9 سایت برای آموزش‌های کاربردی آنلاین راه دور
سایت‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد؛ مجموعه‌ای از علوم، هنر و فناوری را به شما آموزش خواهند داد. آن‌ها به‌طور عملی هر آن چیزی که برای یادگیری به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهند.، به عبارت دیگر از نحوه ساخت برنامه‌های نوشته شده با Node.JS گرفته تا ورود به حوزه‌های پزشکی و فلسفه در حوزه کاری این سایت‌ها قرار دارد. این آموزش‌ها به گونه‌ای آماده شده‌اند که به شما کمک کنند سطح دانش شما را بالا برده تا در نهایت در محل کار خود مقتدرانه ظاهر شوید. این آموزش‌ها در یک محیط تعاملی به شما این توانایی را می‌دهند در محیط خانه خود بنشینید و به مطالعه آن‌ها بپردازید. شاید تصور آن سخت باشد که بگویم این کار تا چه اندازه ساده است. پس منتظر چه هستید از هم اکنون دست به کار شوید و سطح مهارت‌های خود را افزایش دهید.

1606683296_1_0.gif

1.edx

این سایت بهترین دروسی که در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شوند را در گروه‌ها و موضوعات مختلف جمع‌آوری کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دروس آموزشی ارائه شده در این سایت از آموزش مباحث مرتبط با علوم کامپیوتر همچون تحلیل داده‌ها ویژه کسب و کارها، آموزش HTML5، آموزش جاوا/آندروید و.... تا مباحث مرتبط با پزشکی، فلسفه، تاریخ، زبان و.... را پوشش می‌دهند. البته لازمه دسترسی به این دروس ثبت نام در این سایت است.

لینک دسترسی به سایت edx

2. coursera

Coursera بهترین دروس آنلاین را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تاکنون بیش از 17 میلیون نفر کاربر عضو این سایت شده‌اند. این 17 میلیون کاربر به بیش از 1700 درس از 138 مدرس دسترسی دارند. این سایت در صفحه اصلی خود و برای سهولت دسترسی کاربران، دروس را در سه گروه طبقه‌بندی کرده است، محبوب‌ترین دروس، محبوب‌ترین تخصص‌ها و دروس پیش‌نهادی. اما کاربران برای دسترسی به دروس بیشتر با کلیک روی گزینه View all Course به سرفصل‌های مختلف دسترسی خواهند داشت. بخش عمده‌ای از دروس قرار گرفته در این سایت در ارتباط با علوم کامپیوتر و کسب و کار است.

لینک دسترسی coursera

3. coursmos

Coursmos با مکانیزم خاص خود در نظر دارد سبک متفاوتی از آموزش را به کاربران پیش‌نهاد کند. از جمله ویژگی‌های Coursmos  می‌توان به مواردی همچون چند پلتفرمی بودن، چند زبانه بودن، سیستم مدیریت دانش‌جو، گروه‌های ویژه تبادل نظرات، سیستم ارزیابی مبتنی بر امتحان، ساخت دروس آنلاین و... اشاره کرد. در صفحه شروع ابتدا باید مشخص کنید که آیا قصد آموزش (Start teaching) دارید یا قصد دارید مطلبی را یاد بگیرید. (Start learning). در ادامه باید با حساب کاربری خود به سایت وارد شوید و در ادامه گروه مورد نظر خود را انتخاب کرده تا سرفصل‌های آن گروه ظاهر شود. در ادامه با کلیک روی گزینه پخش، فایل ویدویی به شما نشان داده می‌شود. به‌طور مثال اگر روی گزینه Games کلیک کنید، ویدوهایی را مشاهده خواهید کرد که در آن گیمرها با فیلم‌برداری از صفحه‌نمایش سیستم خود توضیحاتی در ارتباط با مراحل مختلف بازی‌ها ارائه می‌کنند. در حال حاضر این سایت مشتمل بر 35605 درس بوده که در 445 گروه مختلف گردآوری شده‌اند.

لینک دسترسی coursmos

4. Highbrow

Highbrow با ارسال درس‌های کوتاه روزانه به میل‌باکس شما، سعی می‌کند نقش یک آموزش دهنده را به خوبی ایفا کند. Highbrow یک سرویس مبتنی بر ایمیل بوده که به‌طور رایگان و روزانه دروس مورد نظر را برای کاربران خود ارسال می‌کند. برای این منظور Highbrow سعی می‌کند دروسی با زمان کم (5 دقیقه) و کیفیت بالا را با هدف آموزش یک نکته در هر روز به کاربران آموزش دهد. دروس این سایت در گروه‌های مختلفی همچون ادبیات، تاریخ، سلامت، تجارت، هنر، فلسفه، بهره‌وری و علم قرار دارند.

لینک دسترسی Highbrow

5. Skillshare 

Skillshare  با استفاده از کلاس‌ها و پروژه‌های آنلاین سعی می‌کند به کاربران در پرورش قوه خلاقیت کمک کند. به عبارت دیگر دروس قرار گرفته در این سایت با هدف ایجاد انگیزه و افزایش سطح مهارت‌های خلاقانه آماده شده‌اند. این سایت که بیش از یک میلیون دانشجو عضو آن هستند، سعی کرده است دسترسی به ویدیوهای آموزشی را ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر سازد. اما برای آن‌که به این ویدیوها دسترسی داشته باشید ابتدا باید عضو این سایت شوید. هر زمان روی ویدویی کلیک کنید، ابتدا توضیحاتی را درباره کلاس آموزشی مشاهده خواهید کرد. توضیحاتی که به شما اعلام می‌دارند قرار است چه چیزی را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از گزینه Find Classes امکان جستجو در خصوص مهارت‌های مختلف وجود دارد.

لینک دسترسی Skillshare 

6. curious

Curious سعی می کند با استفاده از ویدیوهای آموزشی سطح مهارت‌های شما را افزایش دهد. Curious درباره انگیزه راه‌اندازی این سایت نوشته است، مطالعات انجام شده در یک دهه گذشته نشان می‌دهند که یادگیری فقط شما را باهوش‌تر نمی‌کند، بلکه شما را خوشحال‌تر، سلامت‌تر و از همه مهم‌تر موفق‌تر می‌کند. مهم نیست در حال یادگیری چه موضوعی هستید، مهم این است که همواره جرقه‌ای از کنجکاوی در ذهن کلید بخورد. تنها با یک کلیک ساده روی Curious Learning Engine به هزاران دستاورد و پژوهش‌ علمی دسترسی خواهید داشت. بیش از بیست هزار درس کوتاه، همراه با ملحقات آن‌ها در اختیار کاربران قرار دارد. برای دسترسی به این حجم از اطلاعات ابتدا باید در سایت Curious ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام در سایت باید به یکسری پرسش‌های مطرح شده از سوی سایت پاسخ دهید. البته لازم به توضیح است برای دسترسی کامل به محتوای قرار گرفته در این سایت باید حق اشتراک آن‌را پرداخت کنید.

لینک دسترسی curious

7. Lynda

Lynda یکی از معروف‌ترین منابع آموزشی این روزهای فضای مجازی به شمار می‌رود. لیندا سعی می‌کند به زبانی ساده فناوری، مها‌رت‌های کسب و کار و خلاقیت را به کاربرانش آموزش دهد. همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، ویدیوهای آموزشی لیندا هر کدام در گروه‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. به‌طور مثال در گروه Web بیش از 50 هزار ویدیو آموزشی قرار گرفته است. ویدیوهایی که به شما اصول و مهارت‌های مختلفی که به آن‌ها نیاز دارید را آموزش می‌دهند.

لینک دسترسی lynda

8. creativelive

Creativelive سایتی است که موفق شده است یک تعامل سازنده را میان برجسته‌ترین کارشناسان جهان و کاربران به وجود آورد. از ویژگی‌های شاخص ویدیوهای قرار گرفته در این سایت می‌توان به کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با عکاسی، فیلم، طراحی، تجارت هنر و آموزش نرم‌افزارهای کاربردی اشاره کرد. این سایت سعی کرده است یک آموزش پویا را در اختیار همه کاربران قرار دهد. بخش اعظم ویدیوهای قرار گرفته در این سایت غیر رایگان هستند.

لینک دسترسی creativelive

9. udemy

Udemy سعی می‌کند مهارت‌های دنیای واقعی را به صورت آنلاین به کاربران آموزش دهد. هر چند بخش اعظم ویدیوهای قرار گرفته در udemy غیر رایگان هستند؛ اما تعداد محدودی ویدیو رایگان نیز در این سایت قرار دارد.

لینک دسترسی udemy

=============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟