اسمارت‌بند نوکیا قیمت 45 دلار قیمت دارد!
06/04/1396 - 14:53
نوکیا از دو ساعت هوشمند و یک دستبندهوشمند رونمایی کرد
نوکیا مجموعه‌ای از گجت‌های هوشمند جدیدی را معرفی کرد که جالب‌ترین آن‌ها دو ساعت هوشمند و یک اسمارت‌بند محسوب می‌شوند. نوکیا برای این محصولات قیمت نسبتا مقرون به صرفه‌ای هم در نظر گرفته که این موضوع از نقاط قوت آن‌هاست. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی گجت‌های مذکور و جدید نوکیا داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

نوکیا با همکاری شرکت HMD بازگشت خوبی به صنعت موبایل داشت و توانست با معرفی و عرضه چند گوشی اندرویدی جایگاه ویژه‌ای را برای خود ایجاد کند. با این حال هنوز نوکیا برای رقابت با شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، اپل و حتی هوآوی راه طولانی در پیش دارد و فعلا فقط نان نام برند خود را می‌خورد! حال نوکیا یک قدم رو به جلوی دیگر برای رقابت با سایر شرکت‌های فعال در صنعت موبایل و گجت‌های هوشمند برداشته است.

نوکیا این بار مجموعه‌ای از گجت‌های هوشمند متنوعی را معرفی کرده که در بین آن‌ها دو ساعت هوشمند و یک دستبند هوشمند بیش از سایر محصولات موجود خودنمایی می‌کنند. دو ساعت هوشمند نوکیا در اصل یک سبک طراحی را در بر می‌گیرند و شامل دو مدل مختلف می‌شوند. مدل اول که ساعتی معمولی‌تر است نوکیا استیل (Nokia Steel) نام گرفته و مدل برتر آن نوکیا استیل اچ آر (Nokia Steel HR) نام دارد.

مطلب پیشنهادی

اسمارت‌واچ ماژولار ۱۶۰۰ دلاری اینتل و تگ‌هویر معرفی شد

ساعت هوشمند نوکیا استیل، واچ‌فیس (Watch Face) مشابه با سایر ساعات‌های هوشمند دیگر را ارائه می‌کند و از قابلیت ردیابی وضعیت خواب و همچنین فعالیت‌های کاربر پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین این ساعت برای افرادی که ورزش می‌کنند یک گزینه مناسب است. صفحه نمایش ساعت گرد یا دایره‌ای بوده و متاسفانه اشاره‌ای به ابعاد آن نشده است. اما در سمت مقابل ساعت هوشمند نوکیا استیل اچ آر علاوه بر قابلیت‌های مذکور از ویژگی‌های تکمیلی دیگری نظیر سنسور ضربان قلب (Heart Rate Monitor) هم بهره می‌برد.

پس اگر به مسائلی همچون سنجش ضربان قلب خود اهمیت می‌دهید، خرید ساعت هوشمند نوکیا استیل اچ آر برایتان گزینه بهتری خواهد بود. از دیگر قابلیت‌هایی که این ساعت را از نسخه قبلی متمایز می‌کند می‌توان به قابلیت دریافت تماس، پیامک و نمایش اعلان اشاره کرد. این ساعت همچنین به یک ابزار سنجش سیکل خواب اختصاصی هم مجهز است و نوکیا مدعی شده که با یک بار شارژ کامل باتری آن می‌توانید تا 25 روز از آن استفاده کنید! اگرچه این ادعا کمی عجیب و دور از واقعیت به نظر می‌رسد، اما در هر حال ادعایی بوده که نوکیا با صراحت آن را بیان کرده است.

مطلب پیشنهادی

مقایسه تصویری ال‌جی واچ استایل با ال‌جی واچ اسپرت + عکس
کدام اسمارت‌واچ ال‌جی گزینه بهتری است؟

اما سومین گجت هوشمند جالب و پوشیدنی که نوکیا از آن پرده برداشته، دستبند هوشمند یا اسمارت‌بند نوکیا گو (Nokia Go) است. این دستبند در اصل یک دستبند ردیاب سلامت است که قرار شده در رنگ‌های متنوعی روانه بازار شود. قیمت این دستبند فقط 45 دلار خواهد بود که قیمتی بسیار مناسب محسوب می‌شود. متاسفانه از این دستبند عکسی منتشر نشده، اما بنا به ادعای سایت گیزموچاینا، محصول نام برده شده بسیار شبیه به دستبند هوشمند فیت‌بیت (Fitbit) خواهد بود.

اما قیمت ساعت‌های هوشمند نوکیا استیل و نوکیا استیل اچ آر چقدر است؟ نوکیا قیمت ساعت هوشمند نوکیا استیل را در حدود 135 دلار در نظر گرفته و ساعت نوکیا استیل اچ آر را با قیمت 190 دلار روانه بازار می‌کند. هر سه گجت پوشیدنی و هوشمند نام برده شده قابلیت سازگاری با اپلیکیشن Nokia Health Mate را دارند که هم اکنون نسخه‌های اندرویدی و آی او اسی آن در گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) موجود هستند.

دو گجت دیگری که نوکیا در کنار سه محصول نام برده شده از آن‌ها پرده‌برداری کرده است، شامل یک ترازو و یک فشارسنج دیجیتال می‌شود. عرضه تمام این محصولات هم از ماه سپتامبر آغاز می‌شود. نظر شما در مورد ساعت‌های هوشمند و اسمارت‌بند نوکیا چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟