در دیدار واعظی با سفیر کشور فرانسه
درخواست «یوتل‌ست» برای حضور در مناقصه ساخت ماهواره ایرانی
عصر پنجشنبه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفیر فرانسه در ایران دیدار کرد. در این دیدار، فرانسوآ سنمو پیشنهاد برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک میان ایران و فرانسه را مطرح کرد که با استقبال وزیر ارتباطات مواجه شد.

1606683296_1_0.gif

در این دیدار، محمود واعظی اظهار کرد: «در چند ماه گذشته مذاکرات و گفت‌و‌گوهای خوبی با شرکت‌های مختلف فرانسوی داشتیم که در نتیجه سفر آقای دکتر روحانی به فرانسه سندهای بین‌المللی میان دو طرف امضا شد که موظف به پیگیری آنها هستیم. با حضور هیات بانکی فرانسوی می‌توانیم به نتایج مثبتی برسیم که در این زمینه شرکت‌های بخش خصوصی هر دو کشور بسیار علاقمند به گسترش همکاری‌ها هستند.» دکتر واعظی همچنین خواهان تسریع در نتایج وتوافقات در سفر ریاست جمهوری به فرانسه شد و تصریح کرد: «می‌خواهیم تا هرچه زودترهمه توافقات انجام شده را نهایی کنیم.»

مطلب پیشنهادی

قیمت اینترنت دانشگاه‌ها نصف شد!
به دستور شرکت ارتباطات زیرساخت

اما فرانسوآ سنمو، سفیر فرانسه در ایران نیز در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان گفت: «باور داریم اجرای توافقات در عرضه تکنولوژی و افتصادی به نفع هر دو کشور خواهد بود. این هیات بانکی که اولین هیات بانکی فرانسه در بعد اجرایی شدن برجام است، با شرکت‌های بسیاری دیدار داشتند.» سفیر فرانسه همچنین به مذاکرات شرکت «اورنج» و «یوتل ست» با دیگر شرکت‌های ایرانی، اظهار کرد: «شرکت یوتل‌ست خواهان همکاری با سازمان و شرکت‌های فضایی ایران است که هم اکنون درحال آماده کردن پیش‌نویس پیشنهاد خود برای حضور در مناقصه منتشر شده ساخت ماهواره است.»

سنمو با تاکید بر برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک میان ایران و فرانسه تا قبل از پایان سال جاری میلادی، دعوت وزیر ICT فرانسه از دکتر واعظی برای دیدار در فرانسه را ابلاغ کرد تا موضوعات و زمینه های همکاری دو جانبه با سرعت بیشتری شناخته و برای حصول نتیجه به پیش رود.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟