06/05/1397 - 16:05
10 مطلب پربازدید سایت شبکه - از راهنمای خرید تا ابر
در هفته گذشته مقالات رایانش ابری پربازدیدترین مطالب سایت شبکه بودند و راهنمای خرید، موفقیت و مطالب ترفندی نیز در رده‌های بعدی پربازدیدهای سایت شبکه در هفته گذشته قرار گرفتند. در ادامه مروری می‌کنیم بر 10 مطلب پربازدید هفته گذشته.

1606683296_1_0.gif

پردازش ابری در عصر اینترنت اشیا

محاسبات ابری و اینترنت اشیا دو مفهوم متفاوت به شمار می‌روند . انتظار می‌رود که مقبولیت و استفاده آن‌ها همواره بیشتر و بیشتر شود تا جایی که به یکی از اجزای اصلی اینترنت تبدیل شوند. در این مقاله بیشتر تمرکز ما روی ادغام ابر (Cloud) و اینترنت اشیا (IoT) است. رویکردی که به شکل‌گیری مفهوم جدیدی به نام CloudIoT منجر شده است.

ادامه مطلب


نگاهی به کسب‌وکار «علی‌بابا کلاود» و رشد سریعش در سال‌های اخیر

درگذشته، چهار شرکت بزرگ آمازون، گوگل، مایکروسافت و آی‌بی‌ام بیش از نیمی از بازار محاسبات ابری جهان را در اختیار داشتند. تقریبا این شرکت‌ها بازیگران اصلی این حوزه بودند و رویکردها، فناوری‌ها و مسیر حرکت بازار را تعیین می‌کردند؛ اما طی سال‌های اخیر، گزارش‌های شرکت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد، کسب‌وکارهای دیگری هم به حوزه خدمات ابری علاقمند شده و در حال سرمایه‌گذاری کلان و جدی روی آن هستند.

ادامه مطلب


راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر سه میلیون تومان سامسونگ

 در این مطلب قصد داریم بهترین گزینه‌های سامسونگ در بازه قیمتی بین 2 تا 3 میلیون تومان را بررسی کنیم. همراه ما باشید با معرفی چند نمونه از بهترین گوشی‌های میان‌رده رو به بالای سامسونگ.

ادامه مطلب


شبکه محلی کامپیوتر (LAN) چیست؟

به‌زبان ساده، شبکه محلی (LAN) به گروهی از کامپیوترها و سایر دستگاه‌ها اطلاق می‌شود که از طریق شبکه با یکدیگر در ارتباط هستند و از طرف دیگر همه آن‌ها در یک مکان که معمولا یک ساختمان مانند اداره یا خانه است قرار دارند. اما، بهتر است نگاه دقیق‌تری به‌این موضوع داشته باشیم.

ادامه مطلب


چگونه از لپ‎تاپ یا تبلت به عنوان مانیتور بی‎سیم استفاده کنیم

اگر برای افزایش بهره وری خود در ویندوز 10 به یک صفحه نمایش ثانویه نیاز دارید اما مانیتور دیگری در اختیار ندارید، تنها کافی است از لپ‎تاپ یا تبلت ویندوز خود به عنوان یک مانیتور بی‎سیم استفاده کنید. برای این کار شما به دو سیستم ویندوز 10 احتیاج خواهید داشت که از استاندارد استریم ویدیو Miracast پشتیبانی ‌کند.

ادامه مطلب


چگونه گوشی اندرویدی را با چشمان خود کنترل کنیم؟

هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم، پیشرفت فناوری انجام بسیاری از کارها را ساده می‌کند. به‌طور مثال همان‌گونه که می‌توانید از گوشی اندرویدی برای کنترل کامپیوتر استفاده کرده یا حتا گوشی را جایگزین ماوس و صفحه‌کلید کنید، روی خود گوشی اندرویدی نیز شما می‌توانید بدون آن‌که به لمس صفحه‌نمایشی نیازی داشته باشید تنها از طریق حرکات سر و نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی خود را کنترل کنید. در این مقاله با راهکاری آشنا می‌شوید که اجازه انجام چنین کاری را به راحتی می‌دهد.

ادامه مطلب


محاسبات فارغ از سرور چیست و چرا برای کسب‌وکارهای بزرگ اهمیت دارد؟

در این مقاله سعی بر آن شده تا با بیان ساده توضیح دهیم که محاسبات فارغ از سرور چیست، چگونه کار می‌کند و چه مزایا و معایبی برای سازمان شما دارد.

ادامه مطلب


با این راهکارها مانع پخش خودکار ویدیوها در مرورگر کروم شوید

بدون شک شما نیز از پخش خودکار ویدیوها در زمان بازدید از صفحات وب به ستوه آمده‌اید. کلیپ‌های ویدیویی که بدون اطلاع شما و به شکل صامت پخش شده و به غیر از هدر دادن اینترنت گران قیمت سود دیگری برای شما به همراه ندارند. اما در این مقاله با راهکارهایی آشنا می‌شوید که به شما اجازه می‌دهند مانع پخش خودکار ویدیوها در مرورگر کروم شوید. راهکارهایی که هم در نسخه اندرویدی و هم در نسخه دسکتاپی این مشکل را حل می‌کنند.

ادامه مطلب


راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر یک میلیون تومانی هوآوی

با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، واقعا پیدا کردن گوشی ارزانی که سرش به تنش بیارزد بسیار سخت شده است. هوآوی از قدیم در بازار ایران به ساخت و تولید گوشی‌های بسیار ارزان شهره بوده است. البته حتی محصولات هوآوی هم در پی افزایش قیمت عمومی گوشی‌های هوشمند بسیار گران شده‌اند و گوشی‌ هوآوی زیر یک میلیون تومان هم خیلی سخت پیدا می‌شود. با این وجود، ما چند نمونه از گزینه‌های موجود را گرد هم آوردیم تا اگر قصد خرید یک گوشی با قیمتی کمتر از یک میلیون تومان داشتید، نگاهی هم به گزینه‌های هوآوی داشته باشید.

ادامه مطلب


سه دروغی که آدم‌های ناموفق به خودشان می‌گویند

مسیر موفقیت از جایی آغاز می‌شود که ما همه چیز را آنگونه که هست ببینیم. حقایق زیادی در باره موفقیت در کسب و کار وجود دارند از جمله این که: اگر مراقب مشتریانت نباشی، کسان دیگر هستند مراقب آن‌ها باشند. کسب و کار به فروش مربوط نمی‌شود، کسب و کار یعنی ارتباط. ارتباط و همبستگی همیشه به معنی رابطه علت و معلولی نیست. ولی آخرین و شاید درست‌ترین معنی آن این است که همه ما در کنار هم باهوشتر از هر کدام به تنهایی هستیم.

ادامه مطلب

ایسوس

نظر شما چیست؟