10/06/1397 - 14:14
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از فروشگاه آنلاین تا پرواز پرندگان
در هفته گذشته مطلب تحلیلی مقایسه فروشگاه های آنلاین کتاب در ایران پربازدیدترین مطلب سایت شبکه بود و مطالب موفقیتی، شبکه و ترفندی نیز از دیگر مقالات پربازدید سایت شبکه بودند. در ادمه نگاهی می‌کنیم بر 10 مطلب پربازدید سایت شبکه در هفته‌ای که گذشت.

1606683296_1_0.gif

مقایسه فروشگاه‌های آنلاین کتاب در ایران

در این گزارش مروری داریم بر تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین کتاب فارسی و کم و کیف فعالیت آن‌ها را از منظر فناورانه بررسی کرده‌ایم. برای خوانندگان و علاقه‌مندان کتاب یک جدول مقایسه‌ای از این داده‌ها تهیه کرده‌ایم که نمایی کلی از حضور آنان را در بازار نشان می‌دهد. همچنین برای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته کامپیوتر و متخصصانی که ایده‌های استارت‌آپی و کارآفرینی دارند، مدل کسب‌وکار این شرکت‌ها را به‌عنوان یک مطالعه موردی (Case Study) به‌طور خلاصه بررسی کرده‌ایم. توجه کنید که اطلاعات و مقایسه‌های ارائه‌شده در این گزارش بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در خرداد 1397 است و تنها نسخه اندرویدی اپلیکیشن فروشگاه‌های مورد اشاره بررسی و مقایسه شده‌اند. اغلب این پلتفرم‌ها مرتبا در حال رشد و بهتر شدن هستند که خبر خوبی برای کاربران است.

ادامه مطلب


چطور مک آدرس را روی کامپیوتر شخصی مشاهده کنیم؟

هر وسیله‌ای که به یک شبکه متصل می‌شود دارای یک مک آدرس منحصر به فرد است. این آدرس منحصر به فرد ضمن آن‌که به هر دستگاهی اجازه می‌دهد به شبکه متصل شود، در عین حال به ما نیز اجازه می‌دهد مانع از آن شویم تا یک وسیله هوشمندی به شبکه متصل شود. اما برای این منظور باید آدرس مک یک دستگاه را مشاهده کنیم. در این مقاله با نحوه مشاهده مک آدرس از طریق ویندوز آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب


چهار راهکار برای هک مغز به‌منظور افزایش موفقیت و بهره‌وری

مغز ما این‌گونه کار می‌کند که هر بار که هدفی را تعیین و سپس آن را به سرانجام می‌رسانیم، صرف‌نظر از این‌که آن هدف چقدر می‌تواند کوچک باشد، مغز ما دوپامین بیشتری دریافت می‌کند. دوپامین نوعی پیام‌رسان عصبی است که با پاداش و لذت در ارتباط است. وقتی دوپامین ترشح می‌شود، به مغز ما علامت می‌دهد، بله، کار شما عالی‌ است، ادامه بده. مشکل دوپامین ـ و برای خیلی‌ها، مشکل فهرست وظایف روزمره ـ آن است که این هورمون اهمیت نمی‌دهد که آیا شما واقعا کاری را انجام داده‌اید یا خیر.

ادامه مطلب


اپلیکیشن ویندوز 95 را دانلود و خاطرات آن‌را دوباره زنده کنید

اگر از کاربران قدیمی کامپیوتر هستید حتما با ویندوز 95 کار کرده و با آن آشنایی دارید. یکی از توسعه دهندگان دنیای وب دست به‌کار جالبی زده و اپلیکیشن ویندوز 95 را برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و لینوکس ارائه کرده است. اگر دوست دارید تا سری به‌حال و هوای گذشته بزنید در ادامه مطلب، این اپلیکیشن را دانلود کنید.

ادامه مطلب


خودکارسازی یادگیری ماشین با H2O.ai

مشخص شده است یادگیری ماشین و به‌ویژه یادگیری عمیق در زمان‎هایی که در دست متخصصان این حوزه قرار گيرد به‌میزان بسیار زیادی مفید واقع می‎شود و همچنین به‌میزان بسیاری به سخت افزار کامپیوتر وابسته است. با فراگير شدن GPGPU (واحد پردازش گرافیکی عمومی‎) پرقدرت، FPGA (آرایه گیت‎های قابل برنامه‌ریزی) و تراشه‎های سفارشی مثل (Tensor Processing Unit (TPU گوگل نیز دستیابی به چنین قابلیت‎هایی آسان‎تر از گذشته شده است. اما ما همچنان با کمبود متخصصانی از جمله دانشمندان داده و برنامه‌نویسان یادگیری ماشین مواجه هستیم.

ادامه مطلب


با انواع سرویس‌های ابری و ارایه‌دهندگان آن در ایران آشنا شوید

در این گزارش به سراغ تعدادی از ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری در ایران رفتیم و از آن‌ها تقاضا کردیم در ارتباط با سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند و نقاط قوت و ضعفشان برایمان بگویند. پاسخ‌هایی که داده‌شده از چند جهت مفید است: یکی این‌که تصویری از جایگاه صنعت پردازش ابری در کشور ترسیم می‌کند و از این بابت برای سیاست‌گذاران و مسئولان مفید خواهد بود. همچنین این گزارش مرجعی هر چند مختصر برای افراد و شرکت‌هایی است که می‌خواهند به سرویس‌های پردازش ابری روی بیاورند. این مورد به‌خصوص برای استارت‌آپ‌ها حائز اهمیت است، چراکه پردازش ابری یک ابزار عالی برای شتاب‌بخشیدن به پروسه آزمودن ایده با هزینه کم محسوب می‌شود.

ادامه مطلب


زنجیره بلوکی کلید گمشده دنیای امنیت

بلاک‌چین یا همان زنجیره بلوکی به شکل بالقوه‌ای قادر است کیفیت و کارایی رمزگذاری و احراز هویت را بهبود بخشد. این حرف به معنای آن است که نه تنها امنیت تجهیزات اینترنت اشیا بهبود پیدا می‌کند، بلکه به سازمان‌ها و وب‌مسترها نیز اجازه می‌دهد از این فناوری در جهت پیشگیری از بروز حملات منع سرویس انکار شده استفاده کنند.

ادامه مطلب


چطور می‌توانیم لینوکوس را روی اندروید نصب کنیم؟

انعطاف‌پذیری و مهم‌تر از آن منبع باز بودن لینوکس باعث شده است توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و کاربران خانگی جذب لینوکس شوند. در بیشتر موارد در مقاله‌های کاربردی شما با نحوه نصب لینوکس روی ویندوز آشنا می‌شوید. اما در این مقاله در نظر داریم به شما نحوه نصب لینوکس روی اندروید را نشان دهیم.

ادامه مطلب


۲۹ قابلیت پنهان گوگل کروم که کار شما را ساده‌تر می‌کند

این روزها مرورگرها پا را فراتر از وظیفه اصلی دسترسی یک طرفه به اینترنت از داخل سیستم عامل گذاشته‎اند. همچنین هر چه خدمات بیشتری به سمت فضای ابری سوق پیدا می‎کند، مرورگرها نیز نقش خود را به عنوان ابزار دسترسی چند منظوره در دنیای دیجیتال تقویت می‎کنند. مرورگر کروم شرکت گوگل نیز به عنوان قدرتمندترين آنها رازهایی را در دل خود پنهان کرده است.

ادامه مطلب


گالری عکس: صحنه‌های زیبایی که دسته‌های پرندگان به‌وجود می‌آورند

در گالری امروز قصد داریم تا تصاویری فوق‌العاده از رقص زیبای پرندگان سار را ببینیم که در دسته‌های خیلی بزرگ حرکت می‌کنند. عکس‌هایی که طی چند سال گذشته و توسط عکاسان مختلف گرفته و جمع‌آوری شده‌اند.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟