پاور سرور HP
20/05/1400 - 15:55
راهنمای خرید پاور سرور HP
وقتی صحبت از خرید سرور برای یک سازمان می‌شود، قطعات اصلی با متغیرهای زیادی وجود دارند که باید آن را به‌خوبی بررسی کنید.

1606683296_1_0.gif

پاور سرور HP

یکی از قطعات که باید برای سرور تهیه کنید منبع تغذیه یا پاور سرور است. پاور سرور HP دارای مدل‌های متفاوت با عملکردهای گسترده است که کاربران می‌توانند براساس نیاز خود آن را تهیه کنند. در این مطلب ما به نکات کلیدی که در انتخاب و خرید پاور سرور، متناسب با نوع سرور مورد نیاز است، پرداخته‌ایم.

راهنمای خرید پاور سرور HP

اگر به‌دنبال پاور برای سرور HP یا DELL هستید، ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می‌توانند، منبع تغذیه سازگار با نوع سرور را معرفی کنند. برای سرورهای HP سرویس HPE Power Advisor و برای سرورهای DLEE از سرویس DELL OFFERS استفاده کنید. با این حال درک این موضوع که چه پاور سروری برای سیستم مفید است و چه مزایا و ویژگی‌های دارند باعث می‌شود تا خرید پاور سرور اچ پی لذت‌بخشی را تجربه کنید.

پاور سرور HP چیست؟

پاور سرور HP یا منبع تغذیه به انگلیسی Switching power supplies، یک جعبه فلزی است که جریان و انرژی الکتریکی را تنظیم و تأمین می‌کند. به‌دلیل سروکار داشتن این قطعه‌ی سخت‌افزاری با ولتاژ و آمپر مختلف، معمولاً عمر آن نسبت به دیگر قطعات سرور کوتاه‌تر است.

اساساً مهم‌ترین کارکرد آن تأمین جریان بار و میزان ولتاژ، بررسی پایداری ولتاژ خروجی یا جریان آن و تأمین ولتاژ DC از برق شهری است. در واقع این قطعه‌ی سخت‌افزاری با بهره‌گیری از فناوری سوئیچینگ ولتاژ توان ورودی یا AC را تبدیل به ولتاژهای پایین‌تر و با ثبات بیشتر ( (DCمی‌کند. پاور سرور اچ پی با  قدرت ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات جزء پرفروش‌ترین ولتاژ برای تأمین برق سرور است.

به‌طورکلی هرچه پاور سرور کارآمدتر باشد، مصرف انرژی کاهش خواهد یافت، به‌ویژه اگر از چندین سرور مدل رک استفاده می‌کنید، در طول یک‌سال متوجه کاهش هزینه‌های برق خواهید شد. برای تأمین برق سرور می‌توان از پاورهای استفاده کرد.

انواع پاور سرور HP

پاور سرور اچ پی، مانند دیگر قطعات سخت‌افزاری سرور که توسط کمپانی HP طراحی و تولید می‌شوند دارای انواع مختلف است که براساس کارآیی، ولتاژ و سازگاری با سرورهای اچ پی دسته‌بندی می‌شوند و عبارتند از:

- پاور سرور اچ پی مدل Common Slot: تکنولوژی Common Slot در پاور سرور HP این اجازه را به کاربر می‌دهد تا در هنگام کار سرور منبع تغذیه تعویض شود. همچنین این تکنولوژی امکان نصب سریع HOT SWAP بدون نیاز به ابزار را فراهم می‌سازد. پاور سرور مجهز به تکنولوژی Common Slot طیف گسترده‌ای از توان خروجی و ورودی را ارائه می‌دهد تا کاربر براساس نیاز خود قیمت پاور سرور HP را پرداخت کند.

- پاور سرور اچ پی مدل Flex Slot: مجهز بودن پاور سرور HP به تکنولوژی Flex Slot علاوه بر این‌که دارای قابلیت‌های تکنولوژی Common Slot است، گزینه‌های مختلف برای خروجی برق ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند براساس سرور تنظیمات مناسب را انجام دهند.

پاور سرور اچ پی براساس بازدهی و کارآیی که ارائه می‌دهد نیز در سه مدل دسته‌بندی می‌شود که عبارتند از:

- پاور سرور اچ پی مدل Titanium: پاور سرور HP زمانی‌که تا 96 درصد بازدهی و کارآیی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در دسته مدل تیتانیوم قرار می‌گیرد.

- پاور سرور اچ پی مدل Platinum: زمانی‌که پاور سرور HP تا 94 درصد کارآیی و بهره‌وری را ارائه دهد، در دسته مدل پلاتین قرار می‌گیرد.

- پاور سرور اچ پی مدل Gold: پاور سرور اچ پی مدل گلد، به پاوری گفته می‌شود که 92 درصد کارآیی و بازدهی را ارائه می‌دهد.

 

انواع پاور سرور HP براساس ولتاژهای مختلف

پاور سرور اچ پی براساس ولتاژ‌هایی که ارائه می‌دهند، دسته‌بندی می‌شوند، زیرا هر کدام از این ولتاژها کاربردی متفاوت دارد که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

ولتاژ 5+ ولت: این ولتاژ که با رنگ قرمز در سیم پاور سرور مشخص شده برای تمام مدارها، مادربوردها و وسایل جانبی کامپیوتر قابل استفاده است.

ولتاژ 12+ ولت: این ولتاژ در پاور سرور با رنگ زرد مشخص می‌شود که بیشتر برای درایو دیسک و یا خنک کننده ها (فن ها) کاربرد دارد.

ولتاژ 5- و 12- ولت؛ این نوع ولتاژ که در منبع تغذیه نصب می‌شود دارای جریانی کمتر از یک آمپر است.

ولتاژ 3/3+ ولت: پردازنده‌ها از این ولتاژ استفاده می‌کنند که با سیم نارنجی رنگ مشخص می‌شود.

 انتخاب پاور مناسب برای سرور اچ پی

سرور اچ پی براساس نسل‌های مختلف، از پاور با ویژگی‌های متفاوت استفاده می‌کند تا علاوه بر افزایش راندمان کاری در بازدهی و کاهش مصرف انرژی نیز تاثیرگذار باشد، به‌همین خاطر خرید پاور سرور اچ پی باید براساس نسل سرور انجام شود که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم:

- پاور سرور مدل Common Slot برای نسل G9 به‌ویژه سری DL500 ، ML110 ، ML30 مناسب است.

- پاور سرور مدل Flex Slot‌ برای نسل G9 پرولیانت سری ML350، DL300، آپولو مدل 2000، 4000 و 6000 و سریSynergy  و BladeSystem مناسب است.

منبع تغذیه یا پاور در نسل های مختلف سرور HP

خرید پاور سرور HP باید متناسب با راندمان آن در نظر گرفته شود. با این‌حال عمدتاً از پاورهای زیر برای نسل‌های مختلف سرور اچ پی استفاده می‌شود:

- پاورهای سری G5 با توان 800 تا 1000 وات  برای سرور اچ پی نسل 5 مانند DL380 G5 یا HP DL580 G5

-  پاور با توان 460، 750 و 1200 ولت با مدل Platinum یا GOLD برای سرورهای پرولیانت نسل G6 و G7 سری DL    -   قیمت پاور hp 750w

- پاور با توان 1500 وات برای نسل G8 و سری DL پرولیانت

- پاور سرور اچ پی با توان مصرفی 500، 800 و 1400 وات و مدل Platinum  برای نسل G9 سری DL  -  قیمت پاور ۵۰۰ وات

- پاور سرور مجهز به تکنولوژی Low Halogen با توان 500، 800 و پاور 1600 وات و مدل Titanium برای نسل G10

 

خرید پاور سرور HP

همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره کردیم، هر مدل پاور می‌تواند امکانات مختلفی را در سرورهای اچ پی ارائه کند که به همین‌خاطر هر پاور دارای عملکردی متفاوت است. این تفاوت باعث می‌شود تا قیمت پاور سرور اچ پی پایین و بالا شود. به‌همین خاطر باید در هنگام خرید پاور سرور HP کارآیی، بازدهی و سازگاری با سرور را در نظر بگیرید.

به‌خاطر داشته باشید که برای خرید پاور سرور HP و دسترسی به هرگونه اطلاعات و راهنمایی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما در شرکت تجارت سرور پارسه تماس حاصل نمائید.

جمع‌بندی

با گرم شدن زمین و هشدارهای محیط زیست در این زمینه، انتخاب قطعات سخت‌افزاری کارآمدتر قدمی بزرگ در این رابطه خواهد بود. منبع تغذیه در فرآیند تبدیل AC به DC گرما تولید می‌کند که در کارآیی پاور سرور نیز تأثیرگذار است. به‌همین هرچقدر پاور سرور بازدهی بیشتری داشته باشد، گرمای کمتری تولید می‌کند که در مصرف انرژی نیز تأثیر دارد.

علاوه بر این، فراموش نکنید که درست است که پاور سرور باید به سادگی کار کند، اما نباید ساده‌ترین نوع را برای سرور خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید بازدهی و کارآیی قابل قبولی از سرور داشته باشید و جریان برق در دیگر قطعات سخت‌افزاری سرور به‌خوبی تأمین شود، در خرید این قطعه‌ی سخت‌افزاری بسیار دقت کنید.

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟