23/09/1397 - 16:30
عیدی و پاداش کارمندان دولت و کارگران در سال 98 چقدر است؟
در این مطلب میزان عیدی و پاداش سال 98 کارمندان دولت و عیدی و پاداش کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار اسفند 95 و تاییدیه هیات وزیران و همچنین نحوه محاسبه حداقل و سقف عیدی و پاداش سال 98 را گردآوری کرده‌ایم.

1606683296_1_0.gif

حد اقل و سقف عیدی و پاداش کارگران سال 98  چقدر است؟

به این ترتیب با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار اسفند 95 ، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال 97 معادل 371,352ریال تعیین شده، بنابراین حداقل عیدی پرداختی برای کارکنانی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، 2 میلیون و 228 هزار و 112 تومان و سقف عیدی سال 98 نیز 3 میلیون و 342 هزار و 168 تومان است.


برای انتشار رایگان آگهی استخدام و معرفی کارجو و کارفرما عضو گروه استخدام IT  شوید.

  IT لینک کانال استخدام :  @employmentinIT

 


نحوه محاسبه عیدی و پاداش سال 98

 ۷ نکته اساسی در مورد عیدی 97

  • عیدی برابر است با دو برابر مزد ثابت به شرط اینکه از سه برابر حداقل وزارت کاری بیشتر نشود.
  • عیدی به نسبت کارکرد به افراد تعلق میگیرد.
  • افرادی که زیر یکسال کارکرد دارند یک معافیت کامل به آن‌ها تعلق می‌گیرد.(طبق نظر دفتر فنی حسابرسی)
  • عیدی مشمول مالیات و معاف از بیمه می‌باشد.
  • چنانچه عیدی بیشتر از سقف پرداخت شود مازاد آن مشمول بیمه می‌شود.
  • عیدی و پاداش طبق ماده ۹۱ بند ۱۰ به میزان یک دوازدهم معافیت مالیاتی دارد(یعنی ۲۳۰۰۰۰۰هزارتومان)
  • حداقل عیدی برابر است با ۲۲۲۲۵۳۵۱ریال و حداکثر آن ۳۳۳۳۸۰۲۶ریال میباشد(درسال ۹۷)

آغاز پرداخت «عیدی» مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی ۵۰ درصد از بازنشستگان این سازمان در روز اول اسفند خبر داد و گفت: عیدی مابقی بازنشستگان نیز طی روزهای آینده و براساس برنامه زمان بندی شده پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا، یونس کریم نژاد اظهارکرد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف " ح – خ – د - ذ – ر - س – ش –  ط – ظ – ع – غ – ف– ق –  ک – گ –  ل – م – ن –  و – ه – ی" آغاز می شود، در اولین روز اسفند پرداخت شد.

وی ادامه داد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف " ج – ز – ژ – ص – ض " شروع می شود نیز در روز دوم اسفند ماه پرداخت می شود.

کریم نژاد افزود: بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف " ب - پ – ت – ث – چ " شروع می شود نیز عیدی خود را در روز ۴ اسفند دریافت می کنند.
مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگانی که مستمری خود را از سایر بانک‌ها دریافت می کنند نیز در روز ۵ اسفند عیدی دریافت می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، کریم نژاد گفت: بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حرف " الف" شروع می شود و همچنین بازنشستگانی که پرونده مستمری آنها در شعب تا ۲۰۰۰ نفر قرار دارد، عیدی خود را در روز ۶ و ۷ اسفند دریافت خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

دانلود تقویم 98

میزان عیدی کارمندان دولت در سال 98

میزان عیدی کارمندان دولت در سال 98

ضوابط بودجه سال 98 نشان می‌دهد مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) برای بودجه ۱۳۹۸، یک میلیون و ۷۸ هزار تومان پیش‌بینی شده است که باید به تصویب هیات وزیران برسد.

میزان عیدی که دولت از سال 90 تا 97 پرداخت چقدر بود؟

مروری بر روند پرداخت عیدی کارکنان در سال‌های اخیر از این حکایت دارد که دولت در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ مبلغ ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ مبلغ ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳ مبلغ ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴ مبلغ ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵ مبلغ ۷۷۰ هزار تومان و همچنین در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۸۵۰ هزار تومان به کارکنان خود عیدی پرداخت کرده است. عیدی کارکنان برای سال جاری نیز براساس بودجه ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 مبلغ عیدی براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده (۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هر ساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روزهای پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.

فرمول محاسبه عیدی و پاداش سال 98 در صورت یکسال کامل

فرمول محاسبه عیدی و پاداش سال 98 در صورت یکسال کامل

حداقل دستمزد روزانه مصوب 97

371,352 ریال

میزان حداقل عیدی

حداقل دستمزد روزانه × 60

سقف عیدی  سال 98 

حداقل دستمزد روزانه × 90

 

مبلغ پرداختی عیدی و پاداش سال 98 به هر یک از کارکنان مشمول قانون کار در پایان هر سال حداقل معادل ۶۰ روز «حداقل مزد قانونی مصوب» و حداکثر معادل ۹۰ روز «حداقل مزد روزانه مصوب» همان سال است به این معنا که میزان عیدی پرداختی سال 98 نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی همان سال بیشتر شود.

به این ترتیب با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی کار اسفند 95 ، حداقل دستمزد روزانه کارکنان مشمول قانون کار برای سال 97 معادل 371,352ریال تعیین شده، بنابراین حداقل عیدی پرداختی برای کارکنانی که یکسال کامل در واحد مربوطه مشغول به کار بودند، 2 میلیون و 228 هزار و 112 تومان و سقف عیدی سال 98 نیز 3 میلیون و 342 هزار و 168 تومان است.

میزان عیدی و پاداش سالانه حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر معادل ۹۰ روز  همان سال است

نحوه محاسبه عیدی و پاداش سال 98 در صورت فعالیت کمتر از یک سال در واحد مربوطه

مبلغ پرداختی عیدی و پاداش سال 98 به کارکنانی که کمتر از یک سال در واحد یا کارگاه مربوطه مشغول به کار بوده‌اند، به مأخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه می‌شود.

نحوه محاسبه مبلغ عیدی به نسبت تعداد ماه کارکرد با در نظرگرفتن حداقل مزد ماهیانه 11,140,573 ریال (مصوب شورای عالی کار): مزد ماهیانه ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ ضربدر تعداد ماه کارکرد.

عیدی 98 کارگران کی واریز می شود؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از واریز عیدی و پاداش پایان سال کارگران با حقوق بهمن ماه خبرداد و گفت:کارفرمایانی که از نقدینگی و توان پرداخت عیدی به کارگران خود برخوردارند با حقوق بهمن ماه، عیدی و پاداش پایان سال نیروهای کار خود را پرداخت کنند

ایسوس

نظر شما چیست؟