تغییر مالکیت در سیستم نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی (DNS)
مهرماه یک تغییر بزرگ در اینترنت جهان رخ می‌دهد!
اداره اطلاعات و ارتباطات ملی (NTIA ) آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در یک پست اینترنتی اعلام کرد که سیستم نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی یا DNS را به یک سازمان غیر آمریکایی واگذار خواهد کرد که یک سازمان غیر انتفاعی دارای چند سهام‌دار بوده و در لس‌آنجلس واقع شده و ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاصی) نامیده می‌شود.

1606683296_1_0.gif

در حقیقت‌ قرار است DNS که آدرس‌های اینترنتی را از طریق یک آدرس IP به سرورهای یک سایت لینک می‌کند، خصوصی شود؛ اما این سیستم بدون تغییر باقی می‌ماند و فقط مالکیت آن تغییر می‌کند. کاربران اینترنتی عادی احتمالاً تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهند گرفت.
اداره NTIA گفته است که این تصمیم، امنیت، ثبات و انعطاف‌پذیری DNS را حفظ می‌کند، تقاضای‌های بازار جهانی را برآورده و ”گستردگی” اینترنت را حفظ خواهد کرد. آنها همچنین بر اهمیت مدل “چند سهام‌دار” آن تاکید می‌کنند، به طوری که تنوعی از افکار را با هم ادغام می‌کند  تا در مدیریت اینترنت با هم همکاری داشته باشند.
لاورنس ای استریکلینگ، معاون مدیر اداره NTIA، در این پست گفته که فرآیند این معامله ۱۸ سال در جریان بوده است و همیشه قرار بوده که موقعیت دولت فدرال در تنظیم قوانین DNS موقتی باشد. استریکلینگ می نویسد، «ایالات متحده در این ۱۸ سال اخیر با این انجمن چند سهام‌دار اینترنتی جهانی همکاری کرده است تا یک مدل چند سهام‌دار پایدار و امن از مدیریت اینترنت را ایجاد کند و اطمینان حاصل کند که بخش خصوصی و نه دولت‌ها، مسئولیت تعیین مسیر آینده سیستم نام‌گذاری دامنه‌های اینترنتی را بر عهده خواهد گرفت.»

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟