با محصولات جدید Eero همه نقاط کور داخل خانه از بین می‌رود
نسل جدید سیستم مش وای‌فای Eero برای کنترل بهتر خانه‌های هوشمند معرفی شد + گالری عکس
سال گذشته، Eero یک راه‌کار همه فن حریف برای وای‌فای راه‌اندازی کرد تا از این به بعد هیچ نقطه‌ کوری داخل خانه‌ها وجود نداشته باشد. در واقع هر هاب Eero نقش یک روتر، یک توسعه‌دهنده و یک تکرارکننده را ایفا می‌کند. اگر دو یا چند روتر را کنار هم قرار دهید، یک شبکه مش وای‌فای در داخل خانه راه انداخته‌اید.

1606683296_1_0.gif

بعد از معرفی این محصول، شاهد محصولات مشابهی از گوگل، تی‌پی‌لینک، لینک‌سیس و سامسونگ بودیم. ولی خودنمایی آن‌ها نه تنها باعث کاهش تلاش Eero نشد بلکه باعث شد تا روی بهنیه‌سازی آن کار کنند. این شرکت طی روزهای اخیر دو دستگاه جدید را معرفی کرد: نسل دوم Eero و یک محصول کاملا جدید به‌نام Eero Beacon. علاوه بر این، سرویس اشتراک جدید Eero Plus هم در راه است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ روتر وای‌فای هوشمندی که هرگز شما را ناامید نمی‌کنند
سرعت، امنیت و زیبایی را باهم تجربه کنید

دستگاه Eero نسل دوم فقط از نظر شکل ظاهری مشابه مدل اصلی است ولی از نظر مشخصات تفاوت‌های زیادی دارد: پشتیبانی از سه باند که باعث افزایش وسعت تحت پوشش می‌شود. مدیرعامل Eero می‌گوید ظرفیت پهنای باند محصول جدید دو برابر شده است. از طرف دیگر برد آن هم دو برابر شده است. علاوه بر این‌ها، استفاده از سیستم جدید حرارتی، معماری مکانیکی جدید و آرایش جدید آنتن‌ها باعث شده تا Eero نسل دوم یک محصول کاملا متفاوت باشد. از یک کانکتور USB-C برای دیتا و برق‌دهی استفاده شده و دو پورت شبکه روی آن طراحی شده است.

مطلب پیشنهادی

روتر وای‌فای جدید کوالکام آی‌کیو خانه‌های هوشمند را افزایش می‌دهد
ارتباطات سریع‌تر و ساده‌تر با روترهای مش وای‌فای

اما محصول بعدی Eero Beacon است که از نظر اندازه نصف Eero معمولی است و مستقیما به دیوار وصل می‌شود. این دستگاه از نظر قدرت به ‌هیچ‌عنوان قابل مقایسه با Eero نسل دوم نیست ولی نسبت به نسخه نسل اول همین سری حدود 30 درصد بهینه شده است. علاوه بر این، مدل Beacon ویژگی خاصی دارد که در هیچ‌کدام از محصولات مشابه بازار دیده نمی‌شود: چراغ شب قابل برنامه‌ریزی. این دستگاه به یک سنسور نور مجهز است و وقتی اتاق تاریک می‌شود به‌صورت خودکار روشن می‌شود. 

هر دو دستگاه جدید Eero به‌صورت باندل با Thread که سازگار با رادیو است عرضه می‌شوند. Thread یک استاندارد نوظهور کم مصرف برای اتصال و ارتباط به منظور استفاده در اینترنت اشیاء است. پروتکل Thread برای دستگاه‌هایی مانند چراغ‌ها، دستگیره‌های در و قفل‌هایی که همگی هوشمند هستند فوق‌العاده کاربردی است. از آن‌جایی که Thread هم از شبکه مش برای اتصال به محصولات‌اش استفاده می‌کند، یک‌پارچه‌سازی آن با Eero کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

هر دو محصول فوق با مدل‌های نسل اول سازگاری کامل دارند. کافی است به شبکه وصل شوند تا خیلی راحت با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنند. مانند سایر هاب‌های Eero، هر دو مدل از ویژگی‌های هوشمند برای جابه‌جایی خودکار فرکانس‌ها با توجه به نیاز شبکه برخوردار هستند. علاوه بر این، امکان به‌روزرسانی سریع، رمزنگاری دیتا، رمزنگاری WPA-2 و محافظت از پروفایل‌ها و کلمات عبور یک‌بار مصرف از دیگر مشخصات آن‌ها است.

مدل‌های جدید Eero از نظر قیمت در بسته‌های مختلف عرضه می‌شوند. مدل رده پایین که شامل یک Eero و یک Beacon می‌شود 299 دلار قیمت دارد، بسته بعدی شامل یک Eero و دو Beacon است که 399 دلار قیمت دارد. بسته بعدی که مخصوص سیستم‌های پیشرفته و حرفه‌ای وای‌فای درنظر گرفته شده شامل سه عدد Eero نسل دوم به قیمت 499 دلار است.

مدیرعامل Eero می‌گوید: "نگاه ما به Eero خیلی فراتر از اتصال است، در واقع ما قصد داریم مشکلات داخل خانه را حل کنیم. به سمتی پیش می‌رویم که همه خانه‌ها دارای یک مغز و سیستم‌عامل خواهند بود. ما هم سعی داریم زیرساخت‌های موردنیاز آن را ارائه دهیم."

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟