خاطره‌بازی عمیق؛ استفاده از یادگیری عمیق برای جان‌بخشی عکس‌های قدیمی
با کمک Deep Nostalgia می‌توانید عکس‌های خاطره‌انگیز درگذشتگان فامیل را جان‌بخشی کنید. این بار یادگیری عمیق، ابزاری برای خاطره‌بازی در اختیار ما قرار داده است.

1606683296_1_0.gif

مدتی است سرویسی مبتنی بر هوش مصنوعی موسوم به Deep Nostalgia خاطره‌بازی با عکس‌های قدیمی آلبوم‌های خانوادگی را به سطحی بالاتر برده و در شبکه‌های اجتماعی محبوبیت زیادی یافته است. این سرویس که از ماه فوریه کار خود را آغاز کرده است با کمک یادگیری عمیق، عکس‌های چهره‌ را بطور خودکار جان‌بخشی می‌کند. سادگی استفاده از سرویس Deep Nostalgia و نیز رایگان بودن آن سبب شده است که در مدتی کوتاه، شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر از چهره‌های متحرکسازی شده عکس‌های خانوادگی قدیمی، افراد مشهور و حتی نقاشی‌ها و تصویرسازی‌ها پر شوند. به نوشته گاردین، به منظور پیشگیری از سواستفاده‌هایی نظیر تولید ویدیوهای دیپ‌فیک، در این سرویس فقط امکان متحرکسازی حالات و احساسات وجود دارد و نمی‌توان عکس‌ها را به گونه‌ای متحرکسازی کرد که کلامی بگویند. در توسعه Deep Nostalgia از هوش مصنوعی D-ID استفاده شده است.

Deep Nostalgia از بین ویدیوهای از پیش آماده شده بهترین حرکات چهره را برای عکس مورد نظر انتخاب می‌کند.کاربران به منظور استفاده از این سرویس باید ثبت نام کنند. آنها پس از ثبت‌نام، می‌توانند ۵ عکس را بطور رایگان جان‌بخشی کنند و برای جان‌بخشی تعداد عکس‌های بیشتر، باید حق اشتراک بپردازند. سایت پس از بهبود کیفیت عکس، آنرا در قالب یک فایل گیف متحرکسازی می‌کند. در وب‌سایت این سرویس تأکید شده است که عکس‌ها در اختیار شرکت‌های طرف ثالث قرار نخواهند گرفت و در صفحه اصلی سایت آمده است‌ « به دلیل حفظ حریم خصوصی شما، عکس‌هایی که بدون تکمیل روند ثبت‌نام بارگذاری شده‌اند بطور خودکار حذف خواهند شد.» به نوشته وب‌سایت Verge یک باستان‌شناس از این سرویس برای جان‌بخشی عکس مجسمه‌های تاریخی استفاده کرده است. Deep Nostalgia قادر به کار روی عکس‌های دسته‌جمعی نیست و نیز فقط می‌تواند چهره را متحرکسازی کند و نه کل بدن را. اگرچه متحرکسازی‌های این سرویس همیشه هم خوب از کار در نمی‌آیند با این حال Deep Nostalgia آنقدر جذابیت دارد که هزاران نفر آنرا بیازمایند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟