راهکارهای عمیقِ بینایی
افرادی که وجود ندارند
ما همیشه از ماشین‌ها برای ساده‌تر شدن کارهای خود استفاده کرده‌ایم. ماشین‌ها در حالت ایده‌آل می‌توانند ساعت‌ها و حتی روزها بدون خستگی و این‌که مرتکب اشتباه شوند، به وظایف خود عمل کنند. بینایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که همیشه در پی افزودن آن به ماشین‌های خود بوده‌ایم. ماشین‌هایی که بتوانند ببینند، کاربردهای زیادی دارند؛ مثل تولید تصاویر جعلی برای آموزش سامانه‌های بینایی هوشمند.

1606683296_1_0.gif

با مراجعه به وب‌سایت Thispersondoesnotexist.com با مورد به نسبت عجیبی مواجه خواهید شد. این وب‌سایت نه متن دارد و نه تبلیغ. در صورت مراجعه به وب‌سایت فقط عکسی از یک چهره را خواهید دید و هر بار که صفحه را بارگذاری کنید، عکس جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود. همان‌طور که از نام این وب‌سایت برمی‌آید افرادی که تصاویر آن‌ها را می‌بینید، در واقعیت وجود ندارند و این وب‌سایت هر بار که آن را باز می‌کنید، در مدت کوتاهی یک عکس جدید و البته جعلی می‌سازد و نمایش می‌دهد. فردی به نام فیلیپ وانگ این وب‌سایت را ایجاد کرده و با استفاده از کدی که چندی قبل محققان شرکت انویدیا در گیت‌هاب به اشتراک گذاشته‌ بودند، تصاویرش را می‌سازد. این کد، پیاده‌سازی یک شبکه‌ GAN به نام StyleGAN است. این شبکه عصبی قادر است با تحلیل اجزای یک عکس، عکس‌های جدید تولید کند.  

مطلب پیشنهادی

حذف نویز از تصاویر با یادگیری ماشین
یادگیری ماشین در دنیای بینایی

راهکارهای عمیقِ بیناییشکل3. یکی از چهره‌های جعلی که وب‌سایت با استفاده از شبکه‌های عصبی ساخته است.

هدف وانگ از ایجاد این وب‌سایت آگاهی‌بخشی در مورد دستاوردی بوده که محققان انویدیا در مدت دو سال به آن رسیده‌اند. البته ممکن است در بین تصاویری که این صفحه اینترنتی برای شما می‌سازد عکس‌هایی با ایراد مختلف هم وجود داشته باشند. اگر چه این کد روی گیت‌هاب در دسترس است اما برای اجرای آن به توان پردازشی بسیار زیادی نیاز است که چنین توانی تنها از طریق پردازنده‌های پرقدرت گرافیکی یا خدمات ابری در دسترس است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟