هشدار جدی و فراخوان مسئولین شرکت اچ‌پی
اگر در ۳ سال اخیر لپ‌تاپ HP خریده‌اید، خطر آتش‌سوزی در کمین شما است!
در سال‌های گذشته کارشناسان بارها در خصوص داغ شدن بیش از حد باتری لپ‌تاپ‌های شرکت اچ‌پی هشدار داده بودند و حتی برخی از گزارشات کاربران نیز خبر آتش گرفتن برخی از مدل‌ها را نیز تایید می‌کرد، اما مسئولین اچ‌پی این مشکل را به صورت کلی نپذیرفتند. گویا مشکل موجود در ساختار باتری لپ‌تاپ‌های HP به حدی افزایش یافته که باعث شده تا این شرکت به صورت رسمی مشکل آتش گرفتن باتری این محصولات را تایید کند.

1606683296_1_0.gif

شرکت HP در یک هشدار جدی به دارندگان لپ‌تاپ های ProBook، Envy ،Presario ،Pavilion و دیگر مدل لپ‌تاپ‌های HP و Compaq توصیه می‌شود، هر چه سریع‌تر استفاده از این دستگاه‌ها را متوقف کنند. این شرکت امکان خطرساز بودن باتری های تولیدی خود در سه سال اخیر را به دلیل گرم شدن بیش از حد و امکان ایجاد آتش‌سوزی تایید کرده است.
اگرچه طبق برآورد کارشناسان، کمتر از یک درصد از لپ‌تاپ‌های فروخته شده با مشکل داغی بیش از حد باتری و خطر آتش گرفتن روبرو هستند، اما مسئولین و مهندسان طراح لپ‌تاپ‌های HP از دارندگان مدل‌‌های ProBook، Envy، Presario، Pavilion و دیگر مدل‌ها نظیر Compaq خواسته‌اند تا استفاده از این لپ‌تاپ‌‌ها را در اسرع وقت متوقف کنند.

در این راستا، شرکت اچ‌پی فراخوانی را برای تعویض رایگان باتری مشکل‌دار با نمونه سالم اعلام کرده است. مطابق گزارش این شرکت، کاربران می‌توانند با به سایت HP مراجعه کرده و شماره سریال دستگاه خود را در صفحه در نظر گرفته شده وارد کنند. اگر خطرناک بودن باتری لپ‌تاپ تایید شد، کاربران می‌توانند باتری سالم را به صورت رایگان دریافت کنند. البته هنوز مشخص نیست که کاربران ایرانی چگونه می‌توانند نسبت به دریافت  باتری سالم اقدام کنند.

چگونه متوجه شویم باتری لپ‌تاپ ما مشکل دارد؟

- اگر شما هم صاحب یکی از لپ‌تاپ‌های شرکت HP هستید و می‌خواهید از سلامت باتری دستگاه خود مطمئن شوید، پس از خاموش کردن دستگاه باتری از بدنه جدا کنید.
- اگر 5 شماره اول بارکد روی بدنه باتری دستگاه شما با یکی از شماره‌های موجود در عکس زیر شروع شده است، بدانید که باتری مشکل داشته و لپ‌تاپ شما در معرض خطر احتمالی آتش‌سوزی قرار دارد. البته اگر بارکد باتری لپ‌تاپ شما یکی از اعداد اعلام شده باشد، می‌توانید بدون اتصال مجدد باتری و تنها با اتصال لپ‌ـاپ به برق شهری از آن استفاده کنید.

بارکد باتریهای مشکل دار با این شماره ها آغاز می شود

ایسوس

نظر شما چیست؟