خودروهای برقی: عامل رونق معادن نیکل
آینده خودروهای برقی و نیاز به نیکل به عنوان یکی از فلزات مهم در ساخت باتری‌های مورد نیاز چنین خودروهایی، شرکت‌های سازنده باتری را بر آن داشته است تا به تأمین نیکل مورد نیاز خود توجه بیشتری نمایند. این باعث خواهد تا شرکت‌های استخراج این فلز، بازار جدیدی برای خود بیابند. البته کارشناسان معتقدند تنها نیمی از تولیدکنندگان این فلز از این بازار جدید سود خواهند برد.

خودروهای برقی مجهز به باتری‌های لیتیومی که فلز نیکل بیشتری در خود داشته باشند، قادرند با یک بار شارژ، مسافت‌های بیشتری را بپیمایند. انتظار می‌رود که رونق استفاده از نسل جدید باتری‌های مبتنی بر نیکل، بازاری جدید و پویا برای شرکت‌های معدنی و تولیدکنندگان نیکل مرغوب دست و پا کند. بر همین اساس برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نیکل رده‌بالا نظیر Norilsk Nickel و Sumitomo Corp با هدف بهره‌مند شدن از سود این بازار، به انعقاد قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های باتری‌ساز روی آورده‌اند. شرکت‌های کوچکتری که سنگ‌معدن‌های مناسب برای صنعت باتری‌سازی تولید می‌کنند نظیر گروه صنعتی Independence یا Western Areas نیز شانسی برای بهره گرفتن از این بازار خواهند داشت. به عقیده Dan Lougher مدیر اجرایی شرکت Western Areas: « در این حوزه، هر شرکتی نباید انتظار برنده شدن داشته باشد.» او می‌گوید:‌ « ما با چندین تولیدکننده باتری مذاکره کرده‌ایم و آن‌ها انتظارات کاملاً مشخصی از ما دارند».

شرکت‌ روسی Norilsk به دنبال یافتن سهمی از بازار باتری‌ خودروهای آینده است.

Peter Bradford مدیر اجرایی گروه صنعتی Independence معتقد است که خودروهای برقی در چند سال آینده سبب رونق این بازار خواهند شد زیرا نیکل در ساخت باتری‌های مورد نیاز خودروهای برقی نقش مهمی دارد. چند ماه پیش شرکت روسی Norilsk یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج نیکل دنیا، قرارداد همکاری با شرکت باتری‌سازی آلمانی BASF امضا کرد.

شرکت پورشه معتقد است تولید خودروهای برقی که قادر به طی مسافت‌های بیشتری باشند، تقاضا برای باتری‌های با درصد نیکل بالا را افزایش خواهد داد. بنابر پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ پانزده میلیون دستگاه خودروی برقی تولید خواهد شد که این امر، افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا برای نیکل را به همراه خواهد داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟