نمایشگر تلفن‌همراه، مجهز به حسگر اثرانگشت می‌شود
شرکت Synaptics از نسل جدید حسگر اثر انگشت Clear ID رونمایی کرده است که درون نمایشگر اسمارت‌فون جای می‌گیرد. Synaptics مدعی است این حسگر سریع‌تر از روش‌های تشخیص چهره عمل می‌کند و با کمک یادگیری ماشینی، احتمال گمراه کردن آن بسیار اندک است.

1606683296_1_0.gif

سازندگان تلفن‌همراه، در حال کاهش ضخامت حاشیه اطراف نمایشگر این دستگاه‌‌ها هستند. این امر سبب می‌شود که قرار دادن حسگرهایی نظیر حسگر اثرانگشت در جلوی گوشی دشوار یا حتی غیرممکن شود. بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی از پشت گوشی برای نصب این حسگرها استفاده می‌کنند. برخی از تولیدکنندگان هم سعی کرده‌اند روش‌های پردازش چهره را جایگزین حسگرهای اثر انگشت کنند؛ نظیر LG و سامسونگ که از دوربین جلو برای اینکار استفاده می‌کنند یا اپل که در نسخه X آیفون خود، از آرایه سنجش ویژه‌ای برای تشخیص چهره استفاده کرده است و عملاً تلاش کرده FaceID را جایگزین TouchID کند. شرکت Synaptics بر این باور است که برای تشخیص هویت، نه جایگذاری حسگر اثر انگشت در پشت تلفن کار مناسبی است و نه استفاده از فناوری تشخیص چهره. حسگر جدید این شرکت Clear ID FS9500 که تفاوت‌های اساسی با حسگرهای معمول دارد، آماده تولید انبوه و عرضه به تولیدکنندگان اسمارت‌فون است. این حسگر در نمایشگر OLED کارگذاشته می‌شود که بسیاری از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار، مجهز به چنین نمایشگری هستند. حسگرهای اثرانگشت فعلی با استفاده از خواص خازنی عمل می‌کنند ولی Clear ID یک حسگر فوق‌العاده نازک نوری است که با استفاده از نور تابیده شده از نمایشگر OLED، اثر انگشت را تشخیص می‌دهد. روش کار به این صورت است: حسگر حضور انگشت را تشخیص می‌دهد، نمایشگر OLED به انگشت نور می‌تاباند و حسگر، اثرانگشت را اسکن می‌کند. در نهایت این تصویر اسکن‌شده از اثرانگشت با نمونه تأیید شده مطابقت داده می‌شود و در صورت تطابق، به کاربر اجازه استفاده از اسمارت‌فون داده خواهد شد. اگر چه سازندگان اسمارت‌فون می‌توانند این حسگر را در هر جایی از نمایشگر قرار دهند، اما Synaptics برای عملکرد بهتر حسگر، توصیه‌هایی کرده است.

حسگر جدید در انواع نمایشگرهای OLED، از نمایشگرهای معمولی گرفته تا انعطاف‌پذیر قابل استفاده است و حتی زمانیکه محافظ صفحه‌نمایش گوشی فعال است یا صفحه گوشی خیس شده نیز عمل می‌کند. Synaptics مدعی است که این حسگر جدید دو برابر سریع‌تر از تشخیص چهره سه‌بعدی عمل می‌کند و قادر است در زمان حدود ۷ میلی‌ثانیه قفل گوشی را باز کند. هنوز مشخص نیست که این حسگر نسبت به حسگرهای فعلی تا چه اندازه ایمن‌تر است اما Synaptics مدعی امنیت ۹۹ درصدی این حسگر در برابر حملات جعل اثر انگشت است و برای دستیابی به چنین امنیتی و شناسایی حملات، از روش‌های یادگیری ماشینی استفاده شده است. پنج سازنده برتر اسمارت‌فون در حال کار بر روی استفاده از این حسگر در نسخه‌های ۲۰۱۸ گوشی‌های خود هستند.

لازم به ذکر است که Synaptics در این حوزه تنها نیست. شرکت کوالکام به تازگی از حسگرهای اثرانگشت مشابهی رونمایی کرده است که بجای نور از امواج مافوق‌صوت استفاده می‌کنند و شایعاتی نیز در مورد تلاش اپل در این حوزه بر سر زبان‌‌هاست. Synaptics در CES پیش رو، پیش‌نمایشی از این حسگر را به نمایش خواهد گذاشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟