عملیاتی شدن ملاحظات امنیتی طرح «ترابردپذیری تلفن همراه»
سامانه‌های ترابردپذیری با تست‌های دوره‌ای امن‌تر می‌شوند!
طرح ترابردپذیری بیش از یک ماه است که وارد فاز اجرایی شده است. در این راستا، حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از اجرایی و عملیاتی شدن ملاحظات امنیتی برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه بر روی تمامی سامانه‌های اپراتورها خبر داد.

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه آزمایش نفوذپذیری در سامانه ترابردپذیری پیش از اجرای آزمایشی آن انجام شده است، افزود: «در کنار همه این اقدامات، سیستم تمامی اپراتورها طبق روال‌های مشخص از سوی تیم امنیت اطلاعات و فناوری آنان، از نظر نفوذپذیری به صورت دوره‌ای تست می‌شود. در فرآیند درج اطلاعات مربوط به ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، بلافاصله اطلاعات درج شده مشترکان در بانک‌های اطلاعاتی امن نگهداری می‌شود؛ ضمن آنکه سیستم مرکزی ترابرد شماره‌ها کاملاً بر روی شبکه اختصاصی پیاده‌سازی شده و از شبکه‌های عمومی برای این کار استفاده نشده است.»

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره استفاده از پروتکل امنیتی https بر روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اپراتورهای تلفن همراه گفت: «علیرغم اینکه استفاده از پروتکل https به تنهایی ضامن امنیت صفحات نیست با این حال اپراتورهای تلفن همراه را ملزم کرده‌ایم که این کار را انجام دهند.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟