قصد دارید گوشی سامسونگ بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر سه میلیون تومان سامسونگ
افزایش قیمت دلار، اجرای طرح رجیستری و چند مسئله دیگر تاثیر زیادی بر بازار موبایل گذاشته است. هرچند این افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند باعث محدودیت گزینه‌های انتخابی شده است، اما هنوز هم گوشی‌هایی پیدا می‌شوند که قیمت نسبتا معقولی داشته باشند و کیفیت و امکانات مناسبی داشته باشند. البته سخت است که برچسب قیمتی 3 میلیونی برخی از گوشی‌های میان‌رده را «معقول» بدانیم؛ اما این اتفاقی است که افتاده است و باید با آن کنار بیاییم. چند سالی می‌شود که در میان تمام برندهای فعال در بازار ایران، گوشی‌های سامسونگ از اقبال بیشتری برخوردار بوده‌اند. دلیل این امر، کیفیت ساخت بالا و نمایشگرهای باکیفیت گوشی‌های سامسونگ است. در این مطلب قصد داریم بهترین گزینه‌های سامسونگ در بازه قیمتی بین 2 تا 3 میلیون تومان را بررسی کنیم. همراه ما باشید با معرفی چند نمونه از بهترین گوشی‌های میان‌رده رو به بالای سامسونگ.

1606683296_1_0.gif

درست است که شاید خرید گوشی در شرایط فعلی چندان عقلانی به نظر ‌نرسد؛ اما وقتی کسی به گوشی نیاز پیدا کرده است، نمی‌تواند منتظر بازگشت ثبات به بازار گوشی‌های هوشمند و یا کاهش قیمت‌ها بماند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم بهترین گزینه‌های 2 تا 3 میلیون تومانی محبوب‌ترین برند حال حاضر ایران یعنی سامسونگ را به شما معرفی کنیم. اگر به راهنمای خرید چند ماه قبل ما نگاهی بیندازید، متوجه این افزایش قیمت وحشتناکی که می‌گوییم می‌شوید. اما دیگر چه فرقی می‌کند؟ شما یک گوشی سامسونگ در بازه قیمتی دو تا سه میلیون می‌خواهید و ما هم برای شما پیشنهاداتی داریم:

سامسونگ گلکسی A8 2018 با قیمتی در حدود 3.0 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ

مهم‌ترین شاخصه سری A گوشی‌های سامسونگ، برخورداری از مقاومت بالا در برابر رطوبت است. گوشی سامسونگ گلکسی A8 2018 نیز از این قضیه مستثنا نیست. در کنار کیفیت ساخت بالا، سامسونگ گلکسی A8 2018 از طراحی جدیدی هم برخوردار است و مطابق چیزی که در بین سایر سازندگان هم ترند شده است، از صفحه نمایش کشیده بهره می‌برد. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A8 2018 دارای نسبت 18.5 به 9 است و با دارا بودن رزولوشن Full HD+، تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع Super AMOLED است و روی آن را یک لایه گوریلا گلس فرا گرفته. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A8 2018 دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی با F/1.7 است که جذب نور بسیار خوبی دارد و کاربر می‌تواند در شرایط نوری نامناسب هم عکس‌های باکیفیتی به ثبت برساند. در بخش سلفی هم سامسونگ روی گلکسی A8 2018 بسیار دست و دل‌باز بوده است؛ جایی که از یک دوربین دوگانه با ستاپ 16 + 8 استفاده کرده است تا کاربران این گوشی بتوانند سلفی‌هایی عالی ثبت کنند. تراشه مورد استفاده در سامسونگ گلکسی A8 2018 یک تراشه هشت هسته‌ای به نام اگزینوس 7885 است. این تراشه با دارا بودن قدرت پردازش تا 2.2 گیگاهرتز و در کنار 4 گیگابایت رم، می‌تواند از پس اجرای بازی‌های سبک و سنگین بربیاید. مقدار حافظه داخلی سامسونگ گلکسی A8 2018 برابر با 32 یا 64 گیگابایت است و البته اگر نسخه 64 گیگابایتی آن را پیدا کنید، قیمتش از 3 میلیون تومان بیشتر خواهد بود. سامسونگ گلکسی A8 2018 با اندروید 7.1.1 روانه بازار شده است، اما قابلیت ارتقا به اندروید 8.0 را هم دارا است. باتری مورد استفاده روی سامسونگ گلکسی A8 2018 دارای ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی است و در این گوشی از فناوری شارژ سریع هم استفاده شده است. به دلیل مصرف کم نمایشگر و تراشه سامسونگ گلکسی A8 2018، این باتری عمر بسیار مناسبی دارد و با همین ظرفیت هم می‌تواند برای مدتی بیش از یک روز استفاده عادی همراه شما باشد.

سامسونگ گلکسی C9 پرو با قیمتی در حدود 2.9 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ

اگر شانس کمی با شما یار باشد، ممکن است هنوز هم بتوانید جایی گوشی سامسونگ گلکسی C9 پرو را پیدا کنید. گوشی سامسونگ گلکسی C9 پرو برای افرادی طراحی و ساخته شده است که به نمایشگرهای بزرگ علاقه دارند. نمایشگر 6.0 اینچی سامسونگ گلکسی C9 پرو مبتنی بر یک پنل Super AMOLED است و تراکم پیکسلی آن به 367 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. سامسونگ گلکسی C9 پرو با داشتن یک بدنه آلومینیومی و نمایشگری مجهز به گوریلا گلس، ساختار بسیار مقاومی دارد و شما را از بابت کیفیت بالای ساخت به هیچ عنوان ناامید نخواهد کرد. تراشه به کار رفته روی سامسونگ گلکسی C9 پرو از سری اسنپدراگون است، اما این تراشه را نمی‌توان جزو تراشه‌های جدید شرکت کوآلکام دسته بندی کرد. اسنپدراگون 653 تراشه‌ای هشت هسته‌ای است که قابلیت پردازش تا 1.9 گیگاهرتز را دارد. خبر خوب این است که در کنار این تراشه قدرتمند، سامسونگ روی سامسونگ گلکسی C9 پرو از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا هم استفاده کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد تعداد بسیار زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کند و بازی‌های سنگین را هم به راحتی تجربه کند. این پایان فهرست خوشایند سخت افزاری گوشی سامسونگ گلکسی C9 پرو نیست؛ چون هنوز راجع به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی چیزی نگفته‌ایم! خوشبختانه این باتری بزرگ به فناوری شارژ سریع هم مجهز شده است تا خیالتان را از بابت صرفه جویی در وقت راحت کند. در بخش دوربین، سامسونگ گلکسی C9 پرو به یک سنسور 16 مگاپیکسلی با f/1.9 مجهز شده است و عین همین سنسور با همین گشودگی دیافراگم در بخش سلفی هم مورد استفاده قرار گرفته است. گوشی سامسونگ گلکسی C9 پرو با اندروید 6.0 روانه بازار شده بود، اما حالا کاربران می‌توانند آن را به اندروید 7.1.1 نیز ارتقا دهند.

سامسونگ گلکسی A5 2017 با قیمتی در حدود 2.4 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017 یک گوشی خوش‌دست و خوش‌ساخت است که در برابر رطوبت هم مقاومت بالایی دارد. صفحه نمایش 5.2 اینچی گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017 دارای رزولوشن Full HD است و تراکم پیکسلی آن به 424 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. این نمایشگر بر پایه یک پنل Super AMOLED ساخته شده است و روی آن را یک لایه گوریلا گلس نسل 4 پوشانده است. دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017 یک دوربین 16 مگاپیکسلی با f/1.9 است و در بخش سلفی هم از همین سنسور و همین میزان گشودگی دریچه دیافراگم استفاده شده است. تراشه به کار رفته روی سامسونگ گلکسی A5 2017 از نوع اگزینوس 7880 است که یک تراشه هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.9 گیگاهرتز است. در کنار این تراشه، 3 گیگابایت رم به شما اجازه می‌دهد به راحتی سیستم عامل، تعداد زیادی اپ و بازی‌های نسبتا سنگین را اجرا کنید. گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017 در دو نسخه 32 یا 64 گیگابایتی روانه بازار شده است و هر دو نسخه از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند. با وجود داشتن نمایشگری نه چندان بزرگ، گوشی سامسونگ گلکسی A5 2017 به یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و عمر کاربری بالایی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. سیستم عامل سامسونگ گلکسی A5 2017 در ابتدا اندروید 6.0 است، اما سامسونگ این گوشی را برای ارتقا به اندروید 8.0 نیز آماده کرده است.

سامسونگ گلکسی A7 2017 با قیمتی در حدود 2.7 میلیون تومان

خرید گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A7 2017 را می‌توان نسخه بزرگ‌تری از سامسونگ گلکسی A5 2017 دانست. تنها تفاوت این دو گوشی در ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری است. گوشی سامسونگ گلکسی A7 2017 به دلیل داشتن نمایشگر بزرگتر و 5.7 اینچی، طبیعتا تراکم پیکسلی کمتری دارد و این مولفه برای این گوشی برابر با 386 پیکسل بر هر اینچ است. داشتن نمایشگر بزرگ‌تر به معنی مصرف بیشتر باتری است. سامسونگ فکر این را هم کرده است و گوشی سامسونگ گلکسی A7 2017 را به یک باتری 3600 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع مجهز کرده است تا این گوشی در آزمون‌های فنی نمرات بسیار بالایی در زمینه باتری به ثبت برساند.

نتیجه گیری

اگر عجله‌ای برای خرید گوشی ندارید، بد نیست کمی صبر کنید تا سایر نسخه‌های 2018 گوشی‌های این فهرست هم وارد بازار شوند. البته بعید است که گوشی‌های جدیدتر سامسونگ با قیمتی مشابه نسخه‌های قدیمی‌تر به دست خریداران برسد؛ با این وجود، فراموش نکنید که سامسونگ چندین میان‌رده جدید توسعه داده است که امکانات جذابی مانند بدنه کشیده و دوربین دوگانه را در اختیار خریداران قرار داده است. پس دوباره یادآور می‌شوم که اگر خرید گوشی سامسونگ برای شما اولویت دارد و می‌توانید کمی بیشتر بپردازید، بد نیست دندانتان را برای نسخه‌های جدیدتر میان‌رده‌های سامسونگ تیز کنید. اما اگر همین گوشی‌های این فهرست برای شما گزینه‌های جذابی هستند، خرید آن‌ها اشتباه نیست. درست است که داشتن دوربین دوگانه و نمایشگر کشیده بسیار جذاب است؛ اما اگر اولویت برای شما عمر باتری و کیفیت ساخت بالا باشد، با همین گوشی‌ها هم بسیار خوشحال خواهید بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟