روترهای گیمینگ و حقایق مربوط به آن
آیا شما هم به یک روتر گیمینگ نیاز دارید؟
گیمرها همیشه به دنبال بهترین سخت افزار برای رسیدن به بهترین عملکرد هستند، اما همیشه هم این‌گونه نیست. 64 گیگابایت رم کمکی به پیروزی شما در یک بازی تیراندازی نمی‌کند. روترهای وایفای چطور؟ آیا خرید یک روتر گران‌قيمت مخصوص بازی کمکی به افزایش عملکرد بازی شما خواهد کرد؟

1606683296_1_0.gif

در اختیار داشتن بیشترین و بهترین سخت افزارها همیشه هم نمی‌تواند بهترین نتیجه برای انجام بازی‌های کامپیوتری را در پی داشته باشد. یکی از مواردی که تولیدکنندگان سخت افزار به شما توصیه می‌کنند، خرید یک روتر گیمینگ قدرتمند و گران‌قيمت است. اما آیا خرید یک روتر گران‌قيمت مخصوص بازی کمکی به افزایش عملکرد بازی شما خواهد کرد؟

پاسخ کلی معمولا خیر است. آنچه که برای انجام بازی‌های آن‌لاین مهم است لزوما سرعت (پهنای باند) اتصال شما نیست. سرعت اتصال به دانلودهای بزرگ و دسترسی همزمان چند نفر به محتوای با پهنای باند بالا کمک می‌کند، اما برای بازی‌های پرسرعت آن‌لاین، چیزی که شما نیاز دارید یک زمان تاخیر پایین است، زمانی که طول می‌کشد تا یک سیگنال الکترونیکی از کامپیوتر یا کنسول بازی شما به سرور راه دور بازی یا بالعکس برسد. معمولا به این رخداد در اصطلاح فنی پینگ (ping) گفته می‌شود.

روتر گیمینگ

یک روتر بهتر می‌تواند زمان تاخیر را (البته فقط تا حدی) بهبود ببخشد. برای اینترنت خانگی، بعید است که بتوانید به یک اتصال سرور سریع‌تر از 30 میلی ثانیه (سه صدم یک ثانیه) دست پيدا كنيد. معمولا 50 تا 100 میلی ثانیه برای بسیاری ایده‌ال است. یک روتر بهتر و سریع‌تر می‌تواند اتصال مودم تامین کننده خدمات اینترنت (ISP) شما به کنسول بازی یا کامپیوتر شما را چه از طریق وای‌فای یا یک اتصال اترنت باثبات بهبود بخشد. اما کاری برای اتصال بین سرور ISP شما تا سرور بازی انجام نمی‌دهد.

روتر گیمینگ

میانگین زمان واکنش انسان به محرک بصری تنها در حدود یک چهارم ثانیه (250 میلی ثانیه) است. ورزشکاران المپیک می‌توانند این میزان را تا 100 میلی ثانیه کاهش دهند. گیمرهایی که دائما بازی‌های پرجنب و جوش تیراندازی یا مبارزه‌ای انجام می‌دهند عکس العمل آنها به ویژه در مورد بازی‌هایی که انجام می‌دهند نسبت به سایر افراد بیشتر است. اما حتی با فرض این که زمان واکنش شما بهتر از دو برابر م‌انگین انسان‌های معمولی است، هنوز هم نمی‌توانید خیلی از اتصال 100 میلی ثانیه که برای بازی‌های پرسرعت در نظر گرفته شده بهتر باشید.

اگر اتصال ISP شما ضعيف است، شکی نیست که بازی‌های آن‌لاین شما با وقفه همراه خواهد بود. حتی استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار موجود در یک روتر بازی 400 دلاری مثل مدیریت ترافیک یا اتصال اختصاصی به یک VPN مخصوص بازی، نمی‌تواند ضعف اتصال خدمات دهنده اینترنت را برطرف کند. بهترین راهکار برای شما اين خواهد بود که ISP خود را تغییر دهید که این هم به جایی که شما زندگی می‌کنید بستگی دارد و ممکن است اصلا گزینه خوبی نباشد.

همه اینها به معنای آن نیست که خرید یک روتر گران‌قيمت کاملا بی ارزش است. مدل‌های گران‌قيمت‌تر شامل پورت‌های اترنت اضافی هستند که نیاز شما به سویچ‌ها را برطرف می‌کند، از آنتن‌های بیشتر و بهتری برخوردار هستند که محدوده تحت پوشش وای‌فای گسترده‌تری را ارائه می‌کند، از گزينه‌های تنظیمات بیشتر و دقیق‌تری استفاده می‌کنند و حتی با امواج رادیویی اضافی سرعت پهنای باندهای بی‌سیم را افزایش می‌دهند. تمام اینها می‌تواند اتصال درون خانه شما را بهبود بخشيده و به شما اجازه دهد به طور موثرتری از مزایای یک اتصال باثبات با پهنای باند بالا استفاده کنید. همچنین یک روتر گیمینگ برای انجام بازی‌های درون شبکه (LAN) بسیار کارساز است.

اما اگر به دنبال یک روتر هستید که مزایای ویژه‌ای را در بازی‌های آن‌لاین در اختیار شما قرار دهد، پول خود را برای یک گزینه 500 دلاری هدر ندهید وقتی نمونه 100 دلاری آن احتمالا می‌تواند به همان خوبی عمل کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟