سرور HP
17/05/1400 - 15:25
راهنمای خرید سرور HP
تجارت سرور پارسه ارائه دهنده و پشتیبان تخصصی سرور HPE با مدیران و کارشناسان مجرب در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه فعالیت می‌کند. شرکت‌هایی که در زمینه فروش سرور HP مشغول به کار هستند، باید بهترین خدمات را برای مشتریان خود فراهم کنند.

1606683296_1_0.gif

 با ما همراه باشید با بهترین راهنمای خرید سرور HP و پیکربندی که در ادامه این مطلب به بررسی کامل این خدمات می‌پردازیم و همه نکات خرید سرور HP را بیان میکنیم .

سرور اچ پی

یکی از تجهیزات ارتباطی در ادارات و سازمان‌ها سرور میباشد که به همین علت شاهد افزایش استفاده از آن در کسب‌و‌کارهای مختلف اینترنتی هستیم. همینطور سرور اچ پی با توانایی فوق‌العاده خود می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را در یک شبکه ایجاد کنند. همین موضوع باعث شده است تا فروش سرور HP به یکی از مهم‌ترین تجارت‌ها تبدیل شود. از این رو، خرید سرور با قیمتی مقرون‌به‌صرفه حائز اهمیت خواهد بود. بدیهی است که سرورهای اچ پی با پیکربندی‌های مختلفی وجود دارند و هر کدام از آن‌ها مشخصات و کاربرد ویژه‌ی خود را خواهند داشت. همین موضوع باعث می‌شود تا در قیمت و هزینه‌های پرداختی، تفاوت‌هایی مشاهده شود.

کاربرد سرورهای HP

کاربرد سرور HP را می‌توان این گونه معرفی کرد که ترکیبی از سخت‌ افزار پیشرفته مانند رم ، پردازنده ، ذخیره ساز سیستم عامل ها دانست. سرورها این قابلیت را دارد تا نیازهای مختلف یک کاربر یا سازمان را با انتخاب قطعات گوناگون از جمله فضای ذخیره سازی، پردازنده و رم مرتفع سازد و یا تعریف دیگر سرور HP یا با نام کامل HPE Servers محصولی از شرکت Hewlett Packard Enterprise کشور آمریکا است. سرور که در واقع قلب شبکه شما میباشد، وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره سازی و تخصیص منابع شبکه بنا به نیاز سازمان ها را بر عهده دارد. شرکت HP محصولات سازمانی خود را با عنوان Hewlett-) (Packard Enterprise  یا HPE به بازار محصولات شبکه و آی تی عرضه کرده است.

مزایای سرورهای HPE

مزایای کمپانی HP در زمینه خرید سرور، موارد بسیاری برای گفتن دارد که میتوان به صورت مختصر به آنها اشاره کرد:

1. قطعات داخلی این سرورها بسیار متنوع هستند و می‌توان با هر پیکربندی دلخواهی آن را سفارش داد.

2. جلوگیری از قطع سرویس‌دهی یا در اصطلاح Down شدن، موضوعی است که اهمیت بالایی دارد. سرورهای HP به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بیشترین کارایی و اطمینان را داشته باشند. در واقع Scalability  بسیار بالایی نسبت به کامپیوترهای معمولی دارند.

3. دیتاسنتر محل مناسبی برای نگهداری انواع سرور است. طراحی سرور HP نیز به طور کامل مطابق با آخرین و بروزترین استاندارد فناوری دیتاسنترها پیش می‌رود.

4. از مهمترین موارد می توان به قابلیت انعطاف‌پذیری سرور اشاره کرد. انواع سرورهای اچ پی علاوه بر سازگار بودن با یکدیگر، به آسانی با انواع تجهیزات شبکه و نرم‌افزارها منطبق می‌شوند.

همه موارد ذکر شده به خاطر وجود مشخصات فنی منحصر به‌فرد HP هستند. اگر به دنبال خرید سرور HP هستید، به این موارد توجه داشته باشید.

پرفروش ترین پل فرم سرور HP

در رابطه با خرید سرور HP سوالات مختلفی ممکن است مطرح شود. بیشترین سوالات همین است که کدام یک از سرورهای اچ پی توانسته درصد فروش بیشتری را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر پرفروش ‌ترین سرورHP موجود در بازار ایران، سرور HP DL380 G10 است که مشخصات فنی بسیار خوبی دارد.

کسایی که به دنبال یک سرور ایمن هستید این گزینه یکی از بهترین پیشنهادات به شمار می‌رود. DL380 Gen10 رک‌مونت است و دو یونیت را در رک اشغال می‌کند. از مزیت های اصلی این سرور می‌توان به ارتقاء پذیری مناسب آن اشاره کرد که در کنار ابعاد مناسب، توانسته است عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این سرور می‌توان به سازگاری با کنترلرهای نسل دهم، امنیت و امکان مدیریت مناسب، بهره‌مندی و سازگاری کامل با حافظه‌های NVDIMM و LRDIMM اشاره کرد. سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 توانایی پشتیبانی تا 6 ترابایت ظرفیت حافظه رم را دارد.

انواع سرورHP 

در انواع سرورهای HP  در دست ‌بندی‌های گوناگونی عرضه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها مزیت‌های خاص خود را دارند.

سرورهای ایستاده ML Series

سرور سری ML از سرورهای اچ‌پی در کارایی چیزی کمتر از سری DL ندارند و حتی در حد سری های DL انها را کانفیک کرد اما بهترین مزیت این سری عدم وابستگی انها به رک بوده و می تواند در شرکت های کوچک راهکار مناسبی باشد. سرورهای HPE ML از سرورهای اچ پی نیازی به رک ندارند و به صورت Tower قرار می گیرند البته در صورت نیاز می توان سرورهای HPE ML را در رک قرار داد. در سرور ML سری های ML100 و ML300 قرار دارند.

HP ProLiant ML30 G10

HP ProLiant ML350 G10

HP ProLiant ML110 G10

از حیث میزان فروش سرور HP در سری ML300، سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 پرمخاطب‌ترین محصول در بازار ایران است.

سرورهای رکمونت DL Series

سرور DL ، به سرور های سایز متوسط میگویند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیط هایی با تعداد سرور زیاد مناسب هستند وجهت استفاده می بایستی در محل رک قرار بگیرند. در سرور DL می توان به مدل های DL700 ، DL500 ، DL300 ، DL100 و DL900 اشاره کرد. البته از سری HPE DL سرور HPE PROLIANT DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها است و برای محیط هایی که دارای رک می باشند، بسیار انتخاب مناسبی است. از این نوع سرورهای HPE DL می توان در بخش های مختلف از جمله سایت ها،دیتا سنترها و غیره استفاده کرد. به عنوان مثال HPE ProLiant DL180 Gen10 از سری DL100 و HPE ProLiant DL380 Gen9 از سری DL300 و HP Proliant DL580 G10 از سری DL500 نمونه‌ای از آن است.

تجهیزات مورد استفاده در سرور HP

تجهیزات به کار رفته در سرورهای اچ پی انواع مختلفی تعبیه شده است و شرکت‌های فعال در زمینه فروش سرور HP باید بتوانند آن‌ها را به خوبی برای مشتریان خود آماده‌سازی کنند. به همین علت در بین مهم‌ترین پارامترها در هنگام خرید قرار می‌گیرند. از جمله تجهیزات سرورهای اچ پی می‌توان ظرفیت حافظه رم و تعداد ماژول ها، پردازنده که شامل سرعت فرکانس و تعداد هسته، و همچمین فضای ذخیره ساز که بر اساس اتصال درایو و سرعت هارد حائز اهمیت است و مشخص کننده قیمت نهایی سرور می باشد.

قیمت سرور HP

قیمت برای سرورهای اچ پی نمی‌توان عدد مشخصی در نظر گرفت. کانفیگ سرور اچ پی تا حد زیادی به کاربر و نوع استفاده آن بستگی دارد. با افزایش کیفیت و قدرت سخت‌افزاری، متعاقبا باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد. تنوع سخت‌افزاری در سرور اچ پی بسیار زیاد است، و قیمت سرور HP نیز بسته به سخت‌افزار انتخابی متغیر خواهد بود.

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟