در یکی از بزرگترین حراج اینترنتی صورت گرفت
فروش اطلاعات سرقتی 170 هزار سرور سایت در اینترنت
امروزه سرقت اطلاعات به یکی از بزرگترین چالش‌های قرن اخیر مبدل شده و با اینکه کارشناسان اینترنت، راهکارهای متعددی را برای جلوگیری و مبارزه با دزدی اطلاعات به کار گمارده‌اند؛ اما هنوز هم خبر سرقت‌‌ اطلاعات در فضای مجازی تیتر اول خبرها را به خود اختصاص داده است. به تازگی هکرها اقدام به فروش اطلاعات دسترسی به 170 هزار سرور کرده‌اند که بیشتر به آمریکا و غرب اروپا تعلق دارند. به ادعای این هکرها، بیش از 30 درصد این اطلاعات در آمریکا قرار دارد و این سرورها، منابع عظیمی از اطلاعات را در اختیار مهاجمان قرار خواهند داد.

1606683296_1_0.gif

هکرها، به تازگی اقدام به فروش اطلاعات دسترسی به 170 هزار سرور کرده‌اند که بیشتر به آمریکا و غرب اروپا تعلق دارند. به ادعای این هکرها، بیش از یک سوم آن‌ها در آمریکا قرار دارد و این سرورها، منابع عظیمی از اطلاعات را در اختیار مهاجمان قرار خواهند داد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که هفته گذشته، شرکت امنیت سایبری کسپرسکی در گزارشی اعلام کرد که یک وبگاه، در بازار سیاه اینترنتی در حال فعالیت است و اطلاعات دسترسی از راه دور بیش از 70 هزار وبگاه را به قیمتی بسیار نازل برای فروش گذاشته است.

محققان امنیتی نیز، صحت اطلاعاتی که برای فروش در اینترنت گذاشته شده‌اند را تائید کرده و مدعی هستند که این اطلاعات از همان وبگاهی کپی‌برداری شده که پیش‌تر، شرکت کسپر در مورد آن‌ها هشدار داده بود. بر اساس اطلاعاتی که از جانب شرکت‌های امنیتی منتشر شده است، حملات سایبری که منجر به سرقت اطلاعات می‌شود، در چند ماه اخیر، رشد قابل‌توجهی داشته و همین موضوع سبب شده است تا کارشناسان، نسبت به بروز حملات گسترده‌تر در آینده نزدیک هشدار بدهند، موضوعی که قطعاً لزوم بازنگری در سیاست‌های امنیتی در جهان را بیش از پیش گوشزد خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟