قصد دارید گوشی سامسونگ بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر یک میلیون تومانی سامسونگ
با وجود افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند به دلایل مختلف، هنوز هم در بازار گوشی‌هایی وجود دارند که بتوانند با هزینه نه چندان بالا، نیازهای اصلی کاربران را مرتفع کنند. گوشی‌های سامسونگ چند سالی است که در بازار ایران حرف اول را می‌زنند. کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش‌های عالی و قدرت پردازش قابل قبول گوشی‌های سامسونگ دلیل این توفیق در بازار ایران بوده است.
در این مطلب قصد داریم گوشی‌های ارزان سامسونگ در بازه قیمتی زیر یک میلیون تومان را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

1606683296_1_0.gif

افزایش قیمت دلار، اجرای طرح رجیستری و چند دلیل دیگر، بازار گوشی را از همیشه راکدتر کرده است. اما وقتی کسی به گوشی نیاز داشته باشد، مجبور است اقدام به خرید کند. در بین برندهای موجود در بازار، سامسونگ همیشه اولین پیشنهاد فروشندگان است. دلیل این امر هم مشخص است: کیفیت ساخت بالا، فراوانی قطعات و وجود گارانتی معتبر. بیایید نگاهی داشته باشیم به گزینه‌های سامسونگ در بازه قیمتی زیر یک میلیون تومان.

سامسونگ گلکسی J1 مینی پرایم با قیمتی در حدود 800 هزار تومان

هرچند بیش از یک سال از عرضه گوشی گلکسی جی 1 مینی پرایم سامسونگ می‌گذرد، اما این گوشی هنوز هم یک گزینه قابل اعتماد برای افرادی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف خرید یک گوشی هوشمند کنند؛ اما می‌خواهند به اینترنت 4G دسترسی داشته باشند. گلکسی جی 1 مینی پرایم یک گزینه نقلی است و نمایشگر 4 اینچی آن باعث شده است ابعاد گلکسی جی 1 مینی پرایم برای کار کردن با یک دست بسیار مناسب باشد. نمایشگر TFT گلکسی جی 1 مینی پرایم شاید بهترین نمایشگری نباشد که تا به حال دیده‌اید، اما با توجه به قیمت این گوشی، کیفیت آن قابل قبول است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی جی 1 مینی پرایم 223 پیکسل در هر اینچ است و از لحاظ رنگ‌بندی می‌تواند نیاز اکثر افراد را برطرف کند. تراشه مورد استفاده در گلکسی جی 1 مینی پرایم، یک تراشه چهار هسته‌ای پایین رده با قابلیت پردازش تا 1.5 گیگاهرتز است که در کنار 1 گیگابایت حافظه رم، به شما کمک می‌کند بتوانید از پس اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن‌های سبک بربیایید. حافظه داخلی گلکسی جی 1 مینی پرایم 8 گیگابایت است و در کنار آن می‌توانید از کارت حافظه جانبی هم استفاده کنید. دوربین گلکسی جی 1 مینی پرایم 5 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی هم از یک دوربین با کیفیت VGA استفاده شده است. خوشبختانه با گلکسی جی 1 مینی پرایم می‌توانید ویدیوهایی با کیفیت HD ضبط کنید. سیستم عامل گلکسی جی 1 مینی پرایم اندروید 6.0 است و روی آن یک باتری با ظرفیت 1500 میلی آمپر ساعت به کار گرفته شده است که برای یک روز استفاده سبک کفایت می‌کند.

سامسونگ گلکسی J1 Ace با قیمتی در حدود 850 هزار تومان

شاید باور کردن این مسئله که هنوز هم در بازار گوشی‌هایی با اندروید 4.4.4 پیدا شود سخت باشد؛ اما گلکسی جی 1 ایس جزو معدود گوشی‌هایی است که در سال 2015 معرفی شده و هنوز هم در بازار پیدا می‌شود. گلکسی J1 Ace در بسیاری از مشخصات با J1 مینی پرایم مشابه است؛ اما تفاوت‌هایی هم دارد. نمایشگر گلکسی J1 Ace دارای ابعاد 4.3 اینچی است و تراکم پیکسلی آن برابر با 217 پیکسل بر هر اینچ است. مهم‌ترین برتری صفحه نمایش گلکسی J1 Ace استفاده از پنل Super AMOLED به جای TFT است. دوربین اصلی گوشی سامسونگ گلکسی J1 Ace دارای دقت 5 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی هم از یک سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده شده است. تراشه چهار هسته‌ای به کار رفته روی گلکسی جی 1 ایس قابلیت پردازش تا 1.2 گیگاهرتز را دارد و با داشتن تنها 768 مگابایت رم، به سختی می‌توانید با گلکسی جی 1 ایس تعداد زیادی اپ را به صورت همزمان باز کنید؛ اما اجرای سیستم عامل و انجام امور روزمره بدون مشکل صورت می‌گیرد. باتری گلکسی جی 1 Ace دارای ظرفیت 1900 میلی آمپر ساعتی است که با توجه به نمایشگر کوچک این گوشی، برای یک روز استفاده عادی کافی خواهد بود.

سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو با قیمتی در حدود 1 میلیون تومان

گوشی سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو که با نام J2 پرو 2018 نیز شناخته می‌شود، از بسیاری جهات بهترین گزینه در میان گوشی‌های این فهرست است. سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو یک گوشی جدید است و نسخه به‌روزتری از اندروید (7.1 نوقا) دارد. تراشه مورد استفاده روی سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو هم یک تراشه نسبتا جدید است. اسنپدراگون 425 با 4 هسته پردازشی و قابلیت پردازش تا 1.5 گیگاهرتز می‌تواند به راحتی از پس اجرای بازی‌های سبک، اجرای سیستم عامل و انجام امور روزمره بربیاید. در کنار این تراشه، سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو دارای 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی است. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو 5.0 اینچی و از نوع SUPER AMOLED است. تراکم پیکسلی نمایشگر سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو هم به 220 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد و روی آن از یک لایه گوریلا گلس هم استفاده شده است. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو 8 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی آن هم از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED به کار گرفته شده. سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو با دارا بودن یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی به شما کمک می‌کند بتوانید برای یک روز استفاده معمولی روی این گوشی حساب کنید.

نتیجه گیری

توصیه ما این است که اگر قصد دارید یک گوشی سامسونگ زیر 1 میلیون تومانی خریداری کنید، سراغ آخرین گزینه یعنی سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو بروید. اختلاف قیمت این گوشی‌ها چندان زیاد نیست؛ اما به‌روز بودن نسخه اندروید و داشتن کانفیگ بهتر، سامسونگ گلکسی J2 گرند پرایم پرو را به بهترین گزینه در میان سایر گزینه‌ها بدل می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟