دو گوشی ساده، جذاب و مقرون به صرفه
28/04/1396 - 12:45
نوکیا نسخه جدید دو گوشی فیچرفون نوکیا 105 و نوکیا 130 را معرفی کرد
نوکیا امروز به همراه شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال از نسخه‌های جدید دو گوشی فیچرفون نوکیا 105 و نوکیا 130 رونمایی کرد. این دو گوشی محصولاتی ساده، جذاب، کاربردی و مقرون به صرفه هستند. با سایت شبکه همراه باشید.

شرکت نوکیا در سال 2013 رسما گوشی فیچرفون نوکیا 105 را معرفی کرده بود. در سال 2015 مایکروسافت با کمی تغییر نسخه ارتقاء یافته آن را روانه بازار ساخت و حالا که در سال 2017 به سر می‌بریم، شاهد معرفی جدیدترین نسخه این گوشی در کنار گوشی فیچرفون نوکیا 130 هستیم! برخلاف سال 2015، این بار نسخه جدید این محصولات توسط نوکیا و شرکت اچ‌ام‌دی تولید شده و آپدیت‌های متعددی را شامل می‌شود.

نسخه جدید گوشی فیچرفون نوکیا 105 از صفحه نمایشی 1.8 اینچی بهره می‌برد که نسخه پیشین آن 1.4 اینچی بود. حافظه رم و رام دستگاه هر دو 4 مگابایتی هستند و یک باتری 800 میلی آمپر ساعتی هم انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین می‌کند. نوکیا و اچ‌ام‌دی اشاره داشتند که باتری این گوشی با یک بار شارژ تا 15 ساعت مکالمه مداوم را برای کاربر امکانپذیر می‌کند.

گوشی فیچرفون نوکیا 105 از پخش رادیو پشتیبانی می‌کند که به منظور استفاده از این ویژگی باید هندزفری را به سوکت 3.5 میلیمتری دستگاه وصل کنید. پورت شارژ این گوشی هم از نوع مایکرو یو‌اس‌بی 2.0 است. این گوشی به پلتفرم نرم افزاری نوکیا سریز 30 پلاس (Nokia Series 30+) مجهز است و بازی محبوب اسنیک یا مار (Snake Xenzia) بر روی آن نصب خواهد بود.

قرار است این گوشی از نظر قابلیت پشتیبانی سیم کارت شامل دو نسخه مختلف شود که نسخه دوم آن از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد. ضمنا این گوشی از شبکه GSM پشتیبانی می‌کند. شرکت اچ‌ام‌دی اشاره داشته که نسخه پشتیبانی کننده از یک سیم کارت گوشی مذکور را با قیمت 14.5 دلار روانه بازار می‌کند و نسخه پشتیبانی کننده از دو سیم کارت آن با قیمت 15 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

اما در سمت مقابل گوشی فیچرفون نوکیا 130قرار دارد. این گوشی از نمایشگری 1.8 اینچی با وضوح تصویر 160 در 128 پیکسل بهره‌مند است. رم آن 4 مگابایتی بوده و رام دستگاه 8 مگابایتی است. همچنین دستگاه از شیار مایکرو اس‌دی (Micro SD) بهره می‌برد تا کاربران علاقمند بتوانند با نصب حافظه جانبی فضای ذخیره‌سازی محدود و 8 مگابایتی دستگاه را تا سقف 32 گیگابایت افزایش دهند.

بهره‌مندی از سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری، سوکت شارژر مایکرو‌ یو‌اس‌بی 2 و یک باتری 1020 میلی آمپر ساعت هم از دیگر ویژگی‌های گوشی فیچرفون نوکیا 130 محسوب می‌شوند. ضمنا شرکت اچ‌ام‌دی مدعی شده که باتری این گوشی با یک بار شارژ می‌تواند تا 44 ساعت پیاپی انرژی مورد نیاز آن را برای پخش موزیک از طریق رادیو FM تأمین کند. فیچرفون نوکیا 130 هم مانند بردار خود از پلتفرم نرم افزاری نوکیا سریز 30 پلاس بهره می‌برد و بازی اسنیک یا مار معروف گوشی‌های نوکیا را به همراه دارد.

نوکیا اشاره داشته که گوشی فیچرفون نوکیا 130 را در رنگ‌های مشکلی، خاکستری و قرمز روانه بازار می‌کند و قیمت آن در حدود 21.5 دلار خواهد بود. لازم به اشاره است که دو گوشی مذکور تنها قادر به پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی اروپایی هستند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟