عمیدیان از آزادسازی منابع رگولاتوری خبر داد
تخلیه باند‌‌های 700 و 800 مگاهرتز برای ارائه خدمات ارتباطی به روستاها
علی‌اصغر عمیدیان، رئیس رگولاتوری از تخلیه باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز برای ارایه خدمات ارتباطی در مناطق کم جمعیت و روستاها خبر داد. وی گفت که ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانسی و شماره به رگولاتوری محول شده که با تعریف شش پروژه اصلی و تعیین 20 زیر هدف سازگار با برنامه ششم توسعه در حال پیگیری است.

1606683296_1_0.gif

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: «برای انجام کارهای توسعه‌ای، نیاز به منابع است و منابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم طیف و فرکانس هستند که به دلیل محدودیت، باید ساماندهی شوند. باید این منابع ارزشمند و کمیاب را در راستای منافع ملی برنامه‌ریزی کرده، مانع هدر رفت و استفاده نادرست از آن شد. هم‌اکنون در 9 نقطه کشور مراکز عمده نظارتی فرکانس به‌همراه تعدادی مراکز ریموت مشغول فعالیت هستند.»

مطلب پیشنهادی

خودروی خورشیدی «غزال ایرانی 4» وارد ناوگان شهری می‌شود
نسل چهارم خودروی خورشیدی ایرانی در شهرهای ایران

به گفته عمیدیان، تا پایان سال گذشته 87 ایستگاه ثابت در کشور وجود داشته که قرار است طبق منشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هر سال بین 13 تا 15 سایت به این تعداد افزوده شود و نهایتا تا پایان سال 99 تعداد 167 سایت مونیتورینگ داشته باشیم که به این ترتیب، پوشش موثر جغرافیایی نیز از 54 درصد به بالای 90 درصد خواهد رسید. به گزارش تسنیم، عمیدیان در عین حال برنامه سال جاری در راستای ساماندهی منابع طیف فرکانسی را راه‌اندازی 15 سایت عنوان کرد و افزود: «اکنون در مرحله مکان‌یابی و عقد قرارداد هستیم. در زمینه نظارت سیار سازمان 22 سامانه پایش و جهت‌یاب فرکانس فعال دارد  و در این خصوص نیز در آینده 9 سامانه دیگر نصب و راه‌اندازی خواهد شد.»

ایسوس

نظر شما چیست؟