دکتر دوایی در افتتاحیه نهمین الکامپ گیلان؛
عزم دولت در فراهم نمودن زیرساخت‌ها و ایجاد فضای رقابتی
نهمین نمایشگاه تخصصی الکامپ گیلان در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر رشت از 7 الی 10 مهرماه برگزار شد. در این نمایشگاه 50 شرکت توانمندی‌ها و خدمات تولیدی فناورانه و دانش‌بنیان خود در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار دادند. اما دکتر امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بود. دکتر دوایی در سفر به گیلان گفت دولت با ایجاد زیرساخت‌ها، فضای رقابتی بخش خصوصی را فراهم می‌کند.

1606683296_1_0.gif

محل دایمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در رشت مکان برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی رایانه، خدمات الکترونیک، اینترنت و ماشین های اداری (الکامپ) بود که با حضور 50 شرکت در هفته گذشته برگزار شد. اما دکتر دوایی از سخنرانان مراسم افتتاحیه نمایشگاه بود که صحبت های دلگرم کننده اش روحیه مضاعفی را به شرکت کنندگان الکامپ گیلان تزریق کرد. دکتر دوایی از تلاش های گسترده و عزم جدی دولت تدبیر و امید به جهت ایجاد رقابت سالم میان شرکت های خصوصی سخن به میان آورد و افزود که دولت با فراهم کردن زیر ساخت ها به ایجاد فضای رقابتی بخش خصوصی کمک می کند. به گزارش  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر دوایی همچنین از پایین بودن آمار میزان صادرات بخش IT‌ نسبت به واردات آن انتقاد کرد و از "تجارت نفت" و "انحصار تکنولوژیک" به عنوان دو چالش و عامل دخیل در کاهش صادرات حوزه آی تی کشور نام برد و جذب و تملک فناوری را یکی از راهکارهای اصلی رفع چالش های این حوزه برشمرد. دکتر دوایی از لزوم حمایت از اقدام های صحیح و اصلاح اقدام های نادرست سخن به میان آورد و بار دیگر بر حمایت از شرکت های خود اتکا تاکید کرد. وی اولویت پژوهش های جدید را اشاره کرد و افزود که پژوهش ها باید با توجه به مفید بودن آنها در اولویت انجام قرار گیرد و خواستار انتقال فضای "مطالبه" به فضای "مطالعه" شد.

دکتر دوایی همچنین با حضور در دانشگاه گیلان و در نشستی با حضور دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه، رئیس پارک علم و فناوری و رئیس سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، همفکری و تبیین نقش ها در انجام پژوهش های دانشگاهی را از نکات بسیار مهم در تعریف و اجرای پروژه های دانشگاهی برشمرد و فعالیت های پژوهشی در جامعه را موجب دلگرمی و افزایش روحیه و توان همه پژوهشگران دانست و ایده آفرینی توام با تغییر نگاه به دانشگاه را الگوی صحیحی در رفع مشکلات جامعه و صنایع برشمرد. در ادامه دکتر امیرحسین دوایی ازمرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت شرکت های دانش بنیان استان گیلان قرار گرفت.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟