آشنایی با گوشی‌های اقتصادی جدید نوکیا
نگاهی به گوشی‌های اقتصادی نوکیا 2.1 ، نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1
شرکت HMD گلوبال حالا به یکی از فعال‌ترین سازندگان گوشی هوشمند در بازار فعلی تبدیل شده است. هرچند این حجم از فعالیت هنوز هم فاصله بسیاری با روزگار اوج نوکیا دارد، اما همین مقدار هم نویدبخش روزهای بهتر شرکت خاطره‌ساز فنلاندی است.
HMD گلوبال که اخیرا موفق به جذب سرمایه‌ای صد میلیون دلاری برای تخصیص به بخش گوشی هوشمند نوکیا شده است، از سه گوشی اقتصادی خود رونمایی کرد. در ادامه نگاهی اجمالی به مشخصات نوکیا 2.1 ، نوکیا 3.1 ، و نوکیا 5.1 خواهیم داشت.

1606683296_1_0.gif

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا HMD گلوبال گوشی نوکیا 3 و نوکیا 5 دارد؛ اما 4 ندارد؟! دلیل این مسئله ریشه در باورهای خاور دور دارد. تتروفوبیا یا ترس از عدد 4 باعث شده است نوکیا (حتی نوکیای بزرگ سابق) در نام هیچ یک از محصولاتی که با بازار هدف شرق آسیا تولید می‌شدند از عدد 4 استفاده نکند؛ زیرا مردم چین و بسیاری از کشورهای دیگر شرقی عدد 4 را عددی نحس می‌دانند. 

حالا نگاهی داشته باشیم به گزینه‌های اقتصادی جدید نوکیا:

نوکیا 2.1

این گوشی از طراحی سنتی برخوردار است نمایشگر آن نسبت طول به عرض 16 به 9 است. بدنه نوکیا 2.1 از جنس پلاستیک است؛ اما مقاومت بسیار بالایی دارد. فریم اطراف بدنه این گوشی از جنس آلومینیوم است و این مسئله به افزایش استقادمت آن کمک کرده است. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچی است و بر روی آن از رزولوشن HD استفاده شده است. تراشه به کار رفته روی نوکیا 2.1 اسنپدراگون 425 است که توان پردازشی آن برابر با 1.4 گیگاهرتز است. این گوشی به 8 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و تنها یک گیگابایت رم مجهز شده است. البته با توجه به تجهیز این گوشی به نسخه Android Go که نسخه بسیار سبک‌تری از اندروید 8.1 است، سیستم عامل فضای کمتری از رم را اشغال می‌کند و این امر باعث می‌شود اجرای چندین برنامه سبک به صورت همزمان در این گوشی ممکن باشد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی آن هم از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. نوکیا 2.1 با یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و با قیمتی در حدود 100 یورو روانه بازار خواهد شد. از نکات مثبت این گوشی می‌توان به داشتن اسپیکر استریو در بخش جلویی گوشی نام برد که نتیجه آن یک تجربه صوتی عالی در این رده قیمتی است.

نوکیا 3.1

نوکیا 3.1 یک گوشی میان‌رده رو به پایین است. این گوشی هم از یک فریم آلومینیومی و بدنه پلاستیکی بهره می‌برد. نوکیا 3.1 نسبت به نوکیا 2.1 از زبان طراحی جدیدتری برخوردار است. نمایشگر این گوشی حاشیه کمتری دارد و نسبت طول به عرض آن 18 به 9 است. نمایشگر 5.2 اینچی نوکیا 3.1 دارای رزولوشن HD+ است و تراکم پیکسلی آن 310 پیکسل بر هر اینچ است. تراشه به کار رفته روی این گوشی مدیاتک MT6750 است که قابلیت پردازش تا 1.5 گیگاهرتز را دارد. این گوشی در دو نسخه روانه بازار خواهد شد که یکی از آن‌ها دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم و دیگری دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم است. این گوشی با اندروید 8.0 و تحت رابط کاربری Android One توسعه یافته است. دوربین اصلی نوکیا 3.1 دارای یک سنسور تکی 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است. نوکیا 3.1 با یک باتری 2990 میلی آمپر ساعتی و قیمت تقریبی 150 یورو در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

نوکیا 5.1

نوکیا 5.1 ضمن حفظ زبان طراحی گوشی‌های نسل اول نوکیا، مدرن‌تر شده است. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی کشیده است که سعی شده حاشیه آن کمتر از حد معمول باشد. صفحه نمایش این گوشی 5.5 اینچی با رزولوشن Full HD+ است و تراکم پیکسلی آن 439 پبکسل بر هر اینچ است. تراشه به کار رفته روی این گوشی Helio P18 است که توان پردازش تا 2.0 گیگاهرتز را دارد. دوربین نوکیا 5.1 دارای سنسوری با دقت 16 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی هم از یک دوربین 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی روانه بازار می‌شود که به ترتیب دارای حافظه رم 2 و 3 گیگابایتی هستند. نوکیا 5.1 دارای اندروید 8.0 است و تحت رابط کاربری Android One توسعه یافته است. نوکیا 5.1 دارای یک باتری نسبتا ضعیف 2970 میلی آمپر ساعتی است که می‌توان آن را جزو یکی از نقاط ضعف این میان‌رده خوب دانست. نوکیا 5.1 با قیمتی در حدود 200 یورو روانه بازار خواهد شد.

ذکر این مسئله خالی از لطف نیست که بدانید نوکیا تضمین کرده است تمام این گوشی‌ها به اندروید P یا همان اندروید 9.0 هم ارتقا خواهند یافت. با در نظر گرفتن این مسائل، نظر شما در ارتباط با گوشی‌های جدید نوکیا چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟