چرا دستیار دیجیتال آمازون، مؤنث است؟
Toni Reid معاون بخش Alexa Experience & Echo Devices شرکت آمازون در گفتگویی که به تازگی منتشر شده است، به موضوعات جالبی اشاره کرده از جمله این که چرا دستیار دیجیتال آمازون ( Alexa‌) و سایر دستیارهای دیجیتال نظیر کورتانا و سیری، شخصیتی زنانه دارند؟

1606683296_1_0.gif

واکنش‌ مردم نسبت به مؤنث بودن دستیارهای دیجیتال از جمله الکسا، بسیار متفاوت است. برخی معتقدند استفاده از صدای زن برای دستیارهای دیجیتال، این پیام را به جامعه القاء می‌کند که زنان آفریده شده‌اند تا نیازهایمان را برآورده کنند و فرمانبردار باشند. از سوی دیگر اگر این دستیارها صدای مردانه داشته باشند، عده‌ای اعتراض می‌کنند که نگاه تبعض‌آمیز حاکم بر شرکت‌های فناور چنان گسترده شده است که حتی هوش مصنوعی مؤنث هم نمی‌تواند شغلی برای خود دست و پا کند!

Toni Reid که خود یک زن است، در شرکت آمازون سرپرستی گروهی را  برعهده دارد که از جمله وظایفشان، کار بر روی طراحی جنبه‌های شخصیتی الکسا، دستیار مجازی این شرکت است؛ اینکه برای مشتری جذاب باشد، گفتگوی بهتری با صاحب خود داشته باشد و شبیه انسان به نظر برسند. Reid در پاسخ به این پرسش که آیا در ذهن خود، تصویری از ظاهر الکسا دارد یا خیر می‌گوید: « به هیچ وجه» و در پاسخ به اینکه «آیا الکسا انسان است؟» می‌گوید: «‌او شبه‌انسان است. جالب است بدانید که در این مورد نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از مشتریان ما معتقدند که الکسا قطعاً انسان است، به او اظهار علاقه می‌کنند و آنرا یکی از اعضای خانواده خود می‌دانند. از سوی دیگر برخی از مشتریان آنرا یک کامپیوتر و فوق‌العاده قدرتمند می‌دانند». او می‌گوید از قبل، تصمیمی مبنی بر اینکه الکسا مذکر باشد یا مؤنث وجود نداشته است. بلکه برای این دستیار مجازی، شخصیت‌های مختلفی  آزموده شد و واکنش مشتریان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که مشتریان، صدای یک زن را ترجیح می‌دهند و ارتباط بهتری با آن برقرار می‌کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟