یک هفته با سایت شبکه
۱۰ مطلب پربازدید این هفته سایت شبکه: درود بر کلاه‌برداران موبایل، پریزما، آیفون و گلکسی نوت ۷
این هفته پربازدیدترین مطالب سایت شبکه در تسخیر موضوع‌های موبایلی بود. از پوشش اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای مختلف ایران و شیوه جدید کلاه‌برداری در بازار موبایل بگیرید تا پیش‌فروش گلکسی نوت ۷ و پیش‌بینی قیمت آیفون ۷. این وسط دو سه مطلب جذاب دیگر مانند راهنمای عملی به‌روزرسانی نوت‌بوک، تغییر بزرگ اینترنت در مهرماه و البته رموز موفقیت ایلان ماسک در صدر بازدیدها بودند. شما را به مرور ده مطلب پربازدید این هفته سایت شبکه دعوت می‌کنیم:

1606683296_1_0.gif

مشاهده پوشش 4G/3G اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای ایران

امروزه تلفن‌های هوشمند با انواع فناوری‌های مدرن و کاربردی در اختیار کاربران قرار دارند. از سوی دیگر، اپراتورهای مخابراتی هم به دنیال بسترسازی و ارائه خدمات نوین اینترنت موبایل هستند. شاید در نظر دارید تا از بسته‌های اینترنت 4G اپراتورتان استفاده کنید؛ اما از حوزه پوشش امواج آن در شهرتان آگاهی کاملی ندارید. سایت «اپن‌سیگنال» به شما کمک کی‌کند تا از گستردگی پوشش امواج اپراتور تلفن همراهتان مطلع شوید.

کلاه‌برداری جدید در بازار تلفن همراه ایران

قرار بود که طرح رجیستری از اول مردادماه اجرا شود، اما عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط باعث شده تا در گام نخست به صورت آزمایشی اجرا شود. حالا طرح آزمایشی رجیستری (ثبت مشخصات) موبایل از نیمه مردادماه آغاز شده و قرار است طرح رجیستری در ماه‌های آینده به طور کامل اجرا شود. اما در روزهای اخیر شنیده شده که عده‌ای موبایل‌‌های قاچاق را با با شرط رجیستری و با یک گارانتی خاص به فروش می‌رسانند.

پیش‌فروش استثنایی گلکسی نوت ۷ در ایران آغاز شد!

سامسونگ دو هفته‌ پیش، گلکسی نوت ۷، بهترین فبلت دنیا را عرضه کرد و اکنون همزمان با سراسر دنیا از ۳۰ مرداد علاقه‌مندان در ایران می‌توانند برای پیش‌خرید به سایت سامسونگ مراجعه کنند.

با این چند ترفند ساده از خرید لپ‌تاپ جدید اجتناب کنید!

لپ‌تاپ‌ها هم مانند تمام وسایل الکترونیکی دیگر وقتی برای اولین بار روشن می‌شوند یک حس رویایی را به صاحب آن می‌دهند؛ اما با گذشت زمان این حس خوشحالی و هیجان رفته‌رفته کم و کمتر می‌شود تا جایی که به‌طور کامل از بین می‌رود.

مهرماه یک تغییر بزرگ در اینترنت جهان رخ می‌دهد!

اداره اطلاعات و ارتباطات ملی (NTIA ) آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در یک پست اینترنتی اعلام کرد که سیستم نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی یا DNS را به یک سازمان غیر آمریکایی واگذار خواهد کرد که یک سازمان غیر انتفاعی دارای چند سهام‌دار بوده و در لس‌آنجلس واقع شده و ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاصی) نامیده می‌شود.

دانلود کنید: تبدیل عکس به نقاشی با اپلیکیشن پریزما

اگر در زمان حیات پیکاسو، از او می‌خواستید که نقاشی چهره شما را بکشد، به نظر شما حاصل کار چگونه از آب در می‌آمد؟ بدون شک تصور این موضوع کمی مشکل است؛ اما استودیوی پریزما اپلیکیشنی را طراحی کرده که این رویای شما را محقق می‌کند! Prisma اپلیکیشنی است که عکس شما را مطابق با آثار و سبک نقاشان بزرگ جهان، به یک نقاشی هنری تبدیل می‌‌کند.

پیش‌بینی قیمت آیفون ۷ و شرایط عرضه آن در بازار ایران

بدون تردید به‌زودی شاهد رونمایی از آیفون 7 اپل و آغاز عرضه آن خواهیم بود. نسخه‌های مختلف آیفون 7 به تدریج به بازارهای داخلی کشورمان هم راه پیدا می‌کنند، اما سوال اصلی اینجا است که قیمت احتمالی نسخه‌های مختلف آیفون 7 اپل در بازار ایران چگونه خواهد بود؟ ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی شرایط عرضه آیفون 7 پرداخته و پیش‌بینی از قیمت احتمالی نسخه‌های مختلف آن در ایران داشته باشیم.

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان میلیاردر تغییردهنده جهان

ایلان ماسک (Elon Musk) آینده‌گراترین فرد روی زمین است. او یک کارآفرین آمریکایی، مبتکر و سرمایه‌گذار است و بیشتر به خاطر نقشش به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت تسلا موتورز، سازنده ماشین‌های الکترونیکی و به عنوان یکی از بنیانگذاران سیستم انتقال پول آنلاین یعنی پی‌پال، و برنامه فضایی تجاری اسپیس ایکس (SpaceX) معروف است.

اینترنت چه تاثیر مفیدی روی ذهن ما می‌گذارد؟

شاید اینترنت برجسته‌ترین ابداع بشر باشد اما همانند هر اختراع دیگری مزایا و معایبی دارد. امروزه اینترنت یک ابزار قدرتمند در دست بشر می‌باشد که کل دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده است. اما مزایای این اختراع برجسته بشر باعث نمی‌شود که از معایب آن غافل بمانیم.

به این پنج دلیل از گوگل استفاده نکنید!

گوگل در هر مکانی حضور دارد. شاید بهتر است بگوییم این حضور بیش از اندازه است. در اسمارت‌فون‌ها، ماشین‌ها و حتا در ساعت شما ردپایی از گوگل مشاهده می‌شود. اما هنوز هم جستجوی مبتنی بر کامپیوترهای شخصی بخش اعظمی از کاربرد موتور جستجوگر گوگل را از آن خود کرده است. آمارها نشان می‌دهند، نزدیک به 64 درصد از جستجوگران دنیای وب در ایالات متحده از گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی خود استفاده می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟