قصد دارید گوشی سامسونگ بخرید؟
راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های زیر دو میلیون تومان سامسونگ
افزایش قیمت دلار، اجرای طرح رجیستری و چند مسئله دیگر تاثیر وحشتناکی بر بازار موبایل گذاشته است. هرچند این افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند باعث محدودیت گزینه‌های انتخابی شده است، اما هنوز هم گوشی‌هایی پیدا می‌شوند که قیمت نسبتا معقولی داشته باشند و کیفیت و امکانات مناسبی داشته باشند. چند سالی می‌شود که در میان تمام برندهای فعال در بازار ایران، گوشی‌های سامسونگ از اقبال بیشتری برخوردار بوده‌اند. دلیل این امر، کیفیت ساخت بالا و نمایشگرهای باکیفیت گوشی‌های سامسونگ است. در این مطلب قصد داریم بهترین گزینه‌های سامسونگ در بازه قیمتی بین 1 تا 2 میلیون تومان را بررسی کنیم. همراه ما باشید با معرفی چند نمونه از بهترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ.

1606683296_1_0.gif

درست است که خرید گوشی در شرایط فعلی شاید چندان عقلانی به نظر نرسد؛ اما وقتی کسی به گوشی نیاز پیدا کرده است، نمی‌تواند منتظر بازگشت ثبات به بازار گوشی‌های هوشمند و یا کاهش قیمت‌ها بماند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم بهترین گزینه‌های 1 تا 2 میلیون تومانی محبوب‌ترین برند حال حاضر ایران یعنی سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی J7 Core با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

گلکسی جی 7 کور یک گوشی خوش‌ساخت است که حد اقل نیازهای کاربران را با کیفیتی قابل قبول در خود جای داده است. گوشی گلکسی J7 Core که در رده گوشی‌های نه چندان گران قیمت سامسونگ قرار می‌گیرد، از یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با پنل Super AMOLED و رزولوشن HD برخوردار است تا تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار شما قرار دهد. بدنه پلاستیکی گلکسی J7 Core به خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد و احساس استحکام را به شما منتقل می‌کند. گلکسی J7 Core از یک دوربین اصلی تکی 13 مگاپیکسلی برخوردار است و با داشتن f/1.9 جذب نور مناسبی دارد. در بخش سلفی هم گلکسی J7 Core به یک سنسور 5 مگاپیکسلی و یک فلش LED مجهز شده است. تراشه مورد استفاده روی گلکسی J7 Core از نوع اگزینوس 7870 است و قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز را دارد تا کاربر با خیالی آسوده بتواند امور پردازشی معمولی و نیمه سنگین را به این گوشی بسپارد. در بخش حافظه اجرایی، گلکسی J7 Core به 2 گیگابایت رم مجهز شده است و در مبحث فضای ذخیره‌سازی هم 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا برای این گوشی در نظر گرفته شده است. گلکسی J7 Core با اندروید 7.0 و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند همراه خوبی برای یک روز استفاده عادی باشد.

سامسونگ گلکسی A3 2017 با قیمتی در حدود 1.9 میلیون تومان

اگر به دنبال یک گوشی جمع و جور خوش‌دست و در عین حال، ضد آب هستید، احتمالا بهترین گزینه برای شما سامسونگ گلکسی A3 2017 باشد. کیفیت ساخت سامسونگ گلکسی A3 2017 بسیار بالا است و به خاطر داشتن نمایشگری با ابعاد 4.7 اینچ، به خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد. پنل مورد استفاده در نمایشگر این گوشی از نوع  Super AMOLED است و با داشتن رزولوشن HD، تراکم پیکسلی آن به 312 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. روی نمایشگر سامسونگ گلکسی A3 2017 با یک لایه گوریلا گلس نسل 4 پوشانده شده است تا جلوی آسیب به صفحه نمایش این گوشی را بگیرد. در بخش دوربین اصلی، سامسونگ گلکسی A3 2017 به یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.9 مجهز شده است و در بخش سلفی این گوشی هم شاهد استفاده از یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم. تراشه به کار رفته روی سامسونگ گلکسی A3 2017 اگزینوس 7870 است که تراشه‌ای هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز است. سامسونگ گلکسی A3 2017 با 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت رم توسعه پیدا کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی به انجام امور روزمره و اجرای بازی‌های متوسط بپردازند. گوشی سامسونگ گلکسی A3 2017 با یک باتری 2350 میلی آمپر ساعتی روانه بازار شده است که با توجه به اندازه نمایشگر و تراشه خوش‌مصرفی که روی آن به کار گرفته شده، می‌تواند برای یک روز استفاده معمولی کفایت کند. هرچند سامسونگ گلکسی A3 2017 با اندروید 6.0 روانه بازار شده بود، اما خوشبختانه این امکان برای کاربران وجود دارد که آن را به اندروید 8.0 هم ارتقا دهند.

سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

گوشی سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 یکی دیگر از اعضای پرشمار خانواده J7 سامسونگ است که در بسیاری از خصوصیات با آن‌ها مشترک است. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 دارای یک پنل PLS TFT است که هرچند به خوبی پنل‌های محبوب Super AMOLED نیست، اما عملکردی قابل قبول دارد. نمایشگر 5.5 اینچی سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 دارای رزولوشن Full HD است تا تراکم پیکسلی آن به 401 پیکسل بر هر اینچ برسد و جزئیات با دقت بالایی به نمایش دربیایند. در بخش دوربین اصلی و سلفی، سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 در هر دو طرف خود از سنسورهای 13 مگاپیکسلی با f/1.9 بهره می‌برد تا بتواند عکس‌هایی باکیفیت به ثبت برساند. تراشه به کار رفته روی سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 از نوع اگزینوس 7870 است؛ تراشه‌ای هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز. در کنار این تراشه، سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 از 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا برخوردار است تا کاربر بتواند هم فایل‌های زیادی را در این گوشی ذخیره کند و هم بتواند تعداد نسبتا زیادی اپ را به صورت همزمان اجرا کند. در بخش باتری، سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 به یک باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت مجهز شده است که برای یک تا یک و نیم روز استفاده عادی کفایت می‌کند. سامسونگ گلکسی J7 پرایم 2 با اندروید 7.0 روانه بازار شده است و با این حساب از اکثر قابلیت‌های این سیستم عامل بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی J5 پرایم با قیمتی در حدود 1.4 میلیون تومان

گوشی سامسونگ گلکسی J5 پرایم هم یکی دیگر از گزینه‌های خوب و فلزی سامسونگ در این رده قیمتی است. صفحه نمایش 5.0 اینچی این گوشی با یک پنل IPS LCD و رزولوشن HD، تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار شما قرار می‌دهد. در بخش دوربین اصلی، سامسونگ گلکسی J5 پرایم از یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.9 برخوردار است و دوربین سلفی آن هم 5 مگاپیکسلی است. تراشه به کار گرفته شده بر روی سامسونگ گلکسی J5 پرایم از نوع اگزینوس 7570 است که یک تراشه چهار هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.4 گیگاهرتز است و در کنار 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا، بخش اصلی سخت افزار این گوشی را تشکیل می‌دهند. در بخش باتری، سامسونگ گلکسی J5 پرایم به یک باتری 2400 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که شاید بد نبود کمی بیشتر باشد؛ اما با همین مقدار هم می‌تواند برای یک روز استفاده سبک کفایت کند. سامسونگ گلکسی J5 پرایم با اندروید 6.0 روانه بازار شده است، اما کاربران می‌توانند آن را به اندروید 7.0 نیز ارتقا دهند.

سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 با قیمتی در حدود 2.0 میلیون تومان

یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار ایران بدون شک نسخه 2017 گوشی گلکسی جی 7 پرو است. سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 با داشتن بدنه‌ای آلومینیومی، تجربه فیزیکی خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. صفحه نمایش سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 دارای ابعادی 5.5 اینچی است و بر پایه یک پنل Super AMOLED ساخته شده است. رزولوشن این نمایشگر Full HD است و تراکم پیکسلی تقریبی 401 پیکسل بر هر اینچ را نثار چشمان بیننده می‌کند. سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 در بخش دوربین اصلی به یک سنسور 13 مگاپیکسلی با f/1.7 مجهز شده است که جذب نور بسیار بالایی دارد. دوربین سلفی این گوشی هم از فلش LED و سنسوری با همان دقت بهره می‌برد، اما میزان گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.9 است. تراشه به کار رفته روی سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 از نوع اگزینوس 7870 است که یک تراشه هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز است. گوشی سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 همچنین به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به وسیله کارت حافظه جانبی مجهز شده است تا خیال کاربران را از بابت اجرای همزمان چندین اپ، اجرای بازی‌های نسبتا سنگین و قابلیت ذخیره‌سازی تعداد زیادی فایل راحت کند. سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 با اندروید 7.0 روانه بازار شده است و برای این گوشی احتمال زیادی برای ارائه یک به‌روزرسانی برای ارتقا به اندروید 8.0 وجود دارد. در بخش باتری هم عملکرد سامسونگ گلکسی J7 پرو 2017 بسیار خوب است و با اتکا به یک باتری 3600 میلی آمپر ساعتی، می‌توانید برای یک و نیم تا دو روز استفاده معمولی از گوشی روی آن حساب کنید.

نتیجه گیری

اگر عجله‌ای برای خرید گوشی ندارید، بد نیست کمی صبر کنید تا نسخه‌های 2018 گوشی‌های این فهرست هم وارد بازار شوند. البته بعید است که گوشی‌های جدیدتر سامسونگ با قیمتی مشابه نسخه‌های قدیمی‌تر به دست خریداران برسد؛ با این وجود، فراموش نکنید که سامسونگ چندین میان‌رده جدید توسعه داده است که امکانات جذابی مانند بدنه کشیده و دوربین دوگانه را در اختیار خریداران قرار داده است. پس دوباره یادآور می‌شوم که اگر خرید گوشی سامسونگ برای شما اولویت دارد و می‌توانید کمی بیشتر بپردازید، بد نیست دندانتان را برای نسخه‌های جدیدتر میان‌رده‌های سامسونگ تیز کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟