یک اپلیکیشن مفید برای تشخیص مشکلات شبکه
چگونه مشکلات مربوط به اتصال اینترنت خود را با کروم شناسایی کنیم
عیب‌یابی مشکلات شبکه می‎تواند کار دشواری باشد، اما اگر مرورگر کروم را نصب کرده باشید (یا یک کروم‎بوک داشته باشید) می‎توانید با اجرا کردن یک اپلیکیشن تشخیص در مرورگر خود مشکلات به وجود آمده را شناسایی کنید. در ادامه با معرفی Chrome Connectivity Diagnostics با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

برای تشخیص مشکلات مربوط به شبکه، ما از یک اپلیکیشن کروم به نام Chrome Connectivity Diagnostics استفاده می‎کنیم. شما هم می‎توانید برای دریافت و نصب آن از طریق Chrome Web Store به این لینک مراجعه کنید.

بعد از نصب این اپلیکیشن، شما می‎توانید با مراجعه به منوی اپلیکیشن کروم Chrome Connectivity Diagnostics را پیدا کرده و آن را اجرا كنيد. اگر شما از مرورگر کروم در ویندوز، macOS یا لینوکس استفاده می‎کنید، می‎توانید با کلیک کردن روی Apps در نوار بوکمارک‎ها منوی اپلیکیشن‎ را باز کنید.

در یک کروم‎بوک، شما می‎توانید با کلیک کردن روی دکمه منو موجود در گوشه سمت چپ پایین صفحه این اپلیکیشن را پیدا کنید، و یا روی دکمه جستجو کلیک کرده و عبارت Chrome Connectivity Diagnostics را تایپ کنید.

از هر روشی که اقدام کنید به این اپلیکیشن دسترسی پیدا خواهید کرد.

به محض این که اپلیکیشن اجرا شد خودش باقی کارها را انجام می‎دهد. معمولا چند دقیقه طول خواهد کشید تا تمام آزمايشات انجام شود. یک نوار پیشرفت کار نیز وجود دارد که به شما نشان می‎دهد چقدر از فرآیند آزمون باقی مانده است.

بعد از اتمام کار، این اپلیکیشن مواردی را که با آن مواجه شده است را به تفکیک ارائه خواهد داد. اگر همه چیز به درستی کار خود را انجام داده باشد، همانند تصویر زیر شما تنها یک علامت تایید سبز رنگ را کنار موارد آزمايش شده مشاهده خواهید کرد.

در غیر این صورت، Chrome Connectivity Diagnostics به شما اعلام می‎کند که مشكل از کجا ناشی شده است. صرف‌نظر از این که این آزمایش با موفقیت انجام شود یا شکست بخورد، شما می‎توانید با کلیک روی هر کدام از موارد موجود در فهرست اطلاعات بیشتری از آن را بدست آوريد. این اطلاعات در آزمايشاتی که با شکست مواجه می‎شوند به شما کمک می‎کند بهتر به راه‌حل رفع آن دست پيدا کنید.

یکسری تنظیمات نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که شما می‎توانید آن را به میل خود تغییر دهید. برای دسترسی به این تنظیمات تنها کافی است روی آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره این اپلیکیشن کلیک کنید. اصلی‎ترین چیزی که ممکن است بخواهید در اینجا انتخاب کنید گزینه Hide passing tests است. با انتخاب این گزینه نتایج آزمايشات تا مادامی‎ که مشکلی در آن دیده نشود نمایش داده نمی‎شود. بنابراین، شما تنها نتایج خطا را مشاهده خواهید کرد و راحت‎تر و سریع‎تر می‎توانید به تشخیص مشکلات بپردازید. البته توصیه ما به شما این است که اجازه دهید نتایج تمام آزمايشات انجام شده (موفق و ناموفق) نمایش داده شود تا یک دید کلی از وضعیت اتصال خود در اختیار داشته باشید.

از آنجا که Chrome Connectivity Diagnostics یک ابزار مفید شناسایی محسوب می‎شود. بهتر است همین حالا و قبل از این که با مشکلی مواجه شده باشید آن را نصب کنید و در زمان بروز مشکل بتوانيد به سرعت آن را تشخیص دهید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟