حضور کافه بازار در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷
کافه بازار یک فروشگاه اپلیکیشن ایرانی است که در حال حاضر محصولات ۲۱ هزار توسعه‌دهنده ایرانی را برای کاربران فارسی‌زبان عرضه می‌کند و بنا بر آمار، تعداد کاربرانش تا پایان بهمن ماه امسال از مرز ۳۲ میلیون نفر گذشته است. اما کافه بازار به عنوان تنها محصول ایرانی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ حضور داشت.

1606683296_1_0.gif

در همین راستا ایمان محمدی، مدیر توسعه تجاری کافه‌بازار می‌گوید: «کافه‌بازار صرفا با تکیه بر توانمندی‌های نخبگان داخل ایران به رشد چشمگیری رسیده و اکنون در کنگره جهانی موبایل امسال در کنار شرکت‌های برتر دنیا حضور یافته تا توانایی‌های علمی و فناوری بومی و ظرفیت‌های کشور را در سطح بین‌المللی معرفی کند. بر اساس آمارها، در حال حاضر حدود یک‌و‌نیم درصد از کاربران کافه بازار خارج از ایران هستند.»

ایمان محمدی همچنین با اشاره به دردسترس‌بودن شماری از محصولات کافه بازار در کشورهای منطقه به‌ویژه افغانستان و آغاز رسمی فعالیت‌های صادراتی این مجموعه در سال ۹۵، تقویت زیرساخت و افزایش ظرفیت صادرات محتوا را از جمله اهداف شرکت در این نمایشگاه دانست و گفت: «کافه بازار امیدوار است حضور در بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی صنعت موبایل به ایجاد فرصت‌های تازه‌‌ای در این زمینه و رشد تولیدکنندگان داخلی محتوا منجر شود. کافه‌بازار سال گذشته نیز با وجود بهبود شرایط بین‌المللی و تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در ایران، برای شرکت در کنگره جهانی موبایل اقدام کرده بود که بطور غیرمنتظره و یک‌طرفه، قرارداد حضور این مجموعه با استناد به تحریم‌های امریکا ملغی شد و با پیگیری‌های صورت گرفته از طرق مختلف از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه، اختصاص غرفه با تأخیر بسیار و در لحظه آخر صورت گرفت و امکان حضور پرسنل کافه بازار فراهم نشد.
شایان ذکر است کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ از ۹ اسفند در شهر بارسلون کار خود را آغاز کرد و تا پنجشنبه ۱۲ اسفند، پذیرای بازدیدکنندگان بود.
 

ایسوس

نظر شما چیست؟