌مندی از پلتفرم امنیتی HomeCare ارائه شده از سوی شرکت ترندمیکرو باعث شده است تا دستگاه به راحتی به سایت‌هایی که به بدافزارها آلوده هستند متصل نشود.

لوچ لیو، مدیرعامل شرکت تی‌پی‌لینک در ارتباط با این روتر گفته است: «روتر فوق یکی از قدرتمندترین روترهای گیمینگ است که تا به امروز از سوی ما تولید شده است. زمانی که در حال انجام بازی‌هایی با تنظیمات بالا هستید، قدرت پردازش نقش چشم‌گیری در کم کردن لگ زدن دارد. پردازنده چهار هسته‌ای این روتر قدرت لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این روتر به گونه‌ای طراحی شده که به شما اجازه می‌دهد در عین انجام بازی‌ها دستگاه‌های بیشتر را با سرعت و دقت حداکثری و تاخیر حداقلی به روتر متصل کنید.» روتر فوق از امروز در فروشگاه‌های آنلاین سراسر جهان در اختیار کاربران قرار دارد. اما فراموش نکنید که برای خرید این روتر باید 400 دلار هزینه کنید. بدون شک برای کاربران عادی توجیه چندانی وجود ندارد که چنین رقم سنگینی را برای خرید یک روتر هزینه کنند، اما برای گیمرها، کاربران حرفه‌ای و به ویژه علاقه‌مندان به استریم‌های ویدویی این روتر به راحتی جواب‌گوی نیازهای آن‌ها خود بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟