دوربين وای‌فای با سیم بهتر است یا بدون سیم؟!
مزایا و معایب دوربین‌های وای‌فای مجهز به باتری
اکثر دوربين‎های وای‎فای برای تامین انرژی و روشن نگه داشتن خود نیاز دارند که شما آنها را به پریز برق متصل کنید. اما طی سال‎های اخیر با پیشرفت فناوری باتری‎ها و مدیریت بهینه انرژی توسط دستگاه‎های الکترونیکی، استفاده از دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری رواج بیشتری پیدا کرده است. اما سوال اصلی اینجا است که آیا آنها واقعا ارزش هزینه کردن را دارند؟

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر چندین نمونه از این دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری در بازار وجود دارد. از جمله Arlo Pro system شرکت نت‎گیر و همچنین مدل‎هایی مثل Blink ،Canary Flex ،Ring Stick Up Cam و Logitech Circle (هر چند از باتری Circle تنها به عنوان یک گزینه پشتیبان استفاده می‎شود). این دوربين‎ها در مقايسه با دوربين‎های پریزدار مثل Nest Cam از مزایا و معایبی برخوردار هستند.

مطلب پیشنهادی

دوربین امنیتی جدید لاجیتک: نصب در هر کجای خانه، زیر نظر گرفتن همه چیز
دوربین جدید Circle 2 با قابلیت هوم‌کیت معرفی شد

به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه شما را با نکاتی که در هنگام انتخاب یک دوربين مجهز به باتری باید به آن توجه داشته باشید آشنا کنیم و در نهایت این شما هستید که تصمیم می‎گیرید که آیا آنها واقعا ارزش هزینه کردن را دارند یا نه.

لازم است که آنها را چند ماه یک بار شارژ کنید

جای تعجب نیست که باتری این دوربين‎ها نیز هر چند مدت یک بار خالی شود و نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. شاید بتوان گفت بزرگترین نقطه ضعف آنها هم همین موضوع است. با فرض این که خیلی از دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری می‎توانند برای چند ماه شارژ نگه دارند، بنابراین قرار نیست شما آنها را مثل تلفن خود دائم شارژ کنید. از طرفی این طور هم نیست که شما بتوانيد آنها را یک بار نصب کنید و دیگر سراغ‌شان نروید.

در اینجا بزرگ‌ترین مشکل این است که آنها در مدت زمان چند ساعتی که باید شارژ شوند خاموش شده و از دسترس خارج می‎شوند و همین باعث به خطر افتادن امنیت خانه‎هایی می‎شود که باید دائما تحت نظر باشند. شانس این که در مدت زمان شارژ اتفاقی رخ بدهد بسیار پایین است، اما این خطر همیشه وجود دارد.

می‎توان به راحتی آنها را هر جایی گذاشت

از آنجا که دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری نیازی به دسترسی به پریز برق ندارند، می‎توان بزرگترین مزیت این دوربين‎های بدون سیم را این دانست که شما می‎توانید آنها را تقریبا در هر کجایی که مایل باشید، تا مادامی‎ که در محدوده تحت پوشش امواج شبکه شما باشد قرار دهید.

با این قابلیت شما آزادی عمل بسیار بیشتری خواهید داشت و می‎توانید زوایای بهتری از دید را برای درب ورودی و یا پنجره‎های پشتی خانه که در حالت عادی با استفاده از دوربين‎های سیم دار قادر به انجام آن نیستید را به دست آورید. نه تنها این، بلکه دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری را بسیار راحت‎تر و تمیزتر می‎توان نصب کرد و برای تامین انرژی نیاز به سیم کشی نخواهد بود.

کیفیت ویدیوی پایین‌تر از حد انتظار شما

هر چند کیفیت تصاویر دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری چندان پایین هم نیست، اما این واقعیت وجود دارد که تامین انرژی از طریق باتری می‎تواند روی کیفیت ویدیو تاثیر گذار باشد و نمی‎شود تضمين کرد که شما به کیفیت 1080p دست پيدا خواهید کرد.

بعضی از دوربين‎های بدون سیم مدعی هستند که به شما رزولشن 1080p را ارائه می‎کنند، اما بیشتر آنها مثل Arlo Pro نت‎گیر به کیفیت 720p محدود شده‎اند. اگر چه نمی‎توان این موضوع را یک مشکل قلمداد کرد، اما چون این روزها 1080p به یک استاندارد تبدیل شده است، تصاویر 720p ممکن است برای بعضی از کاربران یک ایراد محسوب شود.

آزمايشات انجام شده با Arlo Pro نشان می‎دهد که کیفیت تصویر 720p به اندازه کافی خوب است. شما می‎توانید حرکات داخل قاب دوربين را به وضوح مشاهده کنید و اگر نور به اندازه کافی وجود داشته باشد، چهره‎ها نیز به خوبی قابل تشخیص هستند. اما این نکته را نباید فراموش کرد که در زمان استفاده از تمام دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری شما باید بین کیفیت تصویر بالاتر و طول عمر بیشتر باتری یکی را انتخاب کنید.

باتری‎ها برای همیشه دوام نمی‎آورند

متاسفانه تمام باتری‎ها یک طول عمر محدود دارند و بعد از مدتی قبل از سخت‌افزار خود دوربين خراب می‎شوند. این مشکلی است که برای تلفن‎های هوشمند و لپ‎تاپ‎ها نیز به وجود می‎آید و به دلیل عمر کوتاه باتری باید آن را بسیار زودتر از خود دستگاه تعویض کرد.

این امکان وجود دارد که بعد از دو تا سه سال استفاده از یک دوربين بدون سیم مجبور باشید، باتری آن را تعویض کنید. بعضی از دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری مثل Arlo Pro این امکان را فراهم کرده‎اند که کاربر بتواند به راحتی باتری را تعویض کند. شما می‎توانید یک باتری جدید مناسبت با دوربين تهیه کرده و آن را با باتری فعلی تعویض کنید. اما بعضی ديگر از دوربين‎های بدون سیم هم هستند که نمی‎توان باتری آنها را عوض کرد.

آنها خیلی گران‎تر از دوربين‎های سیم‌دار نیستند

یک خبر خوب برای طرفداران دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری این است که آنها قیمت خیلی بیشتری نسبت به دوربين‎های قدیمی‎تر با سیم ندارند و شاید حتی بتوان این تفاوت قیمت را با امتیازات و سهولت در استفاده مدل‎های مجهز به باتری توجیه کرد.

Canary Flex ،Blink و Ring Stick Up Cam همگی زیر 200 دلار قیمت دارند که با دوربين‎های سیم‌دار مثل Nest Cam قابل رقابت است. بنابراین، اگر مزایای استفاده از دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری برای شما جذابیت بیشتری ایجاد می‎کند، بهتر است این تفاوت قیمت اندک را نادیده بگیرید.

در پایان، از آنها تنها در مواقع لزوم استفاده کنید

با در نظر گرفتن تمام شرایط، بهترین کار این است که اگر امکان استفاده از سیم و پریز برق را دارید، حتما از دوربين‎های وای‎فای معمولی استفاده کنید و نصب دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری را تنها در شرایط خاص انجام دهید.

بزرگترین دلیل برای استفاده از دوربين‎های وای‎فای مجهز به باتری زمانی است که شما می‎خواهید یکی از آنها را بیرون از خانه نصب کنید و در عین حال تمایل ندارید از روی دیوار سیم‌کشی را انجام دهید. در این شرایط است که یک دوربين بدون سیم یک گزینه ایده‎ال محسوب می‎شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟