تبلیغات با سایت‌های فریب‌دهنده خداحافظی می‌کند
گوگل به جنگ سایت‌های منتشر کننده اکاذیب می‌رود
در حالی که انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به پایان رسیده است، اما این رخداد تاثیر بسیاری بر دنیای فناوری و به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری گذاشته است. چند روز پیش بود که فیسبوک اعلام کرد برای نظارت بیشتر بر محتوایی که درون این سایت منتشر می‌شود، استارت‌‌آپی را خریداری کرده است. در همین ارتباط گوگل اعلام کرد با سایت‌های منتشر کننده اخبار کذب برخورد خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

هجمه بسیار سنگینی در ارتباط با پلتفرم‌های آنلاینی که اخبار جعلی را منتشر می‌کنند به راه افتاده است. این سیل فزاینده انتقادها باعث شد تا شرکت‌های مختلف برای حفظ منافع تجاری خود دست به کار شده و مواضع تندی را علیه افرادی که مطالب گمراه کننده را منتشر می‌سازند اتخاذ کنند. در همین ارتباط گوگل اعلام کرد، سایت‌هایی که محتوای خلاف واقعیت را منتشر کنند از سرویس آگهی‌های بخش ثالث این شرکت حذف خواهند شد. این غول جستجو دوشنبه شب اعلام کرد: «مدیران ارشد این شرکت تصمیم گرفته‌اند ناشرانی که با هدف گمراه کردن خوانندگان یا فریب دادن آن‌ها مقالات خلاف واقع را منتشر می‌کنند از شبکه ادسنس (AdSense) حذف کنند.» گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغاتی بوده که مالکان سایت‌ها می‌‌توانند در این سرویس ثبت‌ نام کرده تا روی سایت‌هایشان تبلیغات متنی، تصویری یا ویدویی فعال شود. درآمد حاصل از این تبلیغات به صورت پرداخت به ازای مشاهده یا پرداخت به ازای کلیک است.

سخنگوی گوگل در این ارتباط گفته است: «این یک حرکت رو به جلو است. ما محدودیت‌های ارائه تبلیغات به سایت‌هایی که اطلاعات را وارونه یا غلط نشان داده، اطلاعات مربوط به ناشران یا محتوای مربوط به ناشران را پنهان ‌سازند یا از هدف اصلی وب فاصله گرفته باشند، را به مرحله اجرا درخواهیم آورد.»

این شرکت اعلام داشته است: «در حال حاضر، رویکردهای مشابهی در ارتباط با تبلیغات فربیکارانه به مرحله اجرا درآمده است. به طوری که ما اجازه نمی‌دهیم تبلیغات فربیکارانه در رابطه با کاهش وزن یا تبلیغات فریبکارانه در رابطه با داروهای ترک اعتیاد در فضای آنلاین منتشر شده و به کاربر نشان داده شوند.»

مطلب پیشنهادی

از این پس فیس‌بوک محتوای پیام‌ها را درک می‌کند

حرف و حدیث‌های بسیاری درباره تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر روند انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در چند وقت اخیر منتشر شده است. در این میان فیسبوک بیش از سایر رقبا زیر این هجمه سنگین قرار گرفته است. در ماه‌های منتهی به انتخابات فیسبوک بارها و بارها  و به صورت آشکارا اخباری که صحت نداشتند را درباره موضوعات پر طرفدار منتشر ساخت. منتقدان اعلام داشته‌اند: «شبکه‌های اجتماعی باید از تکنیک‌های بهتری به منظور بررسی صحت مطالبی که منتشر می‌کنند استفاده کنند. »

به نظر می‌رسد پس از اتفاقات اخیر فیسبوک و گوگل یک رویکرد قاطعانه را در ارتباط با محتوای کذب و همچنین سایت‌هایی که اخبار کذب را منتشر می‌سازند در پیش گرفته‌اند. کنار گذاشتن این سایت‌ها از شبکه‌های تبلیغاتی اولین گام به منظور مقابله با ناشران اخبار کذب است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟